Η UNESCO έχει καθιερώσει την 23η Απριλίου ως την Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου με αφορμή ένα διπλό γεγονός: τον θάνατο του Ισπανού συγγραφέα του Δον Κιχώτη Μιγκέλ Ντε Θερβάντες και του Άγγλου δραματουργού Γουίλιαμ Σαίξπηρ. Ξεκινώντας από το 2016, η Ένωση Ελληνικού Βιβλίου καθιέρωσε και στην Ελλάδα την 23η Απριλίου ως Ημέρα Βιβλίου, με κεντρικό μήνυμα «Διαβάζω & Αλλάζω».
Την ημέρα αυτή οργανώνονται σε όλη την Ελλάδα δράσεις σε δημόσιες και δημοτικές βιβλιοθήκες, βιβλιοπωλεία και εκδοτικούς οίκους, με σκοπό όχι μόνο να δημιουργηθούν νέοι, αλλά και να κινητοποιηθούν οι παλιοί αναγνώστες και όλοι μαζί να οδηγηθούν στα βιβλιοπωλεία και στις βιβλιοθήκες, όπου ζει και αναπνέει το βιβλίο. Φιλοδοξία είναι ο εορτασμός αυτός να αποτελέσει κίνητρο για νέες ενέργειες και ευκαιρίες ανάδειξης της ανάγνωσης, να λειτουργήσει ως ένα μοναδικό όχημα μάθησης, ψυχαγωγίας και προσωπικής προόδου, μέσα από το οποίο θα προωθηθεί η τόσο αναγκαία υπόθεση της παιδείας και του πολιτισμού, που παραγνωρίζονται στις μέρες μας όσο ποτέ άλλοτε.
Μαρία Μπλέτσου
