Δικαιώματα του καταναλωτή

katanalotes

ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Ποια είναι τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές;

Είτε πρόκειται για ρούχα, κινητά τηλέφωνα ή πακέτα διακοπών, η Ευρωπαϊκή νομοθεσία μάς εξασφαλίζει την ίδια μεταχείριση, δικαιώματα και προστασία σε οποιοδήποτε μέρος της ΕΕ κι αν βρισκόμαστε.

 

Εντός της ΕΕ, μπορείτε να κάνετε αγορές «μέχρι τελικής πτώσης» – μπορείτε να αγοράσετε οτιδήποτε θελήσετε, όπου θελήσετε, χωρίς να ανησυχείτε για το τελωνείο ή για πρόσθετους φόρους όταν επιστρέψετε στη χώρα σας.

Είτε πηγαίνετε σε άλλη χώρα για να κάνετε αγορές, είτε παραγγέλνετε προϊόντα από το διαδίκτυο, ταχυδρομικά ή τηλεφωνικά, σας προστατεύουν τα εξής βασικά δικαιώματα:

Διαφάνεια: η νομοθεσία της ΕΕ υποχρεώνει τους πωλητές να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες για το ποιοι είναι, τι πουλάνε και πόσο κοστίζει (συμπεριλαμβανομένων των φόρων και του κόστους αποστολής).

Ποιότητα: αν αγοράσετε κάτι που δε λειτουργεί, μπορείτε να το επιστρέψετε για επιδιόρθωση ή αντικατάσταση. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, μπορείτε να ζητήσετε μείωση της τιμής ή πλήρη επιστροφή των χρημάτων σας.

Όροι και συνθήκες σύμβασης: σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ απαγορεύονται οι αθέμιτοι όροι σύμβασης.

Ασφάλεια: οι χώρες της ΕΕ είναι ανάμεσα σε αυτές που διαθέτουν τις πιο υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας στον κόσμο.

Σύγκριση τιμών: τα σούπερ μάρκετ υποχρεούνται να σας δίνουν την «τιμή μονάδας» των προϊόντων – πόσο κοστίζουν ανά κιλό ή λίτρο – για να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε τι σας συμφέρει περισσότερο.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση του Ινστιτούτου Καταναλωτών

http://www.inka.gr/

Βίκυ Διαμαντάκη Β1

Σχολιάστε

Top