Η Εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα για την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου αλλά και εργαλείο για την οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη κάθε κράτους.
Σύμφωνα με το άρθρο 28 της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού που υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στις 20 Νοεμβρίου του 1989, κάθε παιδί έχει δικαίωμα να πηγαίνει στο σχολείο και να έχει ίσες ευκαιρίες σε αυτό. Επιπλέον, το 2015 υιοθετήθηκαν από παγκόσμιους ηγέτες οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης οι οποίοι ισχύουν για όλες τις χώρες ώστε μέχρι το 2030 να εξασφαλιστεί ότι όσοι ζουν μέσα σε αυτές θα έχουν ίδιες ευκαιρίες στη ζωή. Ειδικότερα ο Στόχος 4 αφορά την Ποιοτική Εκπαίδευση και κάθε κράτος καλείται να διασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση όλων των αγοριών και κοριτσιών σε ισότιμη και ποιοτική εκπαίδευση , πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια, που οδηγεί σε συναφή και αποτελεσματικά μαθησιακά οφέλη.
Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι στο σύγχρονο κόσμο η εκπαίδευση καλείται να ακολουθεί τις συνεχείς μεταβολές του όχι μόνο ως προς τις γνώσεις, αλλά και τις αξίες. Έτσι το σχολείο σήμερα είναι το σχολείο για όλα τα παιδιά, ανεξάρτητα από φύλο, εθνικότητα, θρησκεία, μαθησιακές δυσκολίες, αναπηρίες, ταλέντα, στο οποίο έχουν θέση, λόγο και ευκαιρίες αποτελεί μια βαθιά κοινωνική ανάγκη δηλαδή το σχολείο της συμπερίληψης.
Το σχολείο της συμπερίληψης αγκαλιάζει τη διαφορετικότητα, καλλιεργεί το σεβασμό, εξασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από την προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος ώστε να καλύπτει τις ανάγκες όλων των παιδιών. Η συμπερίληψη δεν αποτελεί μόνο μια εκπαιδευτική πρακτική, αλλά αρχή της δημοκρατικής και ανθρωποκεντρικής εκπαίδευσης αφού διασφαλίζει την πλήρη συμμετοχή όλων των μαθητών χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις και κάνει πράξη την ισότητα των ευκαιριών, την κοινωνική δικαιοσύνη και το σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα.
Οι εκπαιδευτικοί αποκτούν νέο ρόλο, δεν μεταδίδουν μόνο γνώσεις, αλλά γίνονται εμψυχωτές, καθοδηγητές και πρότυπα αποδοχής. Εκπαιδεύονται σε εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας, συνεργάζονται με ειδικούς, ψυχολόγους και γονείς.
Κάθε παιδί αποτελεί μια μοναδική προσωπικότητα με ιδιαίτερες ανάγκες , ικανότητες και εμπειρίες και στόχος δεν είναι μόνο η σχολική επιτυχία, αλλά και η κοινωνική ένταξη, η δημιουργία σχολικών κοινοτήτων όπου μέσα σε αυτές κάθε παιδί γίνεται αποδεκτό.
Για να γίνουν πράξη τα παραπάνω, εμείς οι μαθητές του τμήματος Α4 του 2ου ΓΕ.Λ. Αχαρνών
Ι. ζητάμε:
να γίνει πράξη η διαφοροποιημένη διδασκαλία
υλοποίηση πολλών ομαδικών δραστηριοτήτων που προωθούν τη
συνεργασία
ουσιαστική υποστήριξη της σχολικής κοινότητας από ειδικούς και όχι
αποσπασματικά
υποστήριξη των γονέων
προσαρμογή της αξιολόγησης των μαθητών
την καλλιέργεια κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων
ΙΙ. δεσμευόμαστε να συμβάλλουμε έμπρακτα στην ανάπτυξη κουλτούρας αποδοχής και σεβασμού μη ανεχόμενοι κάθε μορφή εκφοβισμού και αποκλεισμού.
Τέλος το σχολείο που αγκαλιάζει όλους τους μαθητές χωρίς εξαιρέσεις δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια κοινωνία πλουσιότερη και πιο ενδιαφέρουσα, με καινοτόμες ιδέες που προάγουν τη ανάπτυξη ,πιο δίκαιη και πιο ανεκτική.
