Δημήτρης: Με τι ασχολείται ο σύζυγός σας;
Σύζυγος ναυτικού: Είναι μηχανικός σε εμπορικά πλοία και σε κρουαζιερόπλοια εκτός Ελλάδας.
Δημήτρης: Ποια είναι η καθημερινότητα ενός μηχανικού σε πλοία του εξωτερικού;
Σύζυγος ναυτικού: Ένας μηχανικός στο κρουαζιερόπλοιο τρώει το πρωινό του και το μεσημεριανό του σε ένα χώρο με μπουφέ που είναι για το προσωπικό του καραβιού. Για να βγει από την καμπίνα του πρέπει να φόρα στολή. Στα εμπορικά καράβια έχει μάγειρα, αλλά μπορεί να πάει να μαγειρέψει και μόνος του, γιατί δεν είναι ωραίο το φαγητό που μαγειρεύει ο μάγειρας. Στο κρουαζιερόπλοιο τα ωράρια είναι ανάλογα με τις βάρδιες, π.χ. 6.00 π.μ. με 6.00 μ.μ. ή 6.00 μ.μ. με 6.00 π.μ.. Έχει δεκάλεπτα διαλείμματα και το μεσημεριανό διάλειμμα είναι μια ώρα. Χτυπά το κουδούνι για την έναρξη και για την παύση του διαλείμματος.
Δημήτρης: Ποια είναι τα θετικά και τα αρνητικά, όταν εργάζεται κανείς ως μηχανικός σε κρουαζιερόπλοια και σε εμπορικά πλοία;
Σύζυγος ναυτικού: Ο μηχανικός στα καράβια διατρέχει μεγάλο κίνδυνο, διότι έρχεται σε επαφή με πολύ μεγάλες θερμοκρασίες και σηκώνει πολύ μεγάλα βάρη. Αυτό ισχύει και σε κρουαζιερόπλοια και σε εμπορικά καράβια. Στα εμπορικά καράβια κινδυνεύουν επίσης από πειρατείες, επειδή περνάνε από επικίνδυνες θάλασσα όπως αυτές της Νιγηρίας, ενώ στα κρουαζιερόπλοια δεν συμβαίνει αυτό. Τα κρουαζιερόπλοια, βέβαια, αγκυροβολούν κάθε μέρα σε λιμάνια. Τα ταξίδια στα εμπορικά πλοία δεν είναι ωραία, γιατί αντιμετωπίζουν συχνά μεγάλες κακοκαιρίες και επειδή δεν μπορούν να αγκυροβολήσουν όπου θέλουν, καθώς μεταφέρουν εμπορεύματα. Στα κρουαζιερόπλοια είναι ευχάριστο το ταξίδι, γιατί είναι ασφαλές και παρέχει διάφορες μορφές διασκέδασης, όπως σινεμά, εμπορικά κέντρα, πισίνες και μπαρ. Στο εμπορικό πλοίο είναι πολύ στενάχωρο, γιατί έχει μοναξιά και δεν βλέπουν οι ναυτικοί στεριά για πολύ καιρό.
Δημήτρης: Ποιος είναι ο μισθός ενός μηχανικού;
Σύζυγος ναυτικού: Ο μισθός ενός μηχανικού στα καράβια είναι περίπου 6.000-7.000$ εκτός Ελλάδας, 6.000$ σε εμπορικό πλοίο και 7.000 $ σε κρουαζιερόπλοιο μηνιαίως.
Δημήτρης: Πόσο χρόνο ταξιδεύει ένας μηχανικός;
Σύζυγος ναυτικού: Ένας μηχανικός ταξιδεύει 7-8 μήνες στο κρουαζιερόπλοιο και 1 χρόνο σε εμπορικό πλοίο.
Δημήτρης: Πώς επικοινωνείτε με τον σύζυγό σας, όταν ταξιδεύει;
Σύζυγος ναυτικού: Η επικοινωνία του ναυτικού, που εργάζεται σε κρουαζιερόπλοιο, με την οικογένειά του είναι εύκολη στις μέρες μας χάρη στο WΙFI. Βέβαια, πρέπει να το πληρώνει για να το έχει. Στο εμπορικό πλοίο επικοινωνεί μόνο με το τηλέφωνο του καραβιού και δεν μπορεί να του τηλεφωνήσει η οικογένειά του. Μόνο αυτός μπορεί να πάρει τηλέφωνο. Ιντερνέτ μέσα στο καράβι έχει μόνο, όταν πιάσουν λιμάνι.
Δημήτρης: Πώς νιώθετε μακριά από τον ναυτικό σύζυγό σας;
Σύζυγος ναυτικού: Το να ζεις μακριά από τον σύντροφό σου είναι δύσκολο. Πρέπει να μάθεις να ζεις μονή σου, αλλά στις μέρες μας πια είναι λίγο πιο εύκολο λόγω της βιντεοκλίσης.
Δημήτρης: Πώς αισθάνονται τα παιδιά σας μακριά από τον πατέρα τους;
Σύζυγος ναυτικού: Το να στερείται το παιδί τον πατερά του είναι δύσκολο, το ίδιο και για τον μπαμπά. Βέβαια, υπάρχει μεγαλύτερο δέσιμο, όταν επιστρέφει. Υπάρχουν μέρες που το παιδί ζητά τον μπαμπά του ή που ρωτάει πού είναι ή πότε θα έρθει. Όταν μεγαλώσει το παιδί, υπάρχει κατανόηση, γιατί καταλαβαίνει τον σκοπό της απουσίας του. Βέβαια, μπορούν να ταξιδέψουν μαζί σε όλα τα καράβια. Με τα κρουαζιερόπλοια είναι πιο ευχάριστο το ταξίδι για τα παιδιά, γιατί παρέχουν ασφάλεια και διάφορες μορφές διασκέδασης, όπως σινεμά, εμπορικά κέντρα, πισίνες και μπαρ. Δεν χρειάζεται να φοράνε κάποια ιδιαίτερη ενδυμασία και μένουν μαζί με τον πατέρα τους στην καμπίνα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούν να περνάνε πολύ χρόνο μαζί.
Δημήτρης: Αυτή είναι η ζωή του ναυτικού με τις δυσκολίες και τις ευκολίες της.
Δημήτρης Χατζέλλης (μαθητής της Β” Γυμνασίου)