Την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήθηκε, στην αίθουσα «Κώστας Ευαγγελάτος» του Τμήματος
Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου στο Αργοστόλι, η δράση «Στο νησί μου από άλλον δρόμο». Σκοπός της δράσης -στην οποία συμμετείχαν τα Γυμνάσια Μεσοβουνίων και Αγίας Θέκλης- ήταν οι μαθητές να προσεγγίσουν, με μια διαφορετική ματιά, τον υλικό κόσμο που τους περιβάλλει, να γράψουν «… ιστορίες που μπορούν να καταλάβουν μόνο οι ποιητές και τα παιδιά…», όπως λέει και ο Αργύρης Χιόνης. Μακριά από τις ασφυκτικές, ενίοτε, υποχρεώσεις του σχολικού πλαισίου και τις φόρμες της «δημιουργικής» γραφής, οι μαθητές συμμετείχαν με διάθεση που χαρακτηρίζει μόνο όσους μπαίνουν σε ένα παιχνίδι, ένα παιχνίδι όμως που συμπαρέσυρε και τους ενήλικες. Αφήνοντας πίσω τις αναστολές, θαρραλέοι, σαν έτοιμοι από καιρό, οι μαθητές μεταμορφώθηκαν σε πλαστουργούς με πρώτη ύλη τον κόσμο της πραγματικότητας, μετατρέποντας το οικείο σε ανοίκειο. Η δράση στάθηκε αρχικά η αφορμή για να γνωριστούν οι μαθητές δυο σχολείων της Κεφαλονιάς που γεωγραφικά και πολιτιστικά διαφέρουν μεταξύ τους. Υπήρξε επίσης ευκαιρία προβληματισμού σχετικά με τον τρόπο που διδάσκονται σήμερα τα γλωσσικά μαθήματα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Κανελλίνα Μενούτη, εκπαιδευτικό και ποιήτρια, που υπήρξε η καρδιά της δράσης ενθαρρύνοντας και καθοδηγώντας τα παιδιά να εκφραστούν και να δημιουργήσουν. Χωρίς να υπολογίσει την ταλαιπωρία του ταξιδιου επέστρεψε στο νησί, από άλλον δρόμο αυτή τη φορά. Οι συνάδελφοι φιλόλογοι Ματίνα Καμινάρη και Ηρώ Λαδά υποστήριξαν ολόψυχα τη δράση αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι της. Η βοήθεια επίσης των δυο διευθυντριών των Γυμνασίων των Μεσοβουνίων και της Αγίας Θέκλης, της κυρίας Ουρανίας Τσούτση και της κυρίας Φωτεινής Παπαδιονυσίου αντίστοιχα, ήταν πολύτιμη και καθοριστική. Ευχαριστώ τέλος τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, Μαρίνα Μηνιάτη, Θεοπούλα Παγκάλου, Κωνσταντίνα Μακρυγιάννη, Σύλβια Δήμητρα, Κώστα Παναγιωτόπουλο και Διονύσιο Μαρκάτο. Χωρίς την παραχώρηση της αίθουσας και την τεχνική υποστήριξη από το Τμήμα Ψηφιακών Μέσων και Επικοινωνίας του Ιονίου Πανεπιστημίου η πραγματοποίηση της δράσης θα αντιμετώπιζε δυσκολίες. Τα παιδιά βέβαια υπήρξαν οι κύριοι πρωταγωνιστές, όλες και όλοι προσπάθησαν να προσαρμόσουν για κάποιες ώρες τον κόσμο στο μέτρο της καρδιάς τους.