Συνέντευξη από τον κύριο Δίγκο, μουσικό του σχολείου μας!

παρτιτούρες μουσικής

Είχατε από μικρός ενδιαφέρον προς τον τομέα της μουσικής;

Η ενασχόλησή μου με τη μουσική ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία, λόγω της ιδιότητας του πατέρα μου ως επαγγελματία μουσικού. Η καθημερινότητά μου ενείχε εικόνες και βιώματα αποκλειστικά μουσικά, τόσο μέσω της επαφής μου με την καλλιτεχνική και εκπαιδευτική του δραστηριότητα, όσο και μέσω της συμμετοχής μου στις πολυάριθμες μουσικές εκδηλώσεις που διοργάνωνε. Ακούσματα κλασικής μουσικής και κλασικής κιθάρας αποτέλεσαν το ρεπερτόριο με το οποίο μεγάλωσα. Ήταν αναπόφευκτο, λοιπόν, να αναπτύξω τα ερεθίσματα εκείνα που οδήγησαν στην αγάπη μου για την κλασική μουσική. Αυτή, ωστόσο, εκδηλώθηκε μέσω της εξειδίκευσης στην κλασική κιθάρα, η οποία αποτελεί την κύρια καλλιτεχνική μου δραστηριότητα.

Τι σας ενέπνευσε στο να ασχοληθείτε επαγγελματικά με αυτή;

Πιστεύω ακράδαντα πως, προκειμένου κάθε άνθρωπος να είναι ευτυχισμένος στη ζωή του, είναι σημαντικό να επιλέξει να ασκεί ως επάγγελμα το αντικείμενο που τον εκφράζει και τον ολοκληρώνει. Η μουσική ανέκαθεν αποτελούσε το μέσο που με ολοκληρώνει συναισθηματικά και ψυχικά. Αποφάσισα, ως εκ τούτου, να ενασχοληθώ επαγγελματικά με αυτή, ώστε να με συντροφεύει σε όλες τις στιγμές της ζωής μου.

Θα θέλατε να εξελίξετε τις γνώσεις σας πάνω στη μουσική;

Πιστεύω ότι η εξέλιξη είναι η μεγαλύτερη αρετή και ο απώτερος σκοπός του ανθρώπου στο «ταξίδι» που ονομάζουμε ζωή. Έχει τη δύναμη να βελτιώνει την κοινωνία μας και να διευρύνει τους ορίζοντες κάθε ατόμου. Έτσι, κάθε στιγμή προσπαθώ να εξελίσσομαι μέσα από τις πράξεις, τις σκέψεις και την αυτοκριτική. Είναι απαραίτητο, παρά ταύτα, να ενισχύονται και να καλλιεργούνται οι γνώσεις και οι δεξιότητές μας ακαδημαϊκά. Επομένως, διαρκώς επιμορφώνομαι συνεχίζοντας τις ανώτερες σπουδές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ, ταυτόχρονα, βελτιώνω ανελλιπώς την τεχνική μου στο καλλιτεχνικό αντικείμενο.

Υπάρχει κάτι που να σας ενδιαφέρει στη ζωή σας, εξίσου με τη μουσική;

Η μουσική είναι τέχνη και εκφράζει συναισθήματα, σκέψεις, εμπειρίες και πτυχές της ιδιοσυγκρασίας του ανθρώπου. Επομένως, είναι σημαντικό ο μουσικός να βιώνει τις στιγμές της καθημερινότητάς του με το πάθος και τη σοβαρότητα που τους αναλογεί. Προσπαθώ, λοιπόν, να μην παραμελώ τις σχέσεις μου με τους ανθρώπους που βρίσκονται δίπλα μου, καθώς και να αφιερώνω χρόνο στον εαυτό μου. Μία από τις σημαντικότερες ασχολίες μου είναι η γυμναστική, με την οποία ασχολούμαι από μικρός, ενώ απολαμβάνω να διαβάζω ποίηση.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας είδος μουσικής;

Η μουσική που με γεμίζει και με ολοκληρώνει είναι η κλασική. Αυτό, φυσικά, οφείλεται όχι μόνο στο θέμα της προτίμησης, αλλά κατά πολύ και στα ερεθίσματα και την παιδεία που από πολύ νωρίς καλλιέργησα. Προκειμένου να κατανοήσει, να επικοινωνήσει και να απολαύσει σε βάθος κάποιος την κλασική μουσική, απαιτείται να καλλιεργήσει τη σωστή παιδεία. Ωστόσο, ακούω και άλλα είδη μουσικής, τα οποία εκφράζουν διάφορες συναισθηματικές μου ανάγκες. Η μουσική του Μάνου Χατζιδάκι, δε, είναι εκείνη που με αγγίζει και με εκφράζει περισσότερο από κάθε άποψη.

Πώς πήρατε την απόφαση να δουλέψετε σε σχολεία;

Η  διδασκαλία στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι μία από τις επιλογές του επαγγελματία μουσικού. Η επιλογή αυτή, βέβαια, δεν ήταν εύκολη για εμένα, μια που πάρθηκε σχετικά νωρίς, όταν είχα ήδη ξεκινήσει να διδάσκω σε ωδεία και ιδιαίτερα μαθήματα και είχα ήδη δημιουργήσει μία σημαντική ομάδα μαθητών. Εν τούτοις, βιοποριστικά την έκρινα ως την καλύτερη λύση, ώστε να μπορώ να ασκώ παράλληλα με την εργασία μου την καλλιτεχνική μου δραστηριότητα.

Αν δεν δουλεύατε σε σχολείο, τι θα θέλατε να κάνετε και που έχετε δουλέψει;

Όπως προανέφερα, έχω εργαστεί ως καθηγητής κιθάρας σε ωδεία και μουσικές σχολές, αλλά και σε ιδιαίτερα μαθήματα, ενώ έχω διδάξει και ανώτερα θεωρητικά. Αν δεν εργαζόμουν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λοιπόν, θα συνέχιζα αποκλειστικά με τη δραστηριότητα αυτή.

Νιώθετε αγαπητός από τους μαθητές και αν ναι αυτό βοηθάει στην ανάπτυξη οικειότερου κλίματος;

Η επαφή με τους μαθητές είναι ένα ζήτημα ιδιαίτερα σημαντικό και πολυδιάστατο. Χρειάζεται να δημιουργείς τις κατάλληλες δικλίδες επικοινωνίας, να θέτεις τα απαραίτητα όρια, αλλά ταυτόχρονα να αναγνωρίζεις και να λειτουργείς με γνώμονα τις ανάγκες τους. Έχω την τύχη να διδάσκω σε ένα σχολείο με πολύ καλούς μαθητές, αφενός σε ό, τι αφορά τις δεξιότητές τους και αφετέρου σε ό, τι έχει να κάνει με τον χαρακτήρα τους. Πιστεύω πως έχουμε διαμορφώσει μία πολύ όμορφη σχέση και ένα κλίμα αποτελεσματικό, κάτι που ενισχύει θετικά το πλαίσιο του μαθήματος.

 Πώς είναι η εμπειρία σας, ως καθηγητής;

Πιστεύω πως δε θα μπορούσα να εργάζομαι σε διαφορετικό τομέα, πέραν της εκπαίδευσης. Η συναναστροφή με συναδέλφους – καθηγητές που έχουν επιλέξει να καλλιεργούνται ως άτομα και ως εκπαιδευτικοί, και ιδιαίτερα η επικοινωνία με μαθητές είναι μοναδική. Τα νέα παιδιά σε διδάσκουν περισσότερα από όσα μπορεί κανείς να φανταστεί. Κάθε διδακτικό έτος, ακόμη και κάθε μέρα που ολοκληρώνεται με εξελίσσει πνευματικά.

Ποιο είναι το αγαπημένο μέρος της δουλειάς σας;

Tο ωραιότερο μέρος της εργασίας μου είναι η ικανοποίηση που αντλώ όταν βλέπω την προσπάθεια και την πρόοδο των μαθητών μου να εφάπτεται της απόλαυσης που διαγράφεται στα μάτια τους, όταν πλέον η γνώση γίνεται κτήμα τους και η μουσική μέρος της ψυχής τους.

Ποια είναι τα κριτήρια για να συμμετέχει ένας μαθητής στην σχολική χορωδία και ορχήστρα;

Τόσο στη χορωδία όσο και στην ορχήστρα δεν τίθενται μουσικά κριτήρια, μέσα από κάποια αυστηρή διαδικασία εξέτασης. Αρκεί κάποιος/α μαθητής/τρια να εκφράσει το ενδιαφέρον του/της για συμμετοχή. Φυσικά, απαιτείται να τηρούνται οι κανόνες που ορίζονται στο πλαίσιο του μαθήματος. Απώτερος σκοπός των δύο μαθημάτων είναι να καλλιεργήσουν οι μαθητές τις μουσικές και μη-μουσικές δεξιότητές τους, να έρθουν κοντά στη μουσική και, εν τέλει, να την απολαύσουν με τρόπους που δεν τους προσφέρονται στο υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα. Δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να στερήσω το δικαίωμα από κάποιον να δοκιμάσει τα όριά του. Άλλωστε, ένας «κρυφός» στόχος των καθηγητών μουσικής είναι να δημιουργήσουν έστω και ένα μικρό ερέθισμα, το οποίο μελλοντικά ακόμη και στην ενήλικη ζωή ει δυνατόν μπορεί να αποβεί μοιραίο για τη μουσική πορεία κάποιου μαθητή.

Ευχαριστούμε πολύ τον κύριο Δίγκο,για τον χρόνο που αφιέρωσε!

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης