Δικαιώματα του καταναλωτή
ΟΔΗΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ
Ποια είναι τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές;
Είτε πρόκειται για ρούχα, κινητά τηλέφωνα ή πακέτα διακοπών, η Ευρωπαϊκή νομοθεσία μάς εξασφαλίζει την ίδια μεταχείριση, δικαιώματα και προστασία σε οποιοδήποτε μέρος της ΕΕ κι αν βρισκόμαστε.
Εντός της ΕΕ, μπορείτε να κάνετε αγορές «μέχρι τελικής πτώσης» – μπορείτε να αγοράσετε οτιδήποτε θελήσετε, όπου θελήσετε, χωρίς να ανησυχείτε για το τελωνείο ή για πρόσθετους φόρους όταν επιστρέψετε στη χώρα σας.
Είτε πηγαίνετε σε άλλη χώρα για να κάνετε αγορές, είτε παραγγέλνετε προϊόντα από το διαδίκτυο, ταχυδρομικά ή τηλεφωνικά, σας προστατεύουν τα εξής βασικά δικαιώματα:
Διαφάνεια: η νομοθεσία της ΕΕ υποχρεώνει τους πωλητές να παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες για το ποιοι είναι, τι πουλάνε και πόσο κοστίζει (συμπεριλαμβανομένων των φόρων και του κόστους αποστολής).
Ποιότητα: αν αγοράσετε κάτι που δε λειτουργεί, μπορείτε να το επιστρέψετε για επιδιόρθωση ή αντικατάσταση. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, μπορείτε να ζητήσετε μείωση της τιμής ή πλήρη επιστροφή των χρημάτων σας.
Όροι και συνθήκες σύμβασης: σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ απαγορεύονται οι αθέμιτοι όροι σύμβασης.
Ασφάλεια: οι χώρες της ΕΕ είναι ανάμεσα σε αυτές που διαθέτουν τις πιο υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας στον κόσμο.
Σύγκριση τιμών: τα σούπερ μάρκετ υποχρεούνται να σας δίνουν την «τιμή μονάδας» των προϊόντων – πόσο κοστίζουν ανά κιλό ή λίτρο – για να σας βοηθήσουν να αποφασίσετε τι σας συμφέρει περισσότερο.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση του Ινστιτούτου Καταναλωτών
Βίκυ Διαμαντάκη Β1
Σχολιάστε
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.