ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ: ΠΥΛΩΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΡΟΜΕΣ: ΠΥΛΩΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Είναι γνωστό ότι η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από την εξέλιξη που συμβαίνει σε ποικίλες εκφάνσεις της ανθρώπινης πραγματικότητας. Μάλιστα, εφαρμόζονται διάφορες καινοτομίες και στον τομέα της Εκπαίδευσης, καθώς αξιοποιούνται οι νέες τεχνολογίες, διάφορες μέθοδοι διδασκαλίας και συμπεριλαμβάνονται στο σχολικό πρόγραμμα ορισμένες δραστηριότητες που αποκλίνουν από το χρησιμοθηρικό  πνεύμα του 21ου αιώνα, στο πλαίσιο διαμόρφωσης υπεύθυνων πολιτών. Τέτοιου είδους δραστηριότητες είναι οι εκπαιδευτικές εκδρομές, οι θετικές επιδράσεις των οποίων είναι πασιφανείς.

Οι εκπαιδευτικές εκδρομές προσφέρουν στον νέο τέρψη και ικανοποίηση αποσυμφορίζοντάς τον από το άγχος και την πίεση της καθημερινότητας. Έχει την ευκαιρία να βιώσει διάφορες συγκινήσεις, να αποκτήσει νέες εμπειρίες και ευχάριστες αναμνήσεις από την εφηβική του ηλικία∙ έργο δύσκολο ίσως στις μέρες μας λόγω του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του σχολείου και τους άκρατου ανταγωνισμού για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Επιπρόσθετα, αυτές οι σχολικές δραστηριότητες έχουν διδακτικό σκοπό δεδομένου ότι εντάσσονται στη βιωματική μάθηση. Ειδικότερα, οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν ιστορικούς χώρους και μνημεία που είναι άμεσα συνδεδεμένα με την παράδοση και την κουλτούρα. Με αυτό τον τρόπο, αφομοιώνουν και εμβαθύνουν στη γνώση που προσφέρει το σχολείο. Παράλληλα, έρχονται σε επαφή με νέα στοιχεία του πολιτισμού, τα οποία γονιμοποιούν τη σκέψη και εμφυσούν το πνεύμα της παράδοσης στην παιδική ψυχή. Έτσι, διευρύνονται οι πνευματικοί ορίζοντες του νέου και οξύνονται οι διανοητικές του δεξιότητες καθώς και το ενδιαφέρον του για τα κοινά.

Οι μετακινήσεις αυτές ευεργετούν επιπλέον τους νέους. Συγκεκριμένα, συμβάλλουν στην ανάπτυξη της κοινωνικότητάς τους, αφού παρατηρείται σύσφιγξη των σχέσεων με τους συμμαθητές τους αλλά και με τους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα  να καλλιεργείται η αμοιβαία κατανόηση και ο αλληλοσεβασμός. Έχουν την ευκαιρία να βελτιώσουν τις συνεργατικές τους ικανότητες, δεξιότητα που είναι απαραίτητη για την ενήλικη ζωή, καθώς είναι έντονο το κλίμα της συλλογικότητας, με τους νέους να νιώθουν μέλη μιας ομάδας,  απαγκιστρωμένοι από συναισθήματα ατομικισμού και ιδιοτέλειας.

Το σχολείο μας, λαμβάνοντας υπόψη τις παραπάνω θετικές επιδράσεις, επιδιώκει την πραγματοποίηση σχολικών περιπάτων, ημερησίων και πολυήμερων εκδρομών στο εσωτερικό και εξωτερικό στο πλαίσιο ευρωπαϊκών προγραμμάτων, αθλητικών, περιβαλλοντικών, πολιτιστικών δραστηριοτήτων και αδελφοποιήσεων. Η πιο πρόσφατη εκπαιδευτική εκδρομή αφορούσε στη Β΄ λυκείου και έγινε στην Πελοπόννησο, με διάρκεια τέσσερις ημέρες (29.03.2023- 01.04.2023). Οι μαθητές επισκέφθηκαν, αρχικά, τη Μονή Μεγάλου Σπηλαίου και ύστερα μετέβησαν στα Καλάβρυτα όπου αντίκρισαν το μνημείο εκτελεσθέντων υπό των Γερμανών στις 13-12-1943. Στη συνέχεια, περιηγήθηκαν στην πόλη του Ναυπλίου και βρέθηκαν στο Φρούριο του Παλαμηδιού. Επίσης, ακολούθησε επίσκεψη στην Επίδαυρο και  στις Μυκήνες. Η παραπάνω εκδρομή χαροποίησε ιδιαίτερα του μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς- συνοδούς αφού αποτέλεσε μία εποικοδομητική δραστηριότητα. Εξάλλου, η άμεση επαφή με την ιστορία και με τον πολιτισμό που παρείχε, βοήθησε τους νέους να εμβαθύνουν στις ιστορικές τους γνώσεις και να αποκτήσουν μια μοναδική εμπειρία.

Εν κατακλείδι, επειδή κρίνονται τελεσφόρες οι εκπαιδευτικές εκδρομές για τους υψηλούς κοινωνικοποιητικούς, ψυχαγωγικούς, παιδαγωγικούς στόχους τους και για την παροχή μοναδικών εμπειριών στους νέους,  ελπίζουμε ότι θα συνεχίσουν να διοργανώνονται με τις εκπαιδευτικές μεθόδους να εκσυγχρονίζονται σταδιακά ώστε να άπτονται των απαιτήσεων και των προτύπων της εποχής μας.

 

Χονδρογιάννη Γεωργία

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης