Η τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) έχει εισέλθει δυναμικά στον τομέα της εκπαίδευσης, προσφέροντας εργαλεία για εξατομικευμένη μάθηση και αυτοματοποίηση διοικητικών διαδικασιών. Ωστόσο, η ιδέα ότι η ΤΝ θα αντικαταστήσει πλήρως τους καθηγητές προκαλεί ανησυχία.
Μελέτες δείχνουν ότι οι μαθητές εκτιμούν τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις και την ενσυναίσθηση που προσφέρουν οι δάσκαλοι. Η ΤΝ μπορεί να υποστηρίξει τη διδασκαλία, αλλά δεν μπορεί να αναπαράγει την ανθρώπινη σύνδεση και την κοινωνική-συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Οι καθηγητές παραμένουν κεντρικοί στην εκπαίδευση, καθοδηγώντας, εμπνέοντας και ενθαρρύνοντας τους μαθητές.
Προβλέπεται ότι στο μέλλον η ΤΝ θα συνεργάζεται με τους δασκάλους, αναλαμβάνοντας επαναλαμβανόμενα καθήκοντα και επιτρέποντας στους καθηγητές να επικεντρωθούν σε δημιουργικές και υποστηρικτικές δραστηριότητες. Αυτή η συνεργασία μπορεί να ενισχύσει την ποιότητα της εκπαίδευσης, χωρίς να υποκαθιστά την ανθρώπινη παρουσία.
Εν κατακλείδι, η ΤΝ δεν θα αντικαταστήσει τους καθηγητές, αλλά θα τους ενισχύσει, επιτρέποντας μια πιο εξατομικευμένη και αποτελεσματική διδασκαλία.
Ανδριάνα Μπούτση Νεφέλη Παπαγεωργίου

