ΣΚΕΨΗ COVID-20 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 2

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ 2

 

Μαζί με τη μαθήτρια Δήμητρα Γιαννακοπούλου, στην εφημερίδα «Με την πένα των εφήβων» και στον Κωνσταντίνο Δεπούντη, μίλησε και ένας συμμαθητής της στο Γ1, ο Σπύρος Ζήκος. Είχαμε την ευκαιρία να τον ακούσουμε και να μάθουμε πώς αντιμετωπίζει τους δύσκολους αυτούς καιρούς, να μοιραστεί μαζί μας την άποψή του για την τηλεκπαίδευση, καθώς και να ανακαλύψουμε ομοιότητες και διαφορές με τις τοποθετήσεις της συμμαθήτριάς του!

- Σπύρο, πώς περνάς αυτές τις «καραντινάτες» μέρες;

- Εντάξει. Προσπαθώ να μη με παίρνει από κάτω, αλλά να αντιμετωπίζω τα πράγματα με αισιοδοξία, γιατί θεωρώ πως αν αντιμετωπίζεις κάποιες δύσκολες και αντίξοες συνθήκες με αισιοδοξία και χαμόγελο, σίγουρα νιώθουμε καλύτερα και περνάμε πιο όμορφα τις δύσκολες μέρες!

- Ήσουνα αισιόδοξος και πριν την καραντίνα;

- Εμ… ναι! Αγχωνόμουν βέβαια με τα συνεχή αρνητικά ρεκόρ κρουσμάτων. Άκουγα συνέχεια στην τηλεόραση για κρούσματα, θανάτους, διασωληνομένους και συνειδητοποιούσα το πόση ζημιά μάς έχει προκαλέσει σε παγκόσμιο επίπεδο ο νέος αυτός ιός και, συνεπώς, υπήρχε αυξανόμενο άγχος μέρα με τη μέρα για το γεγονός ότι λογικά θα κλεινόμασταν πάλι μέσα, σε καραντίνα. Δυστυχώς, αυτό συνέβη!

- Πώς είναι η καθημερινότητά σου αυτόν τον καιρό;

- Εντάξει, είναι λίγο πιεσμένη με το σχολείο και τα διαβάσματα, γιατί δίνω και τον Ιανουάριο γαλλικά, αλλά γενικά με το σχολείο αντιμετωπίζω μια μικρή έως μεγάλη, θα έλεγα, δυσκολία στο να ανταπεξέλθω καθώς πρέπει. Ευτυχώς, οι καθηγητές δείχνουν μια Α κατανόηση σε αυτή την καραντίνα, διότι στην πρώτη μας «βομβάρδιζαν» με διάβασμα, ασκήσεις και πιο γενικά με έναν τεράστιο όγκο εργασίας. Μου φαινότανε δύσκολο όλο αυτό στην πρώτη καραντίνα, διότι δεν είχαμε όλοι τον άπλετο χρόνο ώστε να ανταπεξερχόμαστε όσο θα ήθελαν οι καθηγητές, αλλά τώρα, ευτυχώς, μας κατανοούν περισσότερο και προσπαθούν να μας ελαφρύνουν όσο περισσότερο γίνεται σχετικά με τις εργασίες για το σπίτι!

- Καλή επιτυχία σου εύχομαι για τα γαλλικά! Μου έδωσες μια πολύ ωραία πάσα στο τέλος και θέλω σε παρακαλώ πολύ να μου πεις τι διαφορές πιστεύεις πως έχει αυτή η καραντίνα με την προηγούμενη.

- Ευχαριστώ πολύ για την καλή επιτυχία και θα σου απαντήσω αμέσως στο ερώτημά σου! Όσον αφορά την πλατφόρμα του σχολείου μας, πιστεύω πως υπάρχει βελτίωση από την άποψη ότι έχουμε περισσότερες δυνατότητες λόγω των αναβαθμίσεων που έγιναν, αλλά και επειδή όπως προανέφερα οι καθηγητές μας κατανοούν περισσότερο. Ήμασταν, νομίζω, καλύτερα προετοιμασμένοι γιατί είχαμε ήδη την εμπειρία της πρώτης καραντίνας και γνωρίζαμε τι να κάνουμε και πώς! Δε βρίσκω κάποια άλλη ιδιαίτερη διαφορά. Νομίζω η διαφορά όσον αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου, είναι αισθητή σε όλους και σε όλες, οπότε δε θα κάνω κάποια αναφορά σε αυτή.

- Τι είναι αυτό που σου λείπει περισσότερο από την καθημερινότητά σου; Τι είναι αυτό που έκανες πριν την καραντίνα και τώρα δεν το κάνεις είτε γιατί δεν έχεις όρεξη είτε γιατί δεν έχεις χρόνο;

- Είναι, κυρίως, οι βόλτες με τους φίλους μου, γιατί μου λείπουνε! Ήτανε το Σάββατο η ελεύθερή μου ημέρα, και επέλεγα να την περάσω με τους αγαπημένους μου ανθρώπους, οπότε έβγαινα με τους φίλους μου και διασκέδαζα και, γενικότερα, πέρναγα όμορφα και ευχάριστα. Μπορούσα, αυτό που λέμε, να ξελαμπικάρω!

- Μιας και έκανες αναφορά στους φίλους, θεωρείς ότι η καραντίνα έχει αλλάξει τις ανθρώπινες σχέσεις;

- Πιστεύω πως μερικές έχουνε μείνει ίδιες και μερικές άλλες έχουν αποδυναμωθεί, διότι οι άνθρωποι αν δεν επικοινωνούν απομακρύνονται, εκτός και αν υπάρχει επικοινωνία τηλεφωνική ή μέσω των social media, αν όχι σε καθημερινή βάση, έστω 1-2 φορές την εβδομάδα.

- Έκανες μια αναφορά πριν στα social media. Ασχολείσαι περισσότερο μαζί τους τώρα απ’ ότι πριν;

- Ανάλογα τον χρόνο που έχω! Αν έχω άπλετο ελεύθερο χρόνο, ναι θα ασχοληθώ μαζί τους, κυρίως για να μιλήσω με τους φίλους μου. Να πούμε τα νέα μας, να πούμε τα αστεία μας και να ανταλλάξουμε καμιά κουβέντα. Γενικά, όταν μιλάω μαζί τους περνάω ευχάριστα την ώρα μου. Νομίζω πως όλοι, μηδενός εξαιρουμένου, πλέον έχουμε κάνει το κινητό προέκταση του χεριού μας και σερφάρουμε περισσότερο στο Διαδίκτυο, άρα και περνάμε περισσότερο χρόνο στα social media. Αυτό οφείλεται καθαρά στο γεγονός ότι πάσχουμε από έλλειψη ευδιαθεσίας, δημιουργικότητας και φαντασίας, οπότε όλοι διαλέγουμε να αλληλοεπιδράσουμε με κάποιον που αποτελούσε μέρος της καθημερινότητάς μας πριν κλειστούμε μέσα!

- Είσαι πιο πιεσμένος απ’ όσο ήσουνα πριν κλείσουμε;

- Δε νομίζω! Όταν πήγαινα στο σχολείο και στις εξωσχολικές μου δραστηριότητες κανονικά, έχανα τον χρόνο στις μετακινήσεις και στις ώρες που έκανα κάποια εξωσχολική δραστηριότητα, όπου τώρα δεν τις κάνω όλες, λόγω καραντίνας. Έτσι, τον χρόνο που ξόδευα εκεί, πλέον τον ξοδεύω περνώντας χρόνο με την οικογένειά μου, με τις αδερφές μου και τους γονείς μου.

- Τι είναι αυτό που κάνεις τώρα, στην καραντίνα, ενώ πριν δεν είχες είτε τον χρόνο είτε τη διάθεση για να το κάνεις;

- Να πηγαίνω βόλτες με τις αδερφές μου, διότι η μία μου αδερφή είχε περάσει σε ένα πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης και δεν την έβλεπα καθόλου, μόνο μέσω βιντεοκλήσεων. Πλέον όπου έχει έρθει στην Πάτρα και μένουμε πάλι όλοι μαζί, έχω την ευκαιρία να περάσω χρόνο μαζί της και μαζί με την άλλη μου αδερφή και συνήθως στέλνουμε 6 και πηγαίνουμε για περπάτημα.

- Τι θα άλλαζες από αυτήν την καραντίνα;

- Πολύ καλή ερώτηση. Δεν το έχω σκεφτεί αυτό που με ρωτάς είναι η αλήθεια, αλλά νομίζω πως αυτό που θα άλλαζα θα ήταν η αντιμετώπιση των ανθρώπων. Εννοώ ότι προ καραντίνας, οι νέοι κυρίως, δεν έβγαιναν τόσο πολύ όσο βγαίνουν τώρα. Φαίνεται ότι δεν τους νοιάζουν τόσο πολύ τα κρούσματα όσο τους ένοιαζαν στην πρώτη καραντίνα!

- Με την τηλεκπαίδευση πώς τα πας;

- Μια χαρά! Παρ’ όλ’ αυτά, πιστεύω πως είναι πολύ αποδοτικότερο το δια ζώσης μάθημα. Στο δια ζώσης μάθημα όλα γίνονται τελείως διαφορετικά. Κατ’ αρχάς μόνο και μόνο που βλέπεις τον διπλανό σου, τους συμμαθητές σου, τον εκπαιδευτικό που βρίσκεται στην αίθουσα, είναι πολύ καλύτερο. Καταλαβαίνεις πολλά περισσότερα και αλληλοεπιδράς καλύτερα! Στην τηλεκπαίδευση, υπάρχει το αρνητικό για τους καθηγητές, όπου δεν ξέρεις εάν ο μαθητής βρίσκεται μπροστά από τον υπολογιστή ή το κινητό και παρακολουθεί ή το εάν είναι στο κρεβάτι του και κοιμάται και απλά φαίνεται ότι είναι στο μάθημα.

- Θεωρείς, λοιπόν, ότι η τηλεκπαίδευση έχει περισσότερα αρνητικά να προσφέρει στους μαθητές; Γιατί οι καθηγητές είναι μια κατηγορία τελείως διαφορετική!

- Ναι, διότι η μερίδα μαθητών που ούτε στο σχολείο πρόσεχαν, δε θα προσέξουν ούτε στην τηλεκπαίδευση, όπου τα πράγματα εκεί είναι πιο βεβαρυμμένα απ’ ότι στο σχολείο. Συνεπώς, μένουν πίσω και με την επανεκκίνηση των σχολείων θα ανακαλύψουν ότι τα κενά που έχουν είναι χαοτικά. Από την άλλη, η μερίδα μαθητών η οποία συμμετείχε ενεργά στο σχολείο, πιστεύω πως ναι μεν συμμετέχουν ενεργά και στην τηλεκπαίδευση, αλλά νομίζω ότι αντιμετωπίζουν τεράστιες δυσκολίες στο να καταφέρουν να παρακολουθήσουν πλήρως και να κατανοήσουν μέχρι και την τελευταία λέξη του διδάσκοντα ή να καταλάβουν το μάθημα. Είναι πολύ πιο δύσκολο να ανταπεξέλθουμε στις προσδοκίες των καθηγητών και στις απαιτήσεις του κάθε μαθήματος στο webex παρά στην τάξη. Νομίζω, πως και μαθητές και καθηγητές αρχίζουμε και κουραζόμαστε μετά και την 4η-5η ώρα, γιατί είμαστε ήδη 3-4 ώρες μπροστά από μία οθόνη και, όπως είναι λογικό, αρχίζουμε να νιώθουμε κόπωση!

- Και μια τελευταία ερώτηση. Τι θα άλλαζες όσον αφορά την τηλεκπαίδευση;

- Θα ήθελα να έχουμε καθηγητές και μαθητές, όλοι, ανοιχτές κάμερες ώστε το μάθημα να γίνεται όσο πιο διαδραστικό και πιο αποδοτικό γίνεται. Πιστεύω πως όταν βλέπεις τον άλλον, έστω και υπό αυτές τις συνθήκες, σίγουρα αλλάζει η διάθεσή σου και σίγουρα γίνεσαι πιο αποδοτικός. Κατά τ’ άλλα, δε θα ήθελα να κάνω κάποια άλλη αλλαγή σχετικά με τη σύγχρονη και την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση!

ΔΕΠΟΥΝΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ   Γ1

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης