Εικονική πραγματικότητα
Εικονική πραγματικότητα
Στη σημερινή εποχή διάφορες τεχνολογίες έχουν αναπτυχθεί που έχουν βοηθήσει όχι μόνο τη ζωή του ανθρώπου αλλά και την οικονομική διεύρυνση όλων των χωρών. Μια απ’ αυτές τις τεχνολογίες είναι η εικονική πραγματικότητα που έχει καταφέρει να αυξήσει την αποδοτικότητα διαφόρων επαγγελμάτων και να ανοίξει νέους κλάδους σε θέματα πληροφορικής επιστήμης και ανάπτυξης. Εκτός από επαγγελματικής πλευράς η εικονική πραγματικότητα έχει χρησιμοποιηθεί και για ψυχαγωγία (ταινίες ,βιντεοπαιχνίδια κ.α). Ακόμα έχει χρησιμοποιηθεί για να εξομοιώσει ιστορικά γεγονότα από το παρελθόν.
Το πρώτο πείραμα που γέννησε την εικονική πραγματικότητα ήταν από τον Έντουιν Λινκ το 1929 με την πρωτοποριακή συσκευή εικονικής πραγματικότητας που εφαρμόστηκε στην εκπαίδευση πιλότων με απλές οδηγίες και κανονικό χειρισμό όπως είχαν και τα πραγματικά αεροπλάνα. Αργότερα (μετά από τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο) επιστήμονες εμβάθυναν περισσότερο στον κόσμο της εικονικής πραγματικότητας πιστεύοντας πως τέτοια είδους τεχνολογία θα ήταν ωφέλιμη για το ανθρώπινο γένος.
Στην εκπαίδευση, η εικονική πραγματικότητα χρησιμεύει στην εξομοίωση
• αεροπορικών εκπαιδεύσεων,
• στρατιωτικών ασκήσεων και
• κατασκοπευτικών αποστολών.
Στη ψυχαγωγία η εικονική πραγματικότητα έχει ανθίσει σε πολύ μεγάλο βαθμό σε αρκετούς κλάδους όπως για παράδειγμα:
-Ζωγραφική
-Βιντεοπαιχνίδια
-Ταινίες
Διάφορες πηγές λένε πως αυτό είναι το πρώτο βήμα για να ενταχθούμε στο μελλοντικό κόσμο της εικονικής πραγματικότητας και πως έχουν γίνει είδη διάφορα επιστημονικά πειράματα που έχουν δώσει ακόμα μεγαλύτερη μια ώθηση στον χώρο της εικονικής πραγματικότητας.
Όπως για παράδειγμα:
• Ασύρματο κράνος για καλύτερη κίνηση στο ψηφιακό περιβάλλον
• Ολόκληρη στολή ανίχνευσης. Αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα που θα κάνει αυτό το ταξίδι πολύ πιο ποιοτικό και ρεαλιστικό γιατί οι ανιχνευτές της στολής θα παρακολουθούν το νευρικό σύστημα του ανθρώπου και κατ’ επέκταση θα παρακολουθούν τη κίνηση του.
Επίσης, αυτός που φοράει τις στολές ανίχνευσης θα μπορεί να νιώθει την θερμοκρασία του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται (π.χ χιονοθύελλα, καύσωνα) .
• Ειδική “πανοπλία” που εντάσσει τον χρήστη σε ένα άλλο επίπεδο εικονικής πραγματικότητας και μπορεί να νιώσει με ειδικούς ανιχνευτές την κάθε επαφή του ανθρώπινου σώματος με το ψηφιακό περιβάλλον (π.χ ωστικό κύμα, σφαίρα από βιντεοπαιχνίδι κ.α).
Τέλος, αν έχουμε επιτύχει αυτά τα βήματα ως ανθρώπινα όντα τότε ποιος ξέρει τί μπορεί να ακολουθήσει στο μέλλον για την ψηφιακή πραγματικότητα; Αλλά μέχρι να έρθει αυτή η στιγμή θα πρέπει να σεβόμαστε την τεχνολογία, να ακολουθούμε τις τεχνολογικές εξελίξεις , χωρίς να φοβόμαστε ότι θα μας καταστρέψει τη ζωή!
Συντάκτης: Ψιρόγιαννης Χρήστος
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.