Σχολική εκδρομή στο CERN

Το σχολείο μας φέτος πήγε στο Ινστιτούτο Πυρηνικών Ερευνών CERN  στη Γενεύη της Ελβετίας! Η εκδρομή μας διήρκεσε 7 ημέρες και πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια και τη συνεργασία του κ. Γιώργου Γεωργιάδη, καθηγητή Φυσικής του 5ου Γυμνασίου Σταυρούπολης. Στην εκδρομή συμμετείχαν ομάδες μαθητών από 3 διαφορετικά Γυμνάσια. Η ομάδα του δικού μας σχολείου απαρτιζόταν από 15 μαθητές της Γ΄Γυμνασίου και συνοδευόταν από την κ. Μυλωνά Ζωή, Διευθύντρια του Γυμνασίου μας, και την κ. Ιωάννα Αναστασιάδου, καθηγήτρια Φυσικής.

Η εκδρομή μας ξεκίνησε τη Δευτέρα 4 Μαρτίου. Η πτήση μας για Μιλάνο κράτησε 3 ώρες. Στο αεροδρόμιο Μπέργκαμο του Μιλάνο μας περίμενε το λεωφορείο μας και ξεκινήσαμε το ταξίδι προς τη Ελβετία. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού παρατηρούσαμε τις πεδιάδες και τα υπέροχα χιονισμένα τοπία. Η πρώτη μας στάση ήταν στο Σαμονί της Γαλλίας, ένα χειμερινό θέρετρο των γαλλικών Άλπεων. Στη συνέχεια επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και μετά από κάποιες ώρες φθάσαμε στη Γενεύη όπου κάναμε μια περιήγηση στο κέντρο της πόλης και γύρω από τη λίμνη της.

Την επόμενη μέρα Τρίτη 5 Μαρτίου αναχωρήσαμε για Βέρνη. Εκεί επισκεφθήκαμε του μουσείο του Αϊνστάιν και το σπίτι του. Μετά από μια περιήγηση μέσα στην πόλη της Βέρνης πήγαμε στην ελληνική πρεσβεία όπου μας φιλοξένησε θερμά η Ελληνίδα Πρέσβης. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε τη μικρή και πολύ γραφική πόλη Ιντερλάκεν.

Η τρίτη μέρα, Τετάρτη 6/3, ήταν αφιερωμένη στο CERN. Επισκεφθήκαμε πρώτα το πείραμα CMS που βρίσκεται στο γαλλικό τμήμα του CERN. Εκεί μας υποδέχθηκαν Έλληνες ερευνητές και μετά από μια ενημέρωση γύρω από το τι συμβαίνει στο CERN, μας ξενάγησαν στα άδυτα του πειράματος CMS: στον ανιχνευτή του πειράματος, που βρίσκεται 100 μέτρα κάτω από τη γη. Αμέσως μετά επισκεφθήκαμε την έκθεση «Μικρόκοσμος», στο κτίριο της ρεσεψιόν του CERN, και την έκθεση «Universe of Particles» μέσα στην εντυπωσιακή σφαίρα «Globe». Στο τελείωμα της ημέρας επισκεφθήκαμε το Ανεσί, την περιοχή της Γαλλίας όπου βρισκόταν το ξενοδοχείο μας.

Την επόμενη μέρα, Πέμπτη 7 Μαρτίου, επισκεφθήκαμε το εργοστάσιο σοκολάτας της Nestle,  και συγκεκριμένα το Maison Cailler στην πόλη Μπροκ. Κατόπιν επισκεφθήκαμε το μουσείο Τσάρλι Τσάπλιν και αναχωρήσαμε για Λοζάνη. Αφού περιηγηθήκαμε στην παλιά πόλη της Λοζάνη, αναχωρήσαμε για το Ολυμπιακό Μουσείο και από εκεί για το ξενοδοχείο. Ήταν η τελευταία μας μέρα στο ξενοδοχείο καθώς την επόμενη μέρα θα αναχωρούσαμε για Μιλάνο.

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου αναχωρήσαμε για Μιλάνο. Στο δρόμο σταματήσαμε για να επισκεφθούμε την έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης όπου όλοι ξετρελαθήκαμε! Ακόμη επισκεφθήκαμε και το Κέντρο Ελέγχου του CERN (CERN CONTROL CENTER), ενώ μετά συνεχίσαμε για Μιλάνο.

Το πρωί του Σαββάτου 9 Μαρτίου επισκεφθήκαμε το γήπεδο ποδοσφαίρου San-Siro. Στη συνέχεια τριγυρίσαμε στην κεντρική πλατεία του Μιλάνου με τον καθεδρικό ναό Duomo, επισκεφθήκαμε το θέατρο της σκάλας του Μιλάνο και το μουσείο του θεάτρου στο ίδιο κτίριο και τριγυρίσαμε στα μαγαζιά του κέντρου.

Την τελευταία μας μέρα, Κυριακή 10 Μαρτίου, επισκεφθήκαμε το «Εθνικό Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας Leonardo da Vinci» όπου είδαμε διάφορες εφευρέσεις του ίδιου του da Vinci αλλά και ένα μεγάλο αριθμό επιτευγμάτων από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Στο δρόμο για το αεροδρόμιο κάναμε στάση στην Πίστα της Μόντσα, πίστα για αγώνες F1. Το βράδυ επιστρέψαμε στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης!

Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο εμπειρίες. Κερδίσαμε πολλά από αυτή την εκδρομή και σίγουρα θα μας μείνει αξέχαστη. Ευχαριστούμε τις καθηγήτριές μας και τον αρχηγό της εκδρομής που μας έδωσαν αυτή τη δυνατότητα.

cern

Παναγιώτα Ν. – Στράτος Μ.