
Το μάθημα της αισθητικής αγωγής λείπει από τα σχολεία
Του μαθητή της Α λυκείου Αθανασιάδη Βαλάντη
Η έλλειψη ωρών αισθητικής αγωγής στο Γενικό Λύκειο είναι μεγάλη. Πιστεύω πως θα έπρεπε να υπάρχουν στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου μαθήματα σχετικά με τις τέχνες, π.χ. θέατρο, κινηματογράφος, ποίηση, ζωγραφική κ.ά.
Είναι βέβαια κατανοητό ότι υπάρχει μεγάλη ανάγκη για πρακτικά και βασικά μαθήματα, όπως τα μαθηματικά, η φυσική, η χημεία και η γλώσσα. Επίσης, η διδακτέα ύλη είναι ήδη υπερφορτωμένη και δίνει μεγάλη έμφαση σε εξετάσεις και ακαδημαϊκή απόδοση. Όμως, υπάρχει ανάγκη για την καλλιέργεια και ολοκληρωμένη ανάπτυξη της προσωπικότητας, μέσω των τεχνών ως βασικό στοιχείο του πολιτισμού, καθώς και για την ενίσχυση των δεξιοτήτων συνεργασίας και συλλογικής έκφρασης. Μέσω της αισθητικής αγωγής αναπτύσσεται η δημιουργικότητα και οι κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών. Επιπλέον, η ένταξη μαθημάτων αισθητικής αγωγής στο Λύκειο είναι απαραίτητη, καθώς αρκετά παιδιά θα ήθελαν να ακολουθήσουν το δρόμο των τεχνών.
Χαρακτική σε χαλκό στην τάξη
της κας Κατσικάτσου Μαρίας
Η χαρακτική του χαλκού στην Α” λυκείου ξεκίνησε με αφορμή το μάθημα της Χημείας και των οξειδώσεων των μετάλλων. Πέρα από το αντικείμενο της Χημείας, δόθηκε η ευκαιρία να γίνει ένας καλλιτεχνικός τρόπος αποσυμφόρησης της πίεσης των μαθητών. Δηλαδή, οι μαθητές δημιούργησαν απλά σχέδια χαρακτικής με λιγοστά εργαλεία, ώστε να μειωθεί το άγχος της επίδοσής τους στην τάξη. Μία από τις δεξιότητες που εξασκήθηκαν ήταν η υπομονή, καθώς για να δουλευτεί ο χαλκός χρειάζεται πολλές επαναλήψεις. Μερικές από τις κουβέντες που ακούστηκαν: «Αυτό είναι ωραίο, κυρία», «είναι τέλεια», «Κυρία, όλο το έχει ο τάδε, θέλω κι εγώ».
Στις παρακάτω φωτογραφίες εικονίζονται έργα μαθητών που με χαρά δημιούργησαν: Xαρακτική σε χαλκό και ζωγραφική σε ύφασμα.
Τις παρακάτω μπλούζες ζωγράφισαν οι μαθητές της Β΄ λυκείου Αθανασιάδης Βαλάντης και Θεοδωρίδης Κ. Γιώργος




