Η ιδιαίτερη πατρίδα μας, η Θάσος!!!
Οι μαθητές Α., Μ. και Γ. μας περιγράφουν τον τόπο τους!
Το νησί μου είναι πάρα πολύ όμορφο. Το λένε Θάσο. Έχει πολλά χωριά. Το χειμώνα έχει λίγους κατοίκους, ενώ το καλοκαίρι πολλούς τουρίστες. Έχει πολύ ωραίες παραλίες με καθαρά νερά για να απολαμβάνουμε τα μπάνια μας και το ψάρεμα σε όσους αρέσει. Έχει πολλά βουνά με καταπράσινη βλάστηση, πολύ οξυγόνο και ωραία θέα. Οι κάτοικοι ασχολούνται με τον τουρισμό, τα μελίσσια που βγάζουν τέλειο μέλι και τις ελιές. Η Θάσος φημίζεται για το μέλι και το λάδι της. Είναι τα πιο υγιεινά προϊόντα.
Η Θάσος είναι το βορειότερο νησί του Αιγαίου Πελάγους. Για να έρθει κάποιος εδώ πρέπει να πάρει καράβι από την Καβάλα ή από την Κεραμωτή. Ένας τουρίστας μπορεί να κάνει πολλά πράγματα στη Θάσο. Μπορεί να κολυμπήσει, να πάει για ψάρεμα, να κάνει θαλάσσια σπορ, να κάνει καταδύσεις και να πάει εκδρομές με τα καραβάκια. Μπορεί να κάνει βόλτες με τα ποδήλατα, να περπατήσει στο βουνό και στη θάλασσα και να κάνει ιππασία.
Το κλίμα της Θάσου είναι εύκρατο, δηλαδή δεν έχει ούτε πολύ κρύο, ούτε πολλή ζέστη. Το νησί μας είναι γνωστό για πολλά πράγματα, για το μάρμαρό της που είναι πάρα πολύ άσπρο, για τα γλυκά του κουταλιού (γλυκό καρυδάκι και γλυκό σύκο) και για τα μουσεία του. Στο Λιμένα υπάρχει αρχαιολογικό μουσείο, στην Ποταμιά το μουσείο τέχνης του Βαγή και στο Θεολόγο το λαογραφικό μουσείο.
Για να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια της συνέντευξης υποδύθηκαν τον συνεντευξιαστή και τον συνεντευξιαζόμενο.
Έτσι, η Γ. και η Ν. περιέγραψαν με λίγα λόγια το όμορφο νησί τους και πήρανε συνέντευξη η μία από την άλλη.
Γ. : Πού μένεις;
Ν. : Μένω στη Θάσο.
Γ. : Τι είναι η Θάσος;
Ν. : Η Θάσος είναι ένα νησί.
Γ. : Ποια είναι η πρωτεύουσα της Θάσου;
Ν. : Είναι ο Λιμένας.
Γ. : Πες μου λίγα χωριά που υπάρχουν στη Θάσο.
Ν. : Σκάλα Ποταμιάς, Πρίνος.
Γ. : Αν έρθει ένας τουρίστας στη Θάσο ποιο αξιοθέατο μπορεί να επισκεφτεί;
Ν. : Το μουσείο.
Γ. : Τι μουσείο είναι αυτό;
Ν. : Είναι αρχαιολογικό μουσείο.
Γ. : Ποια προϊόντα μπορεί να αγοράσει ένας τουρίστας από τη Θάσο;
Ν. : Ούζο, ελιές, λάδι, μέλι.
Γ. : Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σου!
Ο Λιμένας
Η Γ. μας περιγράφει με λίγα λόγια την πρωτεύουσα του νησιού μας.
Ο Λιμένας έχει πολλά μαγαζιά που τον χειμώνα κλείνουν. Έχει πολλά πλοία που φέρνουν τουρίστες. Επίσης, έχει πολλά σπίτια, ξενοδοχεία, δύο εκκλησίες, δύο δημοτικά σχολεία, ένα γυμνάσιο και ένα λύκειο. Έχει πολύ ωραίες παραλίες για να κάνουμε μπάνιο και πολύ πράσινο.
Αξιοθέατα του Λιμένα
Οι μαθητές/τριες Ν., Γ., Χ., Α. και Μ. έκαναν μία βόλτα στο Λιμένα και φωτογράφισαν ενδεικτικά σημεία για να μας παρουσιάσουν την πόλη τους.
Εκκλησία του Αγίου Νικολάου
Παιδική χαρά
Αρχαιολογικό Μουσείο
Αρχαία Αγορά
Το παλιό λιμανάκι
Καλογερικό
Πλοία της γραμμής
Άγαλμα – Δελφίνια
Ηρώο
Το δημαρχείο
Αρχαίο Ηράκλειο
Πύλη του Δία και της Ήρας
Στη συνέχεια σκέφτηκαν να ζωγραφίσουν κάποια από τα αξιοθέατα που φωτογράφισαν.
Το καλογερικό Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου
Η παιδική χαρά Το αρχαιολογικό μουσείο
Άγαλμα – Τα δελφίνια
Το σχολείο μας και η τάξη μας!
Οι μαθήτριες Χ., Γ. και Μ. μας περιγράφουν το σχολείο και την τάξη τους αντίστοιχα.
1ο Δημοτικό Σχολείο Θάσου
Το σχολείο μας είναι πολύ όμορφο και πολύ μεγάλο. Έχει ένα μεγάλο καμπαναριό με ένα μεγάλο ρολόι. Έχει μία μεγάλη αυλή για να παίζουν τα παιδιά. Έχει δύο ορόφους και έξι τάξεις. Πιο πολύ μου αρέσει το τμήμα ένταξης. Το σχολείο μας είναι παλιό, αλλά μου αρέσει πολύ.
Τμήμα Ένταξης
Η τάξη μας είναι πολύ ωραία. Έχει μέσα πολλές ζωγραφιές. Εκεί κάνουμε χειροτεχνίες. Στολίζουμε την τάξη με πολλά αντικείμενα και πολλά ακόμα για να μας βοηθάνε. Επίσης, έχουμε ξυλομπογιές, ξύστρες, μαρκαδόρους και κιμωλίες για να γράφουμε στον πίνακα. Μου αρέσει πολύ η τάξη μας.
Η πόρτα έχει κολλημένα χαρτάκια που λένε τους κανόνες της τάξης. Υπάρχει μία υπέροχη σκηνή. Εκεί διαβάζουμε βιβλία. Λίγο πιο πέρα είναι ένας τεράστιος πίνακας στολισμένος με αριθμούς γύρω γύρω. Προς τα αριστερά έχει μία μικρή βιβλιοθήκη με πολλά βιβλία και τετράδια.
Η ακροστιχίδα της Θάσου
Η Ν. μας περιγράφει την αγαπημένη της δραστηριότητα, την ακροστιχίδα της Θάσου!!!
Θέλετε να τη λύσετε κι εσείς; Μπορείτε, μάλιστα, αν θέλετε, να την εκτυπώσετε πηγαίνοντας στη στήλη Γενικά!!!
Μαθαίνω παίζοντας!!!
Μιας και ο καλύτερος τρόπος για να μάθουμε είναι το παιχνίδι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε ένα παζλ του νησιού.
Η Ν., η Χ. και η Μ. έπαιξαν το παζλ με τα μικρά κομμάτια, ενώ η Ο., η Α. και η Β. έπαιξαν το παζλ με τα μεγάλα κομμάτια. Θέλετε να παίξετε κι εσείς;
Πηγαίνετε στη στήλη Γενικά για να βρείτε και να εκτυπώσετε το παζλ.
Επίσης, η Ο., η Α. και η Β. έκαναν ψηφιδωτό και κολλάζ και σχημάτισαν τη λέξη ΘΑΣΟΣ.