Συνέντευξη με τον κ. Στέφανο Ζαφειρίου, επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Imperial College London.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Συνέντευξη με τον κ. Στέφανο Ζαφειρίου,  επίκουρο καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Imperial College London

 

Μάθαμε, κ. Ζαφειρίου, ότι είστε απόφοιτος του σχολείου μας, του 1ου Γυμνασίου Ευόσμου. Πότε αποφοιτήσατε από το Γυμνάσιο και τι σπουδάσατε;

Αποφοίτησα το 1996 από το Γυμνάσιο και στη συνέχεια φοίτησα στο 1ο  Λύκειο Ευόσμου. Όσο ήμουν μικρός, ήθελα να γίνω Μηχανικός Αεροσκαφών, αλλά τελικά άλλαξα γνώμη και πέρασα στο Τμήμα Υπολογιστών Θεσσαλονίκης όπου έκανα και διδακτορικό. Οι σπουδές μου στην Ελλάδα είχαν διάρκεια οκτώ ετών.

 

Πού εργάζεστε σήμερα και για ποιο λόγο φύγατε από την Ελλάδα;

Σήμερα είμαι επίκουρος καθηγητής στο Imperial College London, αφού τα δύο πρώτα χρόνια στην Αγγλία ασχολήθηκα ως ερευνητής, στη συνέχεια ως εταίρος στο Πανεπιστήμιο  και τώρα περιμένω σε σύντομο διάστημα να κριθώ και να γίνω αναπληρωτής καθηγητής.

Έφυγα από τη Ελλάδα το 2008, όταν ακόμη τα πράγματα ήταν πολύ καλά στη χώρα μας, αν και υπήρχαν πολλές Κασσάνδρες που προέβλεπαν την οικονομική κρίση… Έφυγα, πρώτον γιατί ήθελα να γνωρίσω καλύτερα το εξωτερικό και δεύτερον γιατί δέχτηκα πρόσκληση από την κ. Μαρία Πέτρου, καθηγήτρια στο Imperial College London. Στην αρχή βέβαια ήταν δύσκολα τα πράγματα, αλλά το εργασιακό περιβάλλον είναι πολύ καλό, καθώς βοηθά κάποιον που έχει όνειρα και φιλοδοξίες να προχωρήσει μπροστά στη ζωή του.

 

Με τι ακριβώς ασχολείστε;

Ασχολούμαι με τη Ρομποτική και πιο συγκεκριμένα με τη Μηχανική Μάθηση και τη Μηχανική Όραση. Η Μηχανική Μάθηση είναι παρακλάδι της Στατιστικής και   Μηχανική Όραση έχει σχέση με τη γεωμετρία του χώρου. Η έδρα μου στο Πανεπιστήμιο ονομάζεται Αναγνώριση Προτύπων και Μηχανικής όρασης. Στόχος μας είναι να φτιάξουμε υπολογιστές – ρομπότ που να μάθουν να λειτουργούν ως άνθρωποι, που να μπορούν να αντικαταστήσουν τον άνθρωπο στην εκτέλεση μιας εργασίας. Τώρα ασχολούμαι με ένα Ρομπότ – ξεναγό που έχει τη δυνατότητα να διαβάζει τα συναισθήματα των επισκεπτών  τουριστικών  χώρων και να αναπροσαρμόζει εκάστοτε τη δουλειά του, για να είναι πιο ευχάριστη η ξενάγηση. Ακόμη, σκέφτομαι να ασχοληθώ με τη Ρομποτική Ιατρική.

 OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Συνεχίζοντας θα θέλαμε να σας  ρωτήσουμε πώς βλέπετε τα πράγματα στην Ελλάδα και τι θα συμβουλεύατε εμάς, τα μικρά παιδιά.

Η δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα παρέχει ένα υψηλό επίπεδο σπουδών. Προβλήματα βέβαια  παρουσιάζονται στην τριτοβάθμια πανεπιστημιακή εκπαίδευση και γι΄ αυτό τον λόγο πολλοί εξαιρετικοί πανεπιστημιακοί έφυγαν από την Ελλάδα. Προτιμώ τους Έλληνες  φοιτητές, γιατί πιστεύω ότι είναι πολλοί καλοί και για του λόγου το αληθές οι 12 από τους 25 φοιτητές μου είναι Έλληνες!

Τώρα θα απαντήσω και στο δεύτερο ερώτημά σας ως προς τη συμβουλή που έχω να σας δώσω : να κάνετε όνειρα σωστά και να τα κυνηγήσετε !

 

Κλείνοντας θα θέλαμε να μάθουμε κάτι πιο προσωπικό∙ πώς νιώθετε σήμερα που κάνατε μια ομιλία – παρουσίαση σε μαθητές του 1ου Γυμνασίου  Ευόσμου, του σχολείου του οποίου υπήρξατε μαθητής ;

Η αλήθεια είναι ότι την παρουσίαση την ετοίμασα το Σαββατοκύριακο, αλλά είχα ένα ιδιαίτερο άγχος σχετικά με τη διαχείριση του υλικού μου, γιατί ήξερα πως θα απευθυνθώ σε μικρά παιδιά και έπρεπε να ανταποκριθώ  στο νοητικό τους επίπεδο και από την άλλη εστίασα σε πράγματα που σας ενδιαφέρουν, σας διασκεδάζουν,  στην εφαρμογή π.χ. της ρομποτικής στη δημιουργία ταινιών και δεν έκανα αναφορά σε άλλες εφαρμογές της, για να είναι πιο ελκυστική η παρουσίασή μου.

 

Σας ευχαριστούμε πολύ!

Ζαφειράκη Αφροδίτη,  Λιναρούδης Απόστολος, μαθητές της Γ΄Τάξης 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης