Ο απολογισμός μιας χρονιάς (με τα μάτια των καθηγητών — υπευθύνων της εφημερίδας)

 

«Κλείνουμε» και αυτό το σχολικό έτος και τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα. Κυριαρχεί η προσμονή του καλοκαιριού και της ανεμελιάς του, η ανάγκη για ανάπαυλα, από όσα, συνήθως, κάνει ο καθένας μας κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.

Πριν απ’ αυτό, όμως, σκεφτόμαστε την αγωνία των υποψηφίων μας της Γ΄ Λυκείου για τις Πανελλήνιες εξετάσεις, την απορία της Α΄ Λυκείου για τον καινούριο τρόπο με τον οποίο θα εξεταστούν στις προαγωγικές τους εξετάσεις και την αναμονή της Β΄ Λυκείου για τη φορτωμένη  χρονιά που αναμένεται να ακολουθήσει γι’ αυτούς.

Και συνάμα με όλα αυτά, «τρέχουν» στο μυαλό οι στιγμές της σχολικής χρονιάς που πέρασε:

~  Το μάθημα στις τάξεις και η προσπάθεια για καλύτερα αποτελέσματα, με τις καλές και τις λιγότερο καλές στιγμές.

~  Οι σχέσεις με τους μαθητές: πάντα ενδιαφέρουσες, πάντα πρόκληση και για τις δυο πλευρές. Ποτέ στατικές, υπό συνεχή διαπραγμάτευση και επαναπροσδιορισμό. Αυτό δεν είναι, άλλωστε, και η ιδιαιτερότητα της δουλειάς μας;

~ Τα προγράμματα που εκπονήθηκαν και η δουλειά που ήταν απαραίτητη για να μορφοποιηθούν. Ιδιαίτερα το πρόγραμμα που περιλαμβάνει την έκδοση της εφημερίδας, εξελίχθηκε με τέτοιο τρόπο που ξάφνιασε ακόμα και μας που το συντονίσαμε.

Νιώθουμε την ανάγκη στο τελευταίο, για φέτος, τεύχος της εφημερίδας μας να επιχειρήσουμε έναν απολογισμό της δράσης μας.

Πρωτόγνωρο εγχείρημα για μας και τους μαθητές μας, ξεκίνησε ως μία προσπάθεια να γίνει η έκφραση της κοινότητας του σχολείου. Αρκετά τα ερωτηματικά σχετικά με την αποδοχή της  προσπάθειάς μας, την εμπλοκή και το ενδιαφέρον των παιδιών και τον αντίκτυπό της σε συναδέλφους και γονείς.

Τίτλος της: Εντυπό- σεις. Αυτό ακριβώς θέλαμε! Να εντυπώνονται σ’ αυτή οι στιγμές και οι προβληματισμοί της σχολικής ζωής.

Σε έξι τεύχη πραγματοποιήθηκε για φέτος η έκδοσή της: Το χριστουγεννιάτικο τεύχος μάς έβαλε στο κλίμα των γιορτών. Στο δεύτερο τεύχος ξεκινήσαμε μία προσπάθεια κατά των εξαρτήσεων στις οποίες καταφεύγουν οι νέοι. Προβληματιστήκαμε για τους λόγους που ωθούν τους νέους στο κάπνισμα και μιλήσαμε με ειδικούς γι’ αυτό. Στο τρίτο τεύχος μάς συγκίνησε η συνέντευξη του συνταξιούχου πια, φιλολόγου του σχολείου μας, κ. Αλεξίου Φώτη. Κυριάρχησαν, λόγω της περιόδου των Απόκρεω, τα αποκριάτικα  ήθη και έθιμα του νησιού μας. Στο τέταρτο τεύχος, κεντρικό θέμα  μας το Internet και ο προβληματισμός γύρω από τη χρήση του. Κίνδυνοι, εξάρτηση, συμβουλές. Συνεργαστήκαμε με το 5ο Γυμνάσιο. Παρουσιάσαμε τις εργασίες μαθητών του γύρω από τους κινδύνους του διαδικτύου. Στο πέμπτο τεύχος, τα δυσοίωνα αποτελέσματα έρευνας του ΕΥΖΗΝ για την νεανική παχυσαρκία στο νομό μας, μας ώθησαν να προβάλουμε την ανάγκη της σωστής διατροφής  και της άθλησης για τους νέους της εποχής μας.

Σε κάθε τεύχος καταβαλλόταν τεράστια προσπάθεια να διορθωθούν οι ελλείψεις και τα λάθη του προηγούμενου. Ειδικά οι μέρες της εκτύπωσης μάς έκαναν να νιώθουμε την αγωνία του τυπογραφείου που βιώνουν οι κανονικοί δημοσιογράφοι.

Μεγάλη, ωστόσο, ήταν η χαρά μας κάθε φορά που εκδιδόταν η εφημερίδα, καθώς βλέπαμε την προσμονή των μαθητών για να τη διαβάσουν. Η διευθύντριά μας συνεχώς με υποστηρικτική διάθεση. Συνάδελφοι καθηγητές συμμετείχαν γράφοντας άκρως ενδιαφέροντα άρθρα. Ο σύλλογος  Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και γονείς, μεμονωμένα, μας υποστήριξαν με όποιο τρόπο μπορούσαν. Η εφημερίδα «Εμπρός» μάς βοήθησε εκτυπώνοντας αρκετά αντίτυπα. Κάθε βοήθεια, κάθε καλοπροαίρετη παρατήρηση ήταν για μας πολύτιμη!

Αυτό, ωστόσο, που δεν μπορούσαμε να φανταστούμε, είναι η δυναμική των παιδιών τα οποία αποτέλεσαν την κεντρική συντακτική ομάδα. Πάντα πρόθυμοι, σε βάρος του προσωπικού τους χρόνου, με ιδέες, με άποψη, με εποικοδομητική κριτική έκαναν την εφημερίδα δική τους, την υποστήριξαν μέχρι τέλους.

Αυτοί στην τελική επιλογή των θεμάτων, αυτοί στη συγγραφή, στη διόρθωση, στη σελιδοποίηση, στην εκτύπωση, στη διανομή της. Οι ρόλοι μοιράζονταν, οι πρωτοβουλίες, η συνεργασία, ο καταμερισμός της δουλειάς γινόταν αυτόματα. Κοντά σ’ αυτούς εκπαιδεύτηκαν και πολλοί άλλοι, που θα στηρίξουν την επόμενη σχολική χρονιά τις «Εντυπό-σεις».

Τα παιδιά έμαθαν πράγματα και μαζί τους μάθαμε κι εμείς. Πέρα από το καθαρά  γνωστικό μέρος (συγγραφή κειμένων, επιλογή του σημαντικού, διόρθωση, πρόγραμμα σελιδοποίησης, γνώσεις από άρθρα και συνεντεύξεις) κέρδισαν πολλά και σε άλλα επίπεδα: Ομαδική δουλειά, ανάληψη ευθύνης, παράδοση εργασίας σε συγκεκριμένο χρόνο, αισθητική άποψη, ευαισθητοποίηση γύρω από ποικίλα θέματα της εποχής μας είναι μόνο κάποιες από τις δεξιότητες που θα καθορίσουν — είμαστε σίγουροι — τον τρόπο με τον οποίο θα εργάζονται στο εξής.

Αυτά τα παιδιά, με το δυναμισμό και το χιούμορ τους, μας έδιναν δύναμη να συνεχίζουμε, παρά τις όποιες δυσκολίες. Τους  ευχαριστούμε, τους αγαπάμε και τους ευχόμαστε κάθε επιτυχία και καλό κουράγιο για τη χρονιά που θα ακολουθήσει, μια που οι περισσότεροι απ’ αυτούς θα πάνε στην Γ΄ Λυκείου. Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά της  Β΄ αλλά και στους μαθητές  της  Α΄ Λυκείου. Με ψυχραιμία και οργάνωση δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα στις προαγωγικές.

Αφήσαμε τελευταία την Γ΄ Λυκείου. Παιδιά, κάθε επιτυχία στη  ζωή σας ! Θα θέλαμε να νιώθετε πάντα ως μέλη της οικογένειας του  σχολείου μας. Και μεις θα σας σκεφτόμαστε σαν τα παιδιά μας που φεύγουν για να  χαράξουν το δικό τους δρόμο στη ζωή.

Καλό Καλοκαίρι σε όλους μας!!!

 

ka8igits

 

Σχολιάστε

Top