Επίσκεψη ομάδων εργασίας του 1ου ΕΠΑ.Λ. Σερρών σε χώρους του MOMus
Την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022, ομάδες των Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων που υποστηρίζονται κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 από το 1ο ΕΠΑ.Λ.-Ε.Κ. Σερρών πήραν μέρος σε διδακτική επίσκεψη σε χώρους του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης. Οι μαθητικές ομάδες, αποτελούμενες από πενήντα εφτά (57) μαθητές και μαθήτριες όλων των τάξεων του Λυκείου μας, συμμετείχαν σε μια πολυαισθητηριακή μαθησιακή διαδικασία με τη διοργάνωση, συνοδεία και ευθύνη των εξής καθηγητών τους, συντονιστών ή συμμετεχόντων των οικείων Π.Σ.Δ. (με αλφαβητική σειρά): κ. Καρανάσιου Ζωή (ΠΕ 89.01), κ. Κατσαμάκη Γεωργία (ΠΕ87.03), κ. Παραλίδου Μαρία (ΠΕ02), κ. Τσουμάνη Ευαγγελία (ΠΕ 87.02), κ. Τόλιο Στυλιανό (ΠΕ08).
Συγκεκριμένα, σκοπός και θεματική της διδακτικής δράσης ήταν η μελέτη και αποκωδικοποίηση εικαστικών αποτυπώσεων –ή μάλλον διατυπώσεων– ιδεών, ιστοριών και αισθήσεων, στο πλαίσιο των μαθημάτων των Νέων Ελληνικών και των Τομέων Εφαρμοσμένων και Γραφικών Τεχνών, καθώς και των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων:
• «Βουλή των Εφήβων: Βήματα Δημοκρατίας. Κάνοντας πράξη τη συμμετοχή – ΚΖ” Σύνοδος 2022-2023″ (εθνικής εμβέλειας με υπεύθυνους εκπ/κούς τους: κ. Παραλίδου Μ., κ. Τόλιο Στ.)
• «Δημοκρατία και Τέχνη. Αφοπλίζοντας τη βία» (Πολιτιστικό με υπεύθυνους εκπ/κούς τους: κ. Παραλίδου Μ., κ. Τόλιο Στ.)
• «Κλικ, προστάτευσέ το! – Αποδράσεις του νου» (Αγωγής Υγείας και Περιβαλλοντικό με υπεύθυνες εκπ/κούς τις: κ. Καρανάσιου Ζ., κ. Παραλίδου Μ., κ. Τσουμάνη Ε., κ. Χριστοπούλου Ε.)
Οι χώροι της διδακτικής επίσκεψης-εκπαιδευτικής παρέμβασης, που λειτούργησαν ως εμπλουτισμένα, δυναμικά και διαδραστικά περιβάλλοντα μάθησης, ήταν οι εξής:
• Έκθεση «Ο Φρεντ Μπουασονά και η Μεσόγειος. Μια φωτογραφική Οδύσσεια», MOMus -Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (Αποθήκη Α’, Προβλήτα Α’, Λιμένας Θεσσαλονίκης) και
• Μόνιμη Έκθεση Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης – MOMus (ΔΕΘ)
Η δράση υποστηρίχθηκε από έμπειρο και εξειδικευμένο προσωπικό στη βάση της βιωματικής και συμμετοχικής μάθησης, που γίνεται πλέον υπόθεση κοινωνική (Βλ. ολιστικό εκπαιδευτικό σχεδιασμό ASPnet/UNESCO). Η άκρως εγκαρδιωτική ανατροφοδότηση της συνεργασίας και απόκρισης των μαθητών/-τριών μας, που ελήφθη από τους υπεύθυνους των φορέων, και η διεύρυνση οριζόντων στην οποία συνέβαλε η εκπαιδευτική αυτή παρέμβαση αποτέλεσαν έμπνευση για δημιουργική έκφραση και ποιοτική παραγωγή σε μετέπειτα φάση εργασιών των ομάδων. Η εξωστρέφεια, τέλος, και οι διασυνδέσεις που επιτεύχθηκαν μέσω αυτής της δράσης έτυχαν θερμής υποδοχής από τη μαθητική κοινότητα και τους γονείς/κηδεμόνες, ύστερα από τη μακρά περίοδο απομονωτισμού, λόγω της επιδημιολογικής συνθήκης. [Μεταδεδομένα δράσης: Μ. Παραλίδου]
- βίντεο με στιγμιότυπα από την εκπαιδευτική επίσκεψη
- βίντεο – οπτική ψηφιακή αφήγηση για το «μυστήριο της καλλιτεχνικής δημιουργίας« με έμπνευση και φωτογραφικό υλικό από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης-ΜΟΜus