Εκπαιδευτική επίσκεψη Erasmus+ KA121 στην Πράγα της Τσεχίας

Στις 7 με 11 Νοεμβρίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτικοί επίσκεψη 5 εκπαιδευτικών μας στην Πράγα.

Οι 5 εκπαιδευτικοί του σχολείου μας καταφθάσαμε στην Πράγα της Τσεχίας την Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2022, όπου είχαμε το χρόνο να περιηγηθούμε στο ιστορικό κέντρο της πόλης και να θαυμάσουμε την μοναδική αρχιτεκτονική της ευρωπαϊκής πρωτεύουσας, που είναι χτισμένη κατά μήκος του Μολδάβα.

 

Στις 7 Νοεμβρίου το πρωί ξεκινήσαμε για το σεμινάριο, στο οποίο θα συμμετείχαμε. Στο σεμινάριο οργανωμένο από τον διεθνή εκπαιδευτικό οργανισμό ITC international συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από τη Ρουμανία, την Τουρκία, την Ισπανία και την Ελλάδα. Το σεμινάριο διεξήχθη στο Πολυτεχνείο της Πράγας σε εργαστήριο πληροφορικής του 3ου ορόφου.
Το σεμινάριο ξεκίνησε με παιχνίδια γνωριμίας, όπου βιωματικά έγινε η εισαγωγή στην παιγνιώδη μορφή μάθησης.
Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν και να εκφράσουν τις προσδοκίες τους από τη διεθνή αυτή συνάντηση. Ανάλογα με το όραμα και τη λειτουργία του κάθε σχολείου, οι προσδοκίες διαφοροποιούνταν.
Σε γενικές γραμμές οι συμμετέχοντες επιθυμούσαν:
• να εμπλουτίσουν τη διδακτική τους πρακτική με καινοτόμες μεθόδους και ψηφιακά εργαλεία διδασκαλίας
•να συνεργαστούν και να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες με εκπαιδευτικούς από διάφορες χώρες
•να εξοικειωθούν με διαφορετικούς ευρωπαϊκούς πολιτισμούς
•να δημιουργήσουν μελλοντικές ευκαιρίες συνεργασίας και αδελφοποίησης με άλλα ευρωπαϊκά σχολεία
•ασχοληθήκαμε με τις δεξιότητες του 21ου αιώνα και πώς οι καινοτόμες διδακτικές και προσεγγίσεις μέσω των ψηφιακών μέσων και των παιχνιδιών, μπορούν να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες αυτές στους μαθητές και τις μαθήτριές μας.
Σε καμία περίπτωση όμως δεν έγινε διάλεξη για όλα αυτά. Όλες οι γνώσεις που αποκτήσαμε σε αυτό το σεμινάριο, έγινε βιωματικά! Μπήκαμε στο ρόλο των μαθητών, παίξαμε και μέσα από το παιχνίδι, μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών μπορέσαμε να ανακαλύψουμε τη νέα γνώση.
Μιλήσαμε πολύ διεξοδικά για τις δεξιότητες του 21ου αιώνα καθώς και για την παιχνιδιοποίηση του μαθήματος, που χρησιμοποιείται πλέον πολύ στα σημερινά καινοτόμα μαθησιακά μοντέλα.
•Είναι λοιπόν σημαντικό να παιχνιδιοποιούμε το μάθημα (να αλλάξουμε κατά βάση τη γλώσσα του μαθήματος) και να προσαρμοζόμαστε στα νέα δεδομένα των μαθητών μας!
•Πού όμως αποσκοπεί το παιχνίδι, η παιχνιδιοποίηση και η μάθηση βασισμένη στο παιχνίδι;
•Δίνονται κίνητρα
•Βοηθάμε στο να υπάρχει διαφοροποίηση
•Υπάρχει συμπερίληψη διαφορετικών μαθησιακών τύπων
•Στοχεύουμε στην αποτελεσματικότητα της μάθησης
•Ενισχύεται η μάθηση
Πολύ αναλυτικά ασχοληθήκαμε με πολλαπλές ψηφιακές μορφές και πώς ακριβώς εφαρμόζονται αυτά στη σημερινή τάξη και παίξαμε με αυτές τις εφαρμογές και μάθαμε να τις φτιάχνουμε και να τις προσαρμόζουμε στην τάξη μας.
Η επιμόρφωση αυτή μας άφησε τις καλύτερες των εντυπώσεων, αφού αισθανθήκαμε ότι:
•Αποκτήσαμε καινούργιες ιδέες και βοηθητικά εργαλεία για την εφαρμογή τους
•Ή εμπειρία μας αυτή θα μας βοηθήσει  να εμπλουτίσουμε και να επεκτείνουμε περαιτέρω τα προγράμματα που ήδη εφαρμόζονται στο σχολείο μας (blended learning, δράσεις αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας, δράσεις ομίλων, πολιτιστικά προγράμματα κλπ.)
•Mας δόθηκαν κίνητρα, ώστε να εφαρμοστούν περισσότερες καινοτόμες και βιωματικές/παιγνιώδεις δράσεις
•Ήρθαμε σε επαφή, επικοινωνήσαμε και συνεργαστήκαμε εκπαιδευτικούς άλλων χωρών, ανταλλάξαμε εμπειρίες και καλές πρακτικές
•Μας δόθηκε το έναυσμα για μελλοντικές συνεργασίες με εκπαιδευτικούς άλλων χωρών (αδελφοποίηση, etwinning κλπ)
•Αποκτήσαμε νέες εμπειρίες μέσω της επαφής μας με διαφορετικές κουλτούρες
•Είμαστε ενθουσιασμένοι από την εμπειρία και τη συνεργασία μας και είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε τη νέα γνώση

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης