Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Λογοτεχνίας και Ζωγραφικής σε Ελληνόφωνα και Ξενόγλωσσα Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ο Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός, διοργανώθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος, 2022-2023, από τη Διεθνή Εταιρεία Φίλων Νίκου Καζαντζάκη, υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού και Δημόσιας Διπλωματίας του Υπουργείου Εξωτερικών.

Με τη συμπλήρωση φέτος, το 2023, 35 ετών από την ίδρυσή της και τα 140 χρόνια από τη γέννηση του μεγάλου Κρητικού συγγραφέα, ποιητή και στοχαστή, η ΔΕΦΝΚ διοργάνωσε αυτόν τον Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Λογοτεχνίας και Ζωγραφικής, που αποτελεί μία ακόμα πολιτιστική και εκπαιδευτική δράση τηςΙΔΑΝΙΚΟΣ

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν η ενασχόληση των μαθητών/τριών με την προσωπικότητα του Νίκου Καζαντζάκη μέσα από τη ζωή του και τη μελέτη του έργου του, κάποια αποσπάσματα των οποίων υπάρχουν στα βιβλία Νεοελληνικής Λογοτεχνίας και Νεοελληνικής Γλώσσας και διδάσκονται στις τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Τα αποσπάσματα μπορούν να γίνουν κίνητρο μελέτης ολόκληρου του έργου, με εστίαση σε διάφορα θέματα (φύση, παιδί, ταξίδια, σχολείο, άνθρωπος, κόσμος, Θεός κ.α.), αλλά και μελέτης άλλων του έργων με τη συμβουλή των διδασκόντων εκπαιδευτικών.

 Στόχοι του διαγωνισμού ήταν να διευρυνθούν και να ενισχυθούν:

  • Η επαφή με τη Λογοτεχνία, Ιστορία, Γεωγραφία, Τέχνες και άλλες επιμέρους επιστήμες, που προκύπτουν μέσα από αυτές και προωθούν τη διαθεματικότητα.
  • Ο εντοπισμός πολιτιστικών στοιχείων και παραδόσεων διαφόρων εποχών.
  • Η γλωσσική έρευνα, η καλλιτεχνική δημιουργία, η καλλιέργεια της φαντασίας, της πρωτοβουλίας και επομένως η ενίσχυση της προσωπικότητας.
  • Η εκτίμηση και αναγνώριση της τεράστιας συνεισφοράς του Νίκου Καζαντζάκη στα Γράμματα και τις Τέχνες.
  • Η ενθάρρυνση της φιλαναγνωσίας.ΑΓΑΠΑ

Στον φετινό διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 202 μαθητές και μαθήτριες, από σχολεία της Ελλάδας, καθώς και από ελληνόφωνα και ξενόγλωσσα σχολεία του εξωτερικού, οι οποίοι και οι οποίες  τίμησαν τη διοργάνωση με την αποστολή των λογοτεχνικών κειμένων και των έργων ζωγραφικής τους.

Οι χώρες από το εξωτερικό που συμμετείχαν είναι κατά αλφαβητική σειρά: η Αλβανία, η Αρμενία, το Βέλγιο και το Ουζμπεκιστάν.

Πιο συγκεκριμένα, στη Ζωγραφική έλαβαν μέρος 107 μαθητές και μαθήτριες από σχολεία Ασίας και Ευρώπης σύμφωνα με την καταγραφή που ακολουθεί:

1. ΑΣΙΑ: Ουζμπεκιστάν, Τασκένδη Αρμενία, Έριβαν

2.ΕΥΡΩΠΗ: Αλβανία, Κορυτσά Βέλγιο, Βρυξέλλες Ελλάδα: – Θράκη, (Κομοτηνή) – Μακεδονία, (Θεσσαλονίκη, Γρεβενά, Κοζάνη) – Στερεά Ελλάδα, (Αττική: Αθήνα, Ίλιο, Άγιοι Ανάργυροι, Αμαρούσιο, Αγ. Παρασκευή, Ηλιούπολη Αιτωλοακαρνανία: Αγρίνιο Φθιώτιδα: Άγιος Κωνσταντίνος) – Πελοπόννησος, (Αχαΐα: Πάτρα, Αργολίδα: Άργος, Ηλεία: Φιγαλεία, Ζαχάρω, Κρέστενα) – Θεσσαλία, (Τύρναβος) – Μυτιλήνη – Επτάνησα, (Κέρκυρα) – Κρήτη, (Ηράκλειο).

Αντίστοιχα, στη Λογοτεχνία υπήρξαν 41 συμμετοχές στην Πεζογραφία (38 στα ελληνικά, 2 στα γαλλικά και 1 στα αγγλικά) και στην Ποίηση 54 συμμετοχές (49 στα ελληνικά και 5 στα γαλλικά).

Οι 95 μαθητές/μαθήτριες που έλαβαν μέρος στη Λογοτεχνία ήταν από σχολεία Βελγίου και Ελλάδας σύμφωνα με την καταγραφή που ακολουθεί:

1. ΒΕΛΓΙΟ, Βρυξέλλες

2. ΕΛΛΑΔΑ – Μακεδονία, (Κοζάνη, Γρεβενά) – Θεσσαλία, (Τύρναβος) – Στερεά Ελλάδα, (Αττική: Ίλιον, Άγιοι Ανάργυροι, Ελευσίνα, Νέα Μάκρη, Ηλιούπολη, Αμαρούσιο, Αγία Βαρβάρα. Αιτωλοακαρνανία:Αγρίνιο, Μεσολόγγι) -Πελοπόννησος, (Αχαΐα:Πάτρα, Σαγέικα, Σταυροδρόμι, Δεμένικα Ηλεία: Φιγαλεία, Ζαχάρω, Κρέστενα Αργολίδα: Άργος, Αγία Τριάδα) - Επτάνησα (Κεφαλληνία: Μεσοβούνια) – Κρήτη (Ηράκλειο) – Μυτιλήνη – Χίος (Καλαμωτή)

Tο ενδιαφέρον των σχολείων και η συμμετοχή των μαθητών/-τριών στον Διεθνή Διαγωνισμό έθεσε μια καλή βάση για την εκπλήρωση των στόχων του, ώστε οι νέοι μας να γνωρίσουν την τεράστια συνεισφορά του Νίκου Καζαντζάκη στα Γράμματα και τις Τέχνες, τις πολιτισμικές γέφυρες, που έχει χτίσει με το έργο του ενώνοντας την Ελλάδα με όλον τον κόσμο.

Τα λογοτεχνικά κείμενα και τα έργα ζωγραφικής που κατατέθηκαν αξιολογήθηκαν από την Κριτική Επιτροπή για την Λογοτεχνία και για την Ζωγραφική αντίστοιχα. Έτσι, έγινε η επιλογή των κειμένων για διάκριση, που αφορούν την Ποίηση και την Πεζογραφία, καθώς και στην επιλογή των έργων Ζωγραφικής.

καζαντζακησ

Η απονομή των βραβείων των νικητών του Διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί στις 5 Αυγούστου, 2023, το απόγευμα, στο Ηράκλειο Κρήτης, στο πλαίσιο της Διεθνούς Συνάντησης Υπευθύνων της Διεθνούς Εταιρείας Φίλων Νίκου Καζαντζάκη. Προσκεκλημένοι στην εκδήλωση είναι και οι τρεις νικητές.

Τα βραβευθέντα λογοτεχνικά κείμενα και τα έργα ζωγραφικής θα αναρτηθούν στην επίσημη ιστοσελίδα της ΔΕΦΝΚ http://amis-kazantzaki.gr, στην σελίδα facebook της ΔΕΦΝΚ: https://www.facebook.com/amis.kazantzaki.gr, στην επιθεώρηση της ΔΕΦΝΚ «Le Regard crétois / Η Κρητική ματιά».

Η ΔΕΦΝΚ θα απονείμει στους τρεις επιλαχόντες «Αναμνηστικό Δίπλωμα Συμμετοχής» και θα τους προσφέρει ένα ενθύμιο από τη συλλογή του Μουσείου Νίκου Καζαντζάκη. Σε όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες θα απονεμηθεί «Αναμνηστικό Δίπλωμα Συμμετοχής».

Για το δικό μας μικρό αλλά θαυματουργό -όπως χάριν ευφυολογήματος το αποκαλούμε -σχολείο, η συμμετοχή της δικής μας μαθήτριας Μαρίνας Γαλιατσή της Β΄ τάξης του Γυμνασίου μας, αποτελεί την αρχή ενός εγχειρήματος που ευελπιστούμε να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια με επιπλέον συμμετοχές μαθητών και μαθητριών του σχολείου μας. Η Μαρίνα μας διαγωνίστηκε στον τομέα της Πεζογραφίας και επιλέχτηκε στους 41 καλύτερους  μαθητές και μαθήτριες από την Ελλάδα και το εξωτερικό,με τη συγγραφή ενός δοκιμίου 2000 λέξεων και κατάφερε να πάρει εκτός από γνώσεις και εμπειρία το Αναμνηστικό Δίπλωμα συμμετοχής τόσο για την ίδια προσωπικά όσο και για το σχολείο μας.

ΜΑΡΙΝΑ

Εμείς  οφείλουμε να επαινέσουμε και να χειρικροτήσουμε τη μαθήτριά μας για το ζήλο και την επιθυμία της να συμμετέχει σ’αυτόν τον τόσο μεγάλου ομολογουμένως βεληνεκούς διαγωνισμό και να της ευχηθούμε τα επόμενα χρόνια να συνεχίσει με τον ίδιο ζήλο την προσπάθειά της σε τέτοια εγχειρήματα. Πολύτιμη προφανώς αρωγός και εμψυχώτρια όλων των δράσεων που υλοποιεί το σχολείο είναι η άξια διευθύντριά μας κυρία Ουρανία Τσούτση, η οποία αποτελεί την πηγή έμπνευσης όλων μας, μαθητών και εκπαιδευτικών  αλλά και την κινητήριο και ζωογόνο δύναμη για την εξέλιξη και την πρόοδο του σχολείου!

Αντζουλέτα Αραβαντινού, Middle Mountain College News, 01-07-2023

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ
Περί ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΕΣΟΒΟΥΝΙΩΝ 351 Άρθρα
Ονομάζομαι Ουρανία Τσούτση, είμαι Φιλόλογος και Διευθύντρια στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης