Μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Α3 και Α4 προβληματίζονται για τα κακώς κείμενα του σχολείου και διατυπώνουν προτάσεις για τη βελτίωση της λειτουργίας του. Διαμέσου της σχολικής εφημερίδας, απευθύνουν έκκληση στους καθ’ ύλην αρμοδίους προκειμένου οι προτάσεις τους να εισακουστούν.
Α3
Λένια Μαραγκού Α3
Αγαπητέ κύριε Σύμβουλε,
Θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας κάποιες σκέψεις σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου μας με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας. Αρχικά, παρατηρούμε ότι ένα τακτοποιημένο σχολείο επηρεάζει θετικά τη διάθεσή μας. Επίσης, το πρωινό ξύπνημα είναι πολύ δύσκολο για πολλούς από εμάς, με αποτέλεσμα να μην είμαστε αρκετά αποδοτικοί τις πρώτες ώρες. Για αυτό, θα ήταν καλό τα μαθήματα που απαιτούν ιδιαίτερα περίπλοκη σκέψη να προγραμματίζονται από τη δεύτερη ώρα και μετά. Παράλληλα, το ωρολόγιο πρόγραμμα είναι ιδιαίτερα φορτωμένο και πολλές φορές περιλαμβάνει μαθήματα που θεωρούμε λιγότερο χρήσιμα για το μέλλον μας. Επιπρόσθετα, το πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου μας είναι αρκετά αυστηρό, γεγονός που προκαλεί έντονο άγχος. Η δυσλειτουργία του κυλικείου είναι ένα ακόμα πρόβλημα, καθώς μοιραζόμαστε το προαύλιό μας με άλλο σχολείο, πράγμα που δυσκολεύει την εξυπηρέτησή μας. Τέλος, οι τυποποιημένες εκπαιδευτικές μέθοδοι που εφαρμόζονται δεν αφήνουν χώρο για δημιουργικότητα και κριτική σκέψη. Θα εκτιμούσαμε, λοιπόν, αν εξετάζατε αυτές τις παρατηρήσεις, ώστε να γίνει το σχολείο μας ένας πιο ευχάριστος και παραγωγικός χώρος για όλους τους μαθητές.
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Μαριτίνα Παπαδοπούλου Α3
Αγαπητέ κύριε Σύμβουλε,
Θα ήθελα να σας μιλήσω για τις αρνητικές πλευρές του σχολείου και του εκπαιδευτικού συστήματος. Πρώτα-πρώτα, θεωρούμε ότι στον χώρο του σχολείου δεν πρέπει να υπάρχει το παραμικρό γκράφιτι. Επίσης, όλοι οι καθηγητές καλό θα ήταν να διαφοροποιούν τις εκπαιδευτικές μεθόδους τους και να εμπλουτίζουν τις διδακτικές τεχνικές και στρατηγικές τους. Αυτό, λοιπόν, θέτει το ζήτημα του απαρχαιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος. Στους μαθητές, πιστεύω, πρέπει να δίνεται η ευκαιρία να μάθουν όχι μόνο μέσα από τις σελίδες ενός βιβλίου. Και αυτό, επειδή κάθε μαθητής πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ξεχωριστός. Περιμένω από εσάς να λάβετε υπόψη σας τα προβλήματα που μας απασχολούν, όχι μόνο ως 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας αλλά ως μέλη ολόκληρης της Σχολικής Κοινότητας.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Αλέξανδρος Πολιουδάκης Α3
Κυρίες και κύριοι,
Σεβαστοί Καθηγητές,
Καταρχάς, θέλω να σας ευχαριστήσω που είστε εδώ, για να συζητήσουμε για τους προβληματισμούς που έχουμε όλοι σχετικά με το σχολείο. Θα ήθελα να αναφερθώ στα σχολικά βιβλία, καθώς κάποια δεν είναι σωστά γραμμένα, ώστε οι μαθητές να κατανοήσουν πιο εύκολα τα μαθήματα. Επομένως, με καινούργια σχολικά βιβλία, ο καθηγητής θα είναι σε θέση να διδάξει το μάθημα στο σχολείο πιο ευχάριστα, για να μην διαβάζουν τόσο πολλά τα παιδιά στο σπίτι και να έχουν παραπάνω ελεύθερο χρόνο. Δεύτερον, σε σχέση με τις απουσίες, δεν χρειάζονται τόσο αυστηροί κανόνες. Τέλος, οι εκδρομές να γίνονται πιο πολύ με εκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Σας ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας!
Νίκη Πολυχρονοπούλου Α3
Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε,
Θα θέλαμε να σας παρουσιάσουμε τα αιτήματά μας αναφορικά με διάφορα θέματα που έχουν προκύψει, όπως είναι τα βιβλία, οι απουσίες και οι εκδρομές. Ξεκινώντας από τα βιβλία, θα θέλαμε να ζητήσουμε τη βοήθειά σας στην προσπάθεια που έχουμε ξεκινήσει να δημιουργήσουμε μια σχολική βιβλιοθήκη. Χρειαζόμαστε έναν χώρο στέγασης και μία στήριξη στο κομμάτι της επικοινωνίας του θέματος, ώστε να ενημερωθεί και να κινητοποιηθεί μεγαλύτερη μερίδα καθηγητών, μαθητών και γονέων. Επίσης, θα θέλαμε να επιληφθείτε του θέματος των απουσιών, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των καθηγητών μάς βάζουν απουσίες πολύ εύκολα, με αποτέλεσμα να στερούμαστε την παράδοση των μαθημάτων και να κινδυνεύουμε να χάσουμε ολόκληρη τη χρονιά εξαιτίας του μεγάλου αριθμού απουσιών. Τέλος, θα θέλαμε να ζητήσουμε να πραγματοποιήσουμε φέτος μια εκδρομή εκπαιδευτικού χαρακτήρα στο εξωτερικό, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία σε παιδιά που δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ στο εξωτερικό να ζήσουν με τους φίλους τους αυτή την όμορφη εμπειρία της εξερεύνησης νέων τόπων.
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Μαρία Ρήγα Α3
Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε,
Με την ευκαιρία επίσκεψής σας στο σχολείο μας, θέλουμε να σας ενημερώσουμε για κάποια από τα προβλήματα που μας απασχολούν. Πρώτα-πρώτα, το προσωπικό του σχολείου μας που φροντίζει για την καθαριότητά του χρειάζεται να υποστηριχθεί περισσότερο στην αποστολή του. Για τις σχολικές εκδρομές, υπάρχει μια δυσκολία. Μπορούν, όμως, σε συνεννόηση με τους καθηγητές, να συνοδεύουν τα παιδιά οι γονείς που θέλουν. Επίσης, θα ήταν καλό να υπάρχει δωρεάν γραφική ύλη και οι δικαιολογημένες απουσίες να είναι περισσότερες, γιατί μπορεί ένα παιδί να αρρωστήσει. Τέλος, στο σχολείο να μην γίνονται περιττά μαθήματα και να υπάρχουν μόνο εξάωρα και όχι επτάωρα.
Σας ευχαριστούμε πολύ!
Λουκία Σαντουρτζή Α3
Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε,
Θα ήθελα να σας επισημάνω ορισμένα προβλήματα που παρατηρώ στο σχολείο, αλλά και στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αρχικά, αισθάνομαι πως το πρόγραμμα είναι φορτωμένο με πολλά μαθήματα! Επιπλέον, η έμφαση στις εξετάσεις και τους βαθμούς προκαλούν πολύ άγχος. Τέλος, θα θέλαμε ένα πιο περιποιημένο περιβάλλον, γι’ αυτό θα θέλαμε να ενισχυθεί το σχολείο μας με όλα τα απαραίτητα μέσα, ώστε να επιτύχουμε αυτόν τον στόχο μας. Θα ήταν πολύτιμο να εξεταστούν αυτά τα θέματα, ώστε να βελτιωθεί η καθημερινότητά μας στο σχολείο, αλλά και στο σύστημα της εκπαίδευσης.
Σας ευχαριστώ πολύ!
Παναγιώτης Σιμπάρδης Α3
Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε,
Αρχικά, σας καλωσορίζουμε στο σχολείο μας! Δυστυχώς υπάρχουν κάποια λειτουργικά προβλήματα στο σχολείο μας! Ένα τέτοιο πρόβλημα είναι ότι δε γίνονται πολλές εκδρομές – κυρίως μετά τον κορωνοϊό – κι έτσι δεν υπάρχει ψυχαγωγία και ευχάριστη διέξοδος για εμάς τους μαθητές. Επίσης, κάποιοι καθηγητές εύκολα βάζουν απουσίες στα παιδιά, με αποτέλεσμα να υπάρχει άγχος και ανασφάλεια. Ακόμα, πολλοί καθηγητές, στην προσπάθειά τους να φανούν αυστηροί και σοβαροί, φέρονται με αυτόν τον τρόπο, αλλά και στο μάθημα αποφεύγουν τον διάλογο και εξετάζουν τους μαθητές με το μπλοκάκι. Θα θέλαμε ένα φιλικό και περισσότερο ζεστό περιβάλλον, αφού στο σχολείο περνάμε πολλές ώρες της ημέρας. Βέβαια, θα πρέπει να πω ότι έχουμε κάνει λάθη και εμείς οι μαθητές αλλά κάποια στιγμή πρέπει να μπούμε σε μία σειρά. Σας παρακαλώ να σκεφτείτε τους προβληματισμούς μου και να πράξετε ανάλογα.
Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Ο μαθητής της Α΄ Γυμνασίου
Παναγιώτης Σιμπάρδης
Αθηνά Στάθη Α3
Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε,
Σήμερα ήρθα να σας μιλήσω για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Δυστυχώς, ως χώρα το εκπαιδευτικό μας σύστημα πάει πάρα πολύ πίσω, σε σχέση, για παράδειγμα, με της Εσθονίας. Το λέω αυτό, διότι από ό, τι ξέρω, κάποια παιδιά του σχολείου μας, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος ERASMUS, επισκέφθηκαν τη συγκεκριμένη χώρα μαζί με κάποιους καθηγητές. Μερικοί καθηγητές, οι οποίοι πήγαν στην Εσθονία, μας μίλησαν και μας είπαν κάποια πράγματα. Το πρώτο πράγμα που μας είπαν είναι το εξής: Δεν τους βάζουν εργασίες. Εμείς, μόλις το ακούσαμε, «πρασινίσαμε» από τη ζήλεια μας! Γιατί πρέπει, λοιπόν, εμείς να έχουμε τόσο πολλές εργασίες, ενώ εκείνοι να μην έχουν σχεδόν τίποτα;
Ένα ακόμη πλεονέκτημα για εκείνους είναι ότι μετά τις δύο το μεσημέρι (14:00) δεν έχουν κάποιο επιπλέον φροντιστήριο. Δεν χρειάζεται, εξάλλου, διότι κάνουν όλα τους τα μαθήματά τους εκεί. Εκτός αυτού, θα ήθελα να αναφερθώ σε κάποια προβλήματα που έχουμε ως σχολεία στην Ελλάδα. Το πρώτο είναι ότι κάθε μέρα ξυπνάμε από τις επτά (07:00) ή και νωρίτερα και είμαστε στο σχολείο μέχρι τις δύο (14:00). Και τα διαλείμματα είναι υπερβολικά σύντομα. Επίσης, ένα μειονέκτημα του σχολείου μας είναι ότι έχουμε κοινόχρηστο κυλικείο με το απέναντι σχολείο, δηλαδή το πρώτο γυμνάσιο. Πέρα απ’ αυτό, φέτος όλοι αναρωτιόμαστε γιατί μειώθηκαν τόσο πολύ οι αδικαιολόγητες απουσίες. Επιπλέον, όσον αφορά στη γνώμη μου, στο δικό μας σχολείο υπάρχει μεγάλη αυστηρότητα. Για παράδειγμα, τις προάλλες, μία συμμαθήτριά μου τιμωρήθηκε λόγω αργοπορημένης προσέλευσης στο μάθημα μετά το διάλειμμα.
Σας ευχαριστώ πολύ που με ακούσατε!
Ύρια Σιώπη Α3
Αξιότιμε κύριε Σύμβουλε,
Θα θέλαμε να σας επισημάνουμε κάποια ζητήματα σχετικά με τη λειτουργία του σχολείου μας και γενικότερα του εκπαιδευτικού συστήματος. Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, με τη λειτουργία του σχολείου μας και τις συνθήκες που επικρατούν σε αυτό. Πρώτα-πρώτα, χρειάζεται να αναβαθμιστεί το αποχετευτικό δίκτυο του σχολείου. Επίσης, θα θέλαμε ένα κυλικείο προσιτό σε όλους τους μαθητές. Στη συνέχεια, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα λιγοστά μέσα αθλητικών δραστηριοτήτων που υπάρχουν στο γυμναστήριο του σχολείου. Σε αυτό το σημείο, θα θέλαμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας γενικότερα για το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας. Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα μαθήματα που διδάσκονται δεν είναι όλα ενδιαφέροντα και, σε συνδυασμό με το πολύωρο καθημερινό πρόγραμμα, τα παιδιά φτάνουν στο σημείο να μην θέλουν να παρακολουθήσουν όλες τις διδακτικές ώρες. Τέλος, θα θέλαμε να σταθούμε στις τυποποιημένες εκπαιδευτικές μεθόδους που ακολουθούνται, με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην ενθουσιάζονται με τη διαδικασία των μαθημάτων.
Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για τον χρόνο σας και ελπίζουμε οι προβληματισμοί μας να απαντηθούν.
A4
Στεφανιάς Σταμάτης Α4
Αξιότιμε κ. Σύμβουλε,
Έπειτα από πολλή σκέψη, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια από τα προβλήματα που έχουμε εμείς εδώ οι μαθητές σε αυτήν εδώ τη μικρή μας κοινωνία.
- Το πρώτο μας πρόβλημα είναι οι ώρες διδασκαλίας και περισσότερο η ώρα του σχολάσματος, που δεν προλαβαίνουμε να γυρίσουμε στο σπίτι μας να φάμε, να πάρουμε μία ανάσα και φεύγουμε πάλι για τις υπόλοιπες υποχρεώσεις μας.
- Το δεύτερό μας πρόβλημα είναι οι απουσίες. Φοβόμαστε μην αρρωστήσουμε και μείνουμε στην ίδια τάξη.
- Και το τρίτο μας πρόβλημα είναι οι ατελείωτες ασκήσεις που μας βάζουν οι καθηγητές και οι καθηγήτριές μας για το σπίτι. Δεν προλαβαίνουμε!! Είμαστε με την ψυχή στο στόμα!
Τι θα λέγατε λοιπόν σιγά σιγά να άλλαζαν όλα αυτά; Θα προτείναμε λοιπόν τα εξής:
- Αντί να σχολάμε στις 14:00 να σχολάμε στις 13:30.
- Όταν είμαστε άρρωστοι και φέρνουμε – εννοείται – χαρτί από τον γιατρό, να μην λαμβάνονται υπόψη ή, έστω, ας αυξηθεί το όριο των δικαιολογημένων απουσιών.
Και τέλος:
- Ας μειωθούν οι ασκήσεις και οι εργασίες για το σπίτι. Οι έξι με επτά ασκήσεις ημερησίως ας μειωθούν στις τρεις με τέσσερις. Δεν είπαμε να μη βάζουν καθόλου!!
Ελπίζω να ανταποκριθείτε άμεσα στις προτάσεις μου, μιας και έτσι θα είμαστε όλοι μας χαρούμενοι και ευτυχισμένοι.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!
Άρτεμις Ταφρόγλου Α4
Αγαπητέ κύριε Σύμβουλε,
Ως πρόεδρος του πενταμελούς συμβουλίου της τάξης μου, θα ήθελα να σας αναφέρω μερικά προβλήματα σχετικά με το σχολείο. Πιο συγκεκριμένα, ένα σοβαρό πρόβλημα είναι οι ελλείψεις σε νέες καρέκλες και θρανία, που σε κάποιες αίθουσες χρειάζεται να αλλαχτούν. Επίσης, ένα ακόμα πρόβλημα είναι η απουσία air condition και ο ανεμιστήρας που διαθέτουμε δεν λειτουργεί. Επιπλέον, κάτω από κάποια θρανία υπάρχουν κολλημένες τσίχλες, για τις οποίες οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είμαστε εμείς υπεύθυνοι. Κάμποσες καρέκλες είναι παντού γραμμένες με στυλό και ανεξίτηλους μαρκαδόρους που δεν μπορούν να καθαριστούν. Επιπροσθέτως, είναι σπασμένες στις άκρες τους και γίνονται πάρα πολύ άβολες. Θα θέλαμε μέχρι να ολοκληρωθεί η χρονιά, να έχει προστεθεί στην τάξη μας air condition ή, έστω, να επισκευαστεί ο ανεμιστήρας που ήδη υπάρχει, έτσι ώστε τις ζεστές ημέρες να μπορεί να δροσίζεται η τάξη μας.
Σας ευχαριστώ πολύ
Η Πρόεδρος του πενταμελούς του Α4
Ορφέας – Παναγιώτης Τζοάνος Α4
Αξιότιμε Κύρις Σχολικέ Σύμβουλε, καλώς ήρθατε στο σχολείο μας!
Σας καλέσαμε σήμερα στο 3ο Γυμνάσιο Ελευσίνας, για να σας αναφέρουμε κάποια από τα προβλήματα που παρουσιάζει και θα θέλαμε να βελτιωθούν. Αρχικά, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι, ενώ έχει φτάσει πια το τέλος του Νοέμβρη, δεν έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες βιβλία Γερμανικών. Έτσι, αναγκαζόμαστε να γράφουμε τα κείμενα και τις εκφωνήσεις των ασκήσεων στο τετράδιο, με αποτέλεσμα να χάνουμε χρόνο διδασκαλίας. Επίσης, πολλοί συμμαθητές και συμμαθήτριές μας χρησιμοποιούν λεωφορείο, για να έρθουν στο σχολείο και, όταν αυτό καθυστερεί ή δεν περνάει από τις στάσεις, αναγκαστικά αργοπορούν, η πόρτα έχει κλείσει, δεν τους επιτρέπεται η είσοδος στην τάξη και χρεώνονται απουσία. Επιπλέον, πηγή προβληματισμού των μαθητών αποτελεί φέτος η δικαιολόγηση απουσιών. Τέλος, αν και διαθέτει η τάξη μας σύγρονο τεχνολογικό εξοπλισμό, επιθυμία μας είναι να αποκτήσουμε και εμείς διαδραστικό πίνακα. Ως μέλη του δεκαπενταμελούς συμβουλίου του σχολείου, έχουμε να σας κάνουμε κάποιες προτάσεις με σκοπό τη διόρθωση των παραπάνω προβλημάτων. Οι προτάσεις μας είναι οι εξής:
- Στο μάθημα των Γερμανικών να δίνονται φωτοτυπίες, ώσπου να στείλει το Υπουργείο Παιδείας τα βιβλία, για να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος από το μάθημα.
- Οι μαθητές και οι μαθήτριες που χρησιμοποιούν λεωφορείο να μην αποβάλλονται από το μάθημα της πρώτης ώρας και να μην παίρνουν απουσία, εκτός κι αν αυτό γίνεται καθημερινά.
- Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, να γίνονται δεκτά έγγραφα για τη δικαιολόγηση απουσιών κι ας έχει ξεπεραστεί ο αριθμός των πέντε εγγράφων, διότι κάποιοι μαθητές έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας και χρειάζεται να λείπουν περισσότερες φορές από το σχολείο.
- θα πρέπει να αναβαθμιστούν οι υπολογιστές για το μάθημα της Πληροφορικής, γιατί «κολλάνε» και δεν μπορεί να γίνει το μάθημα σωστά. Επίσης, θα πρέπει να αντικατασταθούν κάποια όργανα από το εργαστήριο της Φυσικής και της Χημείας, για να κάνουμε περισσότερα πειράματα, ώστε το μάθημα να γίνεται πιο κατανοητό και ενδιαφέρον.
Κύριε Σχολικέ Σύμβουλε, σας ευχαριστούμε πολύ που αποδεχτήκατε την πρότασή μας και ήρθατε στο σχολείο μας, για να συζητήσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν, ώστε να γίνει καλύτερη η εκπαίδευσή μας και θα χαρούμε πολύ αν γίνουν δεκτές οι προτάσεις μας.
Ευχαριστούμε για την προσοχή σας.
Με εκτίμηση
Κωστής Φαρμάκης Α4
Αγαπητέ κύριε Σύμβουλε,
Θα ήθελα να εκφράσω ορισμένες σκέψεις για τη λειτουργία του σχολείου μας. Αρχικά, θα ήταν ωφέλιμο να ενσωματωθούν τα ψηφιακά μέσα για τη διευκόλυνση των μαθητών με τα παραδοσιακά βιβλία και τη μεγάλη ύλη που καλούνται να γνωρίζουν στα διαφορετικά μαθήματα. Επίσης, η φετινή αλλαγή στον τρόπο δικαιολόγησης των απουσιών είναι κάτι που αγχώνει εμάς και τους γονείς μας. Όσον αφορά τις εκδρομές, καλό θα ήταν να συνδυάζονται με εκπαιδευτικά προγράμματα. Τέλος, η συστηματικότερη χρήση σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας και τεχνολογικών εργαλείων θα μπορούσε να ενισχύσει την πιο ενεργή συμμετοχή των μαθητών στη μάθηση.
Ευχαριστώ για την προσοχή σας!
Θανάσης Φιλιππής Α4
Καλησπέρα κύριε Σύμβουλε,
Ευχαριστώ που μου δίνεται η ευκαιρία να μιλήσω για τη λειτουργία του σχολείου μας. Πρώτον, θα ήθελα να αναφερθώ στην ανάγκη για έναν πιο οργανωμένο και ευέλικτο προγραμματισμό των μαθητών, ώστε να μην επιβαρυνόμαστε υπερβολικά εμείς οι μαθητές, ενώ παράλληλα να διασφαλίζεται η ποιότητα της διδασκαλίας. Δεύτερον, θεωρώ ότι η ενίσχυση των εξωσχολικών δραστηριοτήτων είναι σημαντική, καθώς παρέχουν στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν και άλλες δεξιότητες. Τέλος, πιστεύω ότι η καλύτερη επικοινωνία μεταξύ δασκάλων, γονέων και μαθητών είναι κρίσιμη για τη σωστή παρακολούθηση της προόδου μας και την επίλυση οποιωνδήποτε προβλημάτων μπορεί να ανακύψουν.
Ευχαριστώ για τον χρόνο σας και ελπίζω οι προτάσεις μου να συμβάλουν στη βελτίωση του σχολείου μας.
Δανάη Χατζηδημητρίου Α4
Αγαπητέ κύριε Διευθυντή,
Ως πρόεδρος του πενταμελούς συμβουλίου της τάξης, θα ήθελα να σας μιλήσω για ορισμένα θέματα που αφορούν την τάξη μας. Πρώτον, ένα θέμα το οποίο μας απασχολεί ιδιαίτερα είναι η έλλειψη κλιματιστικού. Το θεωρούμε άδικο άλλες τάξεις να διαθέτουν κλιματιστικό, ενώ εμείς όχι. Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, η ζέστη είναι πολλή και οι θερμοκρασίες αυξημένες, για αυτό ένα κλιματιστικό θα μας ήταν χρήσιμο. Δεύτερον, θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι θα μας βοηθούσε να έχουμε έναν διαδραστικό πίνακα ή, έστω, μια διαδραστική τηλεόραση, για να γίνονται τα μαθήματα πιο ενδιαφέροντα. Διαθέτουμε ήδη μια τηλεόραση συνδεδεμένη με τον υπολογιστή μας, αλλά θα διευκόλυνε τόσο εμάς όσο και τους καθηγητές μας άμα ήταν διαδραστική. Τέλος, μας ενδιαφέρει αρκετά το θέμα των εκδρομών. Παρόλο που έχουμε κάποια διαφορά ηλικίας από τους μαθητές της τρίτης και της δευτέρας τάξης, θα θέλαμε να έχουμε και εμείς τη δυνατότητα να πηγαίνουμε εκδρομές στο εξωτερικό ή, έστω, σε κάποιο μέρος για περισσότερες από μία ή και δύο μέρες.
Σας ευχαριστούμε για την κατανόηση!
Ζαχαρίας Χονδροκούκης Α4
Αξιότιμε κύριε σχολικέ σύμβουλε,
Το σχολείο έχει πολλές θετικές πλευρές, αλλά έχει, επίσης και αρνητικές πλευρές, τις οποίες θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας. Αρχικά, τα βιβλία, θα ήταν καλύτερα να είναι γραμμένα με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορούμε να κατανοήσουμε πιο εύκολα το περιεχόμενό τους και να μην περιέχουν περιττές πληροφορίες, αλλά παραδείγματα που να συνδέονται με την καθημερινότητά μας. Μια άλλη αρνητική πλευρά του σχολείου μας είναι ότι δεν πηγαίνουμε εκδρομές τόσο συχνά όσο θα ήθελα. Επιπλέον, το προαύλιο είναι μεγάλο μεν, αλλά όχι τόσο καλά συντηρημένο. Μάλιστα, θα μπορούσε να είναι από χλοοτάπητα για την προστασία των μαθητών και των καθηγητών από ατυχήματα. Μία άλλη πρόταση που μπορεί να βελτιώσει την εικόνα του σχολείου και να βοηθήσει, ταυτόχρονα, το περιβάλλον είναι τα σκουπίδια να πετιούνται υποχρεωτικά από τους μαθητές στους πολλούς κάδους ανακύκλωσης που διαθέτουμε. Τέλος, οι μέθοδοι διδασκαλίας θα μπορούσαν να συνδυαστούν με διαδραστικά μέσα και να εμπλουτιστούν με τη συστηματικότερη χρήση εξελιγμένων τεχνολογιών, ώστε να γίνουν πιο ελκυστικές για εμάς. Εύχομαι όλα αυτά που ονειρεύομαι να πραγματοποιηθούν!!!
Με εκτίμηση
Ζαχαρίας
Παναγιώτης Χριστοφής Α4
Αγαπητέ κύριε Σύμβουλε,
Σκέφτηκα να προσεγγίσω τη λειτουργία του σχολείου μας με έναν πιο δημιουργικό και ευφάνταστο τρόπο, γιατί, όπως λέει και το ρητό, «η γνώση είναι σαν τη σοκολάτα… γίνεται καλύτερη όταν τη μοιράζεσαι». Ξεκινώντας από τα βιβλία, θα ήθελα να προτείνω κάτι πρωτότυπο: τι θα λέγατε να ενσωματωθούν QR CODES στις σελίδες τους, οδηγώντας μας με σύντομα εκπαιδευτικά βίντεο; Έτσι, αντί να απομνημονεύουμε βαρετές παραγράφους, θα ταξιδεύουμε σε έναν κόσμο γεμάτο διαδραστική μάθηση. Οσο για τις απουσίες, πιστεύω ότι χρειάζεται λίγο περισσότερη ευελιξία. Τι θα λέγατε για ένα «εισιτήριο ασθενείας», που θα μας επιτρέπει να επιστρέψουμε στο σχολείο χωρίς άγχος, γιατί συχνά λείπουμε για λόγους που δεν μπορούμε να αποφύγουμε. Επίσης, θα προτείνω τη δημιουργία μιας «ζώνης ηρεμίας» στο προαύλιο, έναν χώρο για όσους θέλουν να χαλαρώσουν. Τέλος, ο τρόπος διδασκαλίας θα μπορούσε να γίνει πιο συναρπαστικός, εάν κάποια μαθήματα γίνονταν στην αυλή. Παραδείγματος χάρη, το μάθημα της ιστορίας να γίνει σε μορφή «ESCAPE ROOM», όπου η λύση των γρίφων να μας φέρει πιο κοντά στα μυστικά του παρελθόντος.
Ελπίζω οι προτάσεις μου να σας έκαναν να χαμογελάσετε, αλλά, κυρίως, να σας εμπνεύσουν, γιατί μερικές φορές το ασυνήθιστο είναι ακριβώς αυτό που χρειαζόμαστε για να κάνουμε το σχολείο αξέχαστο.
Με εκτίμηση και δημιουργική διάθεση
Παναγιώτης Χριστοφής
Μαθητής της τάξης Α4