Οι α-αψυχολόγητοι παράγοντες!
ΟΜΑΔΑ: fantastic/four
Κωνσταντίνα Μανγκανιέλλο
Χριστίνα Καράι
Λαζαρίδης Αλέξανδρος
Σάββας Κατακαλίδης
Η Σχολική Ψυχολογία είναι ένας κλάδος της επιστήμης της ψυχολογίας που τις τελευταίες δεκαετίες σημαίνει ιδιαίτερη ανάπτυξη σε πολλές χώρες του κόσμου. Αποτελεί έναν από τους κατ” εξοχήν εφαρμοσμένους κλάδους και είναι άμεσα συνδεδεμένος με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Αφορά στην παροχή υπηρεσιών σε μαθητές κάθε ηλικίας (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).
Μία σοβαρή πηγή άγχους για τους μαθητές είναι η αξιολόγηση τους την επόμενη μέρα. Όμως, πόσες ώρες μελετάνε οι «καλοί» μαθητές;
Σύμφωνα με τους απουσιολόγους , οι ώρες που διαβάζουν καθημερινά τα παιδιά της πρώτης λυκείου είναι πάνω από 2 ώρες και σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 4 ώρες. Εξαίρεση αποτελούν οι μαθητές που ασχολούνται με ξένες γλώσσες, η ενασχόληση με αυτές έχει ως αποτέλεσμα να ξεπερνούν ακόμη και τις 4 ώρες σε διάβασμα.
Σύμφωνα με απουσιολόγους της δευτέρας λυκείου, ο μέσος όρος της καθημερινής τους μελέτης αγγίζει τις 5 ώρες. Πολλοί από αυτούς , ισχυρίζονται πως λόγω των υπερβολικά συχνών απροειδοποίητων κριτηρίων αξιολόγησης και διαγωνισμάτων και επειδή τους προκαλείται άγχος, χρειάζονται πιο πολύ χρόνο για να τελειώσουν τα μαθήματά τους , συν τα τακτικά διαλείμματα που κάνουν.
Σύμφωνα με απουσιολόγους της τρίτης λυκείου, όλη τους τη μέρα την αξιοποιούν σε διάβασμα, εκτός από ένα μικρό διάλειμμα γύρω στη μισή ώρα, το οποίο τους βοηθάει στην ξεκούραση του σώματος και του μυαλού τους.
Πηγές: Μαθητές 1ης , 2ας και 3ης Λυκείου
https://www.akappatou.gr/index.php/protoselida/10753-o-rolos-tou-sxoleiou-stin-efiveia
https://www.infokids.gr/to-sxoliko-agxos-stin-efiveia/