Στις 25 Ιανουαρίου η Γ’ τάξη του σχολείου μας επισκέφτηκε το Ίδρυμα Λασκαρίδη όπου οι μαθητές/τριες συμμετείχαν σε αντιλογία.
Μαζί με τους καθηγητές τους, οι μαθητές βάλθηκαν να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν λογικά επιχειρήματα για ένα θέμα το οποίο τοποθετήθηκε από την υπεύθυνη του Ιδρύματος. Το θέμα πάνω στο οποίο κλήθηκαν να επιχειρηματολογήσουν τα παιδιά ήταν η «αξιολόγηση των καθηγητών από τους μαθητές/τις μαθήτριες». Υπήρξε μια μεγάλη και εκτενής ανάλυση του θέματος αυτού καθώς οι εθελοντές κάθε ομάδας, υπέρ ή κατά, υποστήριξαν τις θέσεις τους σαν αληθινοί και έμπειροι ρήτορες.
Προβλήθηκαν πολλά επιχειρήματα και από τις δύο πλευρές. Οι μαθητές/τριες που έπρεπε να επιχειρηματολογήσουν υπέρ της αξιολόγησης των καθηγητών/τριών τους, πρόβαλαν μεταξύ άλλων ως επιχειρήματα για την υποστήριξη της θέσης τους, τη δυνατότητα βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης μέσα από την αξιολόγηση, τη σημαντικότητα του να εκφράζουν τις θέσεις τους τα ίδια τα παιδιά, καθώς και το γεγονός, ότι η αξιολόγηση είναι μία πρακτική που ασκείται επιτυχώς σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Από την άλλη πλευρά, οι υποστηρικτές του «κατά» που κέρδισαν και τον ρητορικό αγώνα, ανέφεραν ως βασικό αντεπιχείρημα το γεγονός ότι τα παιδιά αυτής της ηλικία δεν έχουν ανάπτυξη επαρκώς την κριτική τους σκέψη, ότι δεν κρίνουν ώριμα αλλά παρορμητικά και ότι δεν είναι σε θέση να κρίνουν ανθρώπους που έχουν σπουδάσει, κρίνοντας το μέλλον τους. Από το ντιπέιτ όμως δεν μπόρεσαν να μην ακουστούν και οι γνώμες των παραβρισκόμενων καθηγητών/τριών, που εξέφρασαν την άποψη, ότι η αξιολόγηση βοηθά στην βελτίωση των λαθών και στο να γινόμαστε καλύτεροι. Σκοπός της βαθμολόγησης δεν είναι η «εκδίκηση», αλλά η κατανόηση των λαθών και η βελτίωση. Μαθητές και καθηγητές θα πρέπει να συνυπάρχουν ως ομάδα και να παλεύουν από κοινού για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού τοπίου.
Ελεάννα Η.