Τράπεζα θεμάτων

Με κριτική ματιά…
Τράπεζα θεμάτων
Του Νικόλα Γιαννακίδη

Εκ πρώτης όψεως, φάνηκε καλή ιδέα. Θα είχαμε μια ποικιλία θεμάτων με τα οποία θα εξασκούμασταν κατά τη διάρκεια της χρονιάς και θα «μπαίναμε» καλύτερα στο πνεύμα των απαιτήσεων του Νέου Λυκείου. Οι καθηγητές μας, αλλά και εμείς, θα είχαμε τη δυνατότητα να δουλέψουμε με πιθανά θέματα και να κάνουμε «προσομοιώσεις» εξετάσεων. Περιμέναμε λοιπόν την περίφημη αυτή πλατφόρμα για να μπορέσουμε να προσανατολιστούμε. Οι μήνες περνούσαν και τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις του Ιουνίου έσκασε η βόμβα της τράπεζας. 300 με 400 θέματα ανά μάθημα ! Ωστόσο ο χρόνος δεν έφτανε όχι για να μελετήσει κανείς τις ερωτήσεις, αλλά ούτε για να κάνει μια απλή ανάγνωση. Αναρτήθηκε ένας ωκεανός θεμάτων τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις μόνο και μόνο για να φανούν κάποιοι συνεπείς ως προς τις εξαγγελίες τους, αδιαφορώντας για τον τρόμο και τον πανικό στις τάξεις των μαθητών και των γονιών τους.
Κάθε πρωί γινόταν η περίφημη κλήρωση. Το κάθε Λύκειο είχε το δικό του πρόγραμμα εξετάσεων και έτσι η κλήρωση ήταν αποκλειστικά για κάθε Λύκειο μοναδική. Έτσι τα θέματα της Ιστορίας , λόγου χάρη, που κληρώθηκαν στο δικό μου Λύκειο ήταν εύκολα γιατί έτυχαν έτσι, ενώ στο Λύκειο παραδίπλα δύσκολα. Όλος ο κόπος και ο μόχθος παιζόταν με ζαριές. Αν είχες πιάσει Λόττο αποβραδίς θα μπορούσες να πέσεις και πάνω στο καλό θέμα.
Σε κάποια δευτερεύοντα μαθήματα, τα βιβλία έχουν την τάση να χάνουν … «τη μπάλα» με απίστευτους βερμπαλισμούς, επαναλήψεις και λογικές ακροβασίες. Μερικές φορές θα ήταν ευκολότερο να διαβάζει κανείς… σανσκριτικά ! Αυτή η απίστευτη ύλη μεταφέρθηκε αυτούσια στην τράπεζα θεμάτων. Δεν αφαιρέθηκε σχεδόν τίποτα και η διατύπωση των ερωτήσεων ήταν αρκετές φορές …στα σανσκριτικά !
Είμαστε στη Β΄ Λυκείου. Ήδη μπήκαμε στον Νοέμβριο. Για άλλη μια χρονιά ζούμε στην αβεβαιότητα της τράπεζας θεμάτων. Καμία ανακοίνωση, καμία ανάρτηση
Πολύ φοβάμαι πως τρεις μέρες πριν τις εξετάσεις θα ρίξουν πάνω μας το βουνό των θεμάτων και θα μας πουν … «σκάσε και σκάβε» , ή κάτι παρόμοιο.
Τι δει γενέσθαι ;
• Τα θέματα της τράπεζας να είναι έτοιμα από την αρχή της χρονιάς.
• Επίσης, η τύχη δεν έχει καμιά σχέση με τη μαθησιακή διαδικασία. Κανονικά πρέπει τα θέματα που κληρώνονται να είναι κοινά για όλα τα σχολεία, την ίδια μέρα, όπως γινόταν και με το παλιό σύστημα. Όχι ό,τι τύχει σε όποιον τύχει, όποτε τύχει…
• Τα δευτερεύοντα μαθήματα, ειδικά τώρα που έχουμε πάρει τις κατευθύνσεις μας θα έπρεπε να εξαιρεθούν από τη διαδικασία της τράπεζας. Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος… Δεν έχουμε λοιπόν χρόνο για σκότωμα και στα δευτερεύοντα…
• Ας μας μειώσουν τουλάχιστον την ύλη…

trapeza
τραπεζα θεματων

Σχολιάστε

Top