Συνέντευξη από την κ. Αγγελική Πολίτη

Την 1η Δεκεμβρίου, ο όμιλός μας πήρε συνέντευξη από την κυρία Πολίτη, την καθηγήτρια Αγγλικών του σχολείου μας. Τη ρωτήσαμε για το e-twinning, αλλά και για τον όμιλο τον οποίο διευθύνει, μαζί με την κυρία Καλαντζή.

GoArt

-Τι θα θέλατε να καταφέρετε με τον όμιλο του GoArt;

-Με τον όμιλο του GoArt, σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι τέχνης και τεχνολογίας, με τη χρήση φορητών συσκευών. Δηλαδή να δημιουργήσουμε ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, όπου η μία ομάδα θα ανακαλύπτει γρίφους, θα βρίσκει λύσεις, διαβάζοντας και ερμηνεύοντας πίνακες ζωγραφικής. Έτσι θα φτάσει στον τελικό γρίφο και στο τελικό έπαθλο, που είναι ο θησαυρός.

-Τι προσφέρει ο όμιλος αυτός στα παιδιά;

-Ο σκοπός μας είναι τα παιδιά να αποκτήσουν δεξιότητες του 21ου αι., δηλαδή επικοινωνίας, συνεργασίας, κριτικής σκέψης και δημιουργικότητας. Επίσης, μέσω του ομίλου, θα κατανοήσουν ότι στη σύγχρονη εποχή, η τεχνολογία δεν είναι αυτοσκοπός, αλλά μέσον, με το οποίο μπορούμε να αναβαθμίσουμε την πραγματικότητα στην οποία ζούμε, και να την βιώσουμε καλύτερα. Η δε τέχνη, είναι τρόπος έκφρασης, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, και βοηθά τον άνθρωπο να κατανοήσει και να καταλάβει την θέση του μέσα στον κόσμο που ζει.

-Πώς σκεφτήκατε το όνομα GoArt, και τι συμβολίζει;

-Το GoArt, είναι αυτό που λένε οι λέξεις, δηλαδή Game of Art and Technology. Το Art, στην προκειμένη περίπτωση, μπορεί να διαβαστεί και ως Art (GoArt), αλλά και ως Ar and Technology (GoAr-t). Άρα είναι ακριβώς αυτό που θα δημιουργήσουμε στο παιχνίδι μας. Ένα παιχνίδι με τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας, που αξιοποιεί την ίδια την τέχνη, μέσω της τεχνολογίας.

Etwinning

-Τι είναι το etwinning;

-Το etwinning είναι ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα στο οποίο μπορούν να συμμετάσχουν διαφορετικοί εκπαιδευτικοί, από διαφορετικές χώρες με τους μαθητές τους, στο πλαίσιο μιας θεματικής ενότητας που θα επιλέξουν, για να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν κάτι.

-Πόσο περίπου διαρκεί;

-Αυτό εξαρτάται από τους συμμετέχοντες. Δηλαδή, μπορεί να διαρκέσει από 3 έως 5 μήνες, μπορεί να διαρκέσει και έναν ολόκληρο χρόνο. Το επιλέγουν αυτοί που θα συμμετάσχουν.

-Με ποιον τρόπο λειτουργεί και ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν σε αυτό;

-Ουσιαστικά, μπαίνεις σε μια εκπαιδευτική πλατφόρμα, ευρωπαϊκή, καταθέτεις το έργο σου, τους στόχους, τι σκέφτεσαι να κάνεις, και μετά αναζητάς parteners, δηλαδή συνεργάτες εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες. Μπορούν να συμμετάσχουν επομένως, σχολεία, μέσω των εκπαιδευτικών τους, μαθητικές κοινότητες που επιθυμούν να κάνουν αυτό το οποίο τους προτείνεις. Επιπλέον, δεν υπάρχει δέσμευση αναφορικά με τις ηλικίες, δηλαδή και σχετικά μικρότερα παιδιά, μπορούν να συνεργαστούν με μεγαλύτερα, και εκπαιδευτικοί από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα να συμμετάσχουν, και είναι και διαθεματικό και διεπιστημονικό.

-Τι προσφέρει το πρόγραμμα στα παιδιά που συμμετέχουν;

-Πέρα από την εμπειρία του να συμμετάσχεις σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα, άρα να έρθει σε επαφή με διαφορετικές κουλτούρες, πολιτισμούς, και να αξιοποιήσει την αγγλική γλώσσα σαν τρόπο έκφρασης, και ανακάλυψης αυτού που μελετάς προσφέρει ευελιξία, δεξιότητες επίλυσης προβλήματος, δεξιότητες προσαρμογής ο ένας ως προς τον άλλο, επικοινωνίας, συνεργασίας, κοινωνικές δεξιότητες, και κυρίως, οι μαθητές από παθητικοί δέκτες που συνήθως είναι, να γίνουν δημιουργοί, κριτικοί αναγνώστες της πληροφορίας, και να μάθουν να δημιουργούν το δικό τους εκπαιδευτικό περιεχόμενο.

-Εσείς έχετε συμμετάσχει ποτέ στο πρόγραμμα αυτό;

-Ναι, σε ένα άλλο σχολείο που ήμουν, στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου. Σε συνεργασία με το 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Σμύρνης και σε συνεργασία με ένα σχολείο από τη Λιθουανία, με ένα σχολείο από την Τουρκία και με ένα σχολείο από την Πορτογαλία.

-Πόσα παιδιά συμμετείχαν και από ποιες τάξεις;

-Ήταν παιδιά τα οποία ήταν σε Δημοτικό Σχολείο, άρα μιλάμε για μαθητές που ήταν περίπου 10-12 σε διαφορετικές τάξεις στα σχολεία που ανέφερα.

-Ποιο ήταν το όνομα του προγράμματος που δημιουργήσατε;

-Λεγόταν In Darwins steps (Στα χνάρια του Δαρβίνου). Ήταν ένα πρόγραμμα, μέσω του οποίου οι μαθητές από διαφορετικές χώρες, ανακάλυπταν και μελετούσαν τα διάφορα είδη στον πλανήτη: πώς ταξινομούνται, κατατάσσονται, πώς επιβίωσαν στο περιβάλλον στο οποίο μεγάλωσαν (habitat), το φυσικό τους περιβάλλον, και πώς εξελίχθηκαν μέσα από αυτό. Άρα, θέλαμε να δούμε τη δυνατότητα εξέλιξης όλων των ειδών πάνω στον πλανήτη μέσα από αυτό το πρόγραμμα.

-Χρειάστηκε μεγάλη προετοιμασία από τη δικιά σας πλευρά ή από την πλευρά των παιδιών;

-Αμοιβαία ήταν η προσπάθεια, επί της ουσίας, δημιουργούσαμε διάφορα μαθησιακά αντικείμενα, είτε είναι σε έντυπη μορφή ή κυρίως σε ψηφιακή μορφή, παιχνίδια, δραστηριότητες, παρουσιάσεις, που όταν τα ετοιμάζαμε, τα παρουσιάζαμε στους μαθητές των άλλων σχολείων  και στο τέλος δημιουργήσαμε και έναν εικονικό χάρτη, προκειμένου να δείξουμε το ταξίδι που έκανε ο φυσιοδίφης Δαρβίνος, έως ότου ανακαλύψει το πώς εξελίχθηκαν τα είδη και να γράψει το περίφημο βιβλίο του, περί εξέλιξης των ειδών στον πλανήτη.

-Ποια ήταν η εντύπωση των παιδιών στο τέλος του προγράμματος;

-Το πρόγραμμα τους άρεσε πάρα πολύ, μάλιστα πήραμε και την Ευρωπαϊκή ετικέτα ποιότητας, πήραμε το πρώτο ευρωπαϊκό βραβείο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Πέραν αυτού, το δικό μας το σχολείο που έκανε το πρόγραμμα αυτό, το μετέτρεψε σε μια διαδραστική γκαλερί τέχνης, για την εξέλιξη των ειδών του πλανήτη. Δηλαδή, αυτό σημαίνει, πως μια ολόκληρη τάξη, εμείς τη μετατρέψαμε σε γκαλερί τέχνης, ό,τι μάθαμε τα φτιάξαμε σε εκθέματα, και μετά με ένα θεατρικό δρώμενο, και με ψηφιακή αφήγηση, παρουσιάσαμε στους γονείς και στους συμμαθητές μας αυτό που δημιουργήσαμε. Αυτό τους άρεσε νομίζω περισσότερο από όλα, και εκεί πραγματικά τα παιδιά, ό,τι έμαθαν το απόλαυσαν, γιατί έγιναν παρουσιαστές της δικιάς τους γκαλερί και οι συμμαθητές τους έγιναν επισκέπτες της δικιάς τους γκαλερί.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης