«Ανθρώπινο» σχολείο…

«Ανθρώπινο» σχολείο…

Φωτεινή Μπόλκα και Βάσω Βασίλαρου

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014, μαθητές και μαθήτριες απ’ όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια της Μυτιλήνης, που άγγιξαν τον αριθμό των χιλίων, γονείς και εκπαιδευτικοί, συμμετείχαν σε μια από τις πιο μεγάλες πορείες των τελευταίων χρόνων, με σκοπό την αντίδραση στο καινούριο εκπαιδευτικό σύστημα. Μέσα στο γενικότερο πλαίσιο των μαθητικών κινητοποιήσεων που πραγματοποιούνται το τελευταίο διάστημα σε όλη την χώρα, οι μαθητές της πόλης μας διεκδίκησαν με θέρμη το δικαίωμά τους για πρόσβαση στην δωρεάν εκπαίδευση. Ξεχύθηκαν στους δρόμους και φώναξαν με ειρηνικό τρόπο «εσείς στα υπουργεία ελάτε στα θρανία να δείτε τι σημαίνει αληθινή παιδεία», «αγώνας διαρκείας για δημόσια και δωρεάν παιδεία», «αγώνες διαρκείας, αυτή είναι η απάντηση στον Υπουργό Παιδείας», ενώ συγχρόνως υπερασπίστηκαν τα δίκαια, όπως υποστηρίζουν αιτήματά τους.
Η πορεία των μαθητών, η οποία ίσως είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων ετών, ξεκίνησε από τα Κεντρικά Λύκεια και κατέληξε στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι εκπρόσωποι επέδωσαν ψήφισμα με τα αιτήματά τους για την αναμόρφωση της παιδείας στους εκπροσώπους της Κυβέρνησης και στην συνέχεια, οι μαθητές διαδήλωσαν ειρηνικά και «αθόρυβα» στην αγορά και στους δρόμους της πόλης.
Χωρίς καμία υπερβολή, οι μαθητές μέσα σε ένα κλίμα έντονης συλλογικότητας, αγωνιστικότητας, συνεργασίας και αποφασιστικότητας, εξέφρασαν τις αντιρρήσεις τους για το καινούργιο εκπαιδευτικό σύστημα, την Τράπεζα Θεμάτων και το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου αλλά και την ελπίδα τους για ένα «ανθρώπινο» σχολείο του αύριο. Με την δράση τους χάρισαν σε όλους ένα σπουδαίο μάθημα: ότι μόνο με αγώνα και ενότητα μπορείς να διεκδικήσεις αυτό που σου ανήκει. Αξίζει να σημειωθεί ότι σημαντική υπήρξε η συμβολή του άτυπου συντονιστικού των 15μελών συμβουλίων των Λυκείων και των Γυμνασίων στην κινητοποίηση των νέων, καθώς και των εκπαιδευτικών που έδωσαν το παρόν και συμπαραστάθηκαν στους μαθητές.
Τα αιτήματα που παρέδωσαν οι μαθητές είναι:
-Απόσυρση του νομοσχεδίου για την αντιδραστική «αναδιάρθρωση» της εκπαίδευσης, γενικής και τεχνικής.
-Άμεσα μέτρα ενίσχυσης για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία.
-Ανάκληση της διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών και υποχρεωτικές μετατάξεις.
-Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών, για τη λειτουργία των σχολείων.
-Ανώτερο όριο 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
-Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση.
-Ενιαίο 12χρονο σχολείο, υποχρεωτικό, δημόσιο και δωρεάν, ποιοτικά αναβαθμισμένο για όλα τα παιδιά.
-Ουσιαστική στήριξη της τεχνικής εκπαίδευσης .
-Αναμόρφωση της Τράπεζας Θεμάτων.
-Ίση αντιμετώπιση όλων των σχολείων
-Καμιά συγχώνευση – κατάργηση σχολείου.
-Επαναφορά των ειδικοτήτων των ΤΕΙ που καταργήθηκαν.
-Αναδιαμόρφωση των απαρχαιωμένων βιβλίων.
-Μείωση της εξεταζόμενης ύλης.
-Δωρεάν διανομή των ξενόγλωσσων βιβλίων.

πορεια1
πορεια2

Σχολιάστε

Top