Στο πλαίσιο του Ομίλου «Καλλυντικά από τη σαμιακή γη… Ελάτε να τα φτιάξουμε μαζί», με υπεύθυνο τον καθηγητή Χημείας του σχολείου μας κ. Φώτη Κλάψα, παρασκευάζουμε σαπούνι και κηραλοιφή. Εάν θέλετε μπορείτε να προσπαθήσετε κι εσείς.
Βήματα παρασκευής σαπουνιού:
- Σε ένα ποτήρι ζέσεως βάζουμε 140 ml κρύο νερό και 62 γραμμάρια Υδροξείδιο του Νατρίου και ανακατεύουμε.
- Με ένα θερμόμετρο μετράμε την θερμοκρασία του μείγματος μέχρι τους 40οC και προσθέτουμε σιγά σιγά 500 ml λάδι.
- Ανακατεύουμε και ρίχνουμε το αρωματικό έλαιο.
- Ανακατεύουμε με το μίξερ για 20 λεπτά μέχρι να ομογενοποιηθεί το μείγμα και προσθέτουμε εκχύλισμα τσαγιού.
- Ρίχνουμε το μείγμα σε ένα μπολ και το αφήνουμε. Μετά από 3 ημέρες θα έχει στερεοποιηθεί.
- Σε 3 μήνες θα είναι έτοιμο για χρήση!
Βήματα παρασκευής κηραλοιφής :
- Σε ένα κατσαρολάκι βράζουμε νερό.
- Κόβουμε 16 γραμμάρια κερί και το προσθέτουμε σε ένα βαζάκι στο κατσαρολάκι.
- Περιμένουμε μέχρι το κερί να λιώσει, το αφαιρούμε και προσθέτουμε 30 ml λαδί, 3-4 σταγόνες από αρωματικό έλαιο της επιλογής μας και ανακατεύουμε με βιαστικές κινήσεις.
- Το αφήνουμε στην άκρη και περιμένουμε να σταθεροποιηθεί.
- Σε λίγα λεπτά θα είναι έτοιμη να τη χρησιμοποιήσουμε!
Φωτεινή Χερκελετζή (Γ3)


