Στο πλαίσιο της σχολικής μας εφημερίδας, συνομιλήσαμε με δύο μαθητές από τις πρώτες τάξεις του Λυκείου – τη Μαρία (Α’ Λυκείου) και τον Νίκο (Β’ Λυκείου) – με θέμα: “Ποιο είναι για εσάς το ιδανικό σχολείο;” Η συζήτηση ήταν άκρως ενδιαφέρουσα και ανέδειξε ορισμένες βαθιές σκέψεις που συχνά δεν ακούγονται.
Η Μαρία τονίζει τη σημασία ενός διαδραστικού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, όπου η διδασκαλία δεν περιορίζεται στη θεωρία αλλά ενθαρρύνει τη συμμετοχή και την καλλιέργεια της δημιουργικότητας. Ο Νίκος, από την πλευρά του, αναφέρθηκε στη σημασία των πρακτικών εφαρμογών, των εξωσχολικών δραστηριοτήτων και της ουσιαστικής σχέσης μαθητή-εκπαιδευτικού.
Και οι δύο συμφωνούν στην ανάγκη ενίσχυσης της ψυχικής υγείας, στη μείωση του άγχους από τις εξετάσεις και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας. Έθεσαν επίσης ως προτεραιότητα τη σύνδεση του σχολείου με την κοινωνία και την προετοιμασία για την πραγματική ζωή.
Κλείνοντας, υπογράμμισαν ότι το ιδανικό σχολείο βασίζεται στον σεβασμό, την ενσυναίσθηση και την προσωπική ανάπτυξη των μαθητών. Το όραμά τους αποτελεί έμπνευση για ένα σύγχρονο, ανθρώπινο και ουσιαστικό σχολείο.
Παρακάτω παραθέτουμε τη συνέντευξη:
Συνέντευξη με θέμα: “Ποιο είναι το ιδανικό σχολείο για εμάς;”
Συνέντευξη από μαθητή της Β’ Λυκείου Β.Μ με δύο μαθητές από την Α’ και Β’ Λυκείου.
Β. Μ.: Σήμερα έχουμε μαζί μας την Μ. από την Α’ Λυκείου και τον Ν. από τη Β’ Λυκείου.
Θέμα μας: πώς φαντάζεστε το ιδανικό σχολείο. Σας ευχαριστώ που είστε εδώ!
Μ: Εμείς ευχαριστούμε!
Ν: Είναι χαρά μας!
1. Ποιο είναι το πρώτο πράγμα που θα αλλάζατε στο σχολείο του σήμερα;
Μ: Τον τρόπο διδασκαλίας. Θα ήθελα να είναι πιο διαδραστικός και λιγότερο θεωρητικός.
Ν: Θα μείωνε το άγχος αν υπήρχαν λιγότερα διαγωνίσματα και περισσότερη πρακτική εφαρμογή.
2. Τι ρόλο παίζει για εσάς το σχολικό περιβάλλον;
Μ: Μεγάλο. Ένα καθαρό, φωτεινό και ευχάριστο περιβάλλον βοηθά να νιώθεις πιο άνετα και συμβάλλει στη συγκέντρωσή μας.
Ν: Συμφωνώ. Θα ήθελα περισσότερους χώρους για χαλάρωση ή δημιουργική δουλειά, όχι μόνο αίθουσες.
3. Πώς θα ήθελες να είναι οι σχέσεις με τους καθηγητές;
Μ: Να υπάρχει εμπιστοσύνη και ανοιχτή επικοινωνία. Όχι φόβος.
Ν: Οι καθηγητές να μας ακούν περισσότερο και να στηρίζουν τις ιδέες μας.
4. Θα ήθελες περισσότερες δραστηριότητες εκτός μαθήματος;
Μ: Ναι, θεατρικές ομάδες, εθελοντισμός, και όμιλοι με ενδιαφέροντα.
Ν: Απόλυτα! Εκεί αναπτύσσεις πραγματικές δεξιότητες.
5. Τι ρόλο πρέπει να παίζει η τεχνολογία στο ιδανικό σχολείο;
Μ: Μεγάλο! Tablets, ψηφιακά βιβλία και online πλατφόρμες βοηθούν πολύ.
Ν: Αντί για πίνακα, θα ήθελα να δουλεύουμε σε ομάδες με ψηφιακά μέσα.
6. Θα ήθελες το σχολείο να κάνει πιο πολλά για την ψυχική υγεία των μαθητών;
Μ: Ναι. Να υπάρχουν ψυχολόγοι και σύμβουλοι, χώροι για συζήτηση και προγράμματα διαχείρησης άγχους.
Ν: Σίγουρα. Είμαστε πιεσμένοι και το σχολείο πρέπει να το αναγνωρίζει.
7. Τι θα έλεγες για τις εξετάσεις;
Μ: Λιγότερη έμφαση στις Πανελλήνιες και περισσότερη σε συνεχή αξιολόγηση.
Ν: Πιο δίκαιο σύστημα. Όχι να κρίνεται η αξία σου από ένα τεστ.
8. Ποιος είναι ο ρόλος της τέχνης και της δημιουργικότητας στο ιδανικό σχολείο;
Μ: Πολύ σημαντικός. Δεν είμαστε μόνο μαθηματικά και γλώσσα!
Ν: Η τέχνη μας βοηθά να εκφραστούμε. Χρειαζόμαστε και αυτό το κομμάτι.
9. Θα ήθελες περισσότερη επαφή με την κοινωνία και φορείς εκτός σχολείου;
Μ: Ναι! Να γνωρίζουμε επαγγέλματα, να συμμετέχουμε σε δράσεις και εθελοντισμό.
Ν: Πρακτικές εμπειρίες μάς προετοιμάζουν καλύτερα για τη ζωή.
10. Αν μπορούσες να φτιάξεις το σχολείο από την αρχή, ποια θα ήταν η βασική του αρχή;
Μ: Ο σεβασμός και η ενσυναίσθηση.
Ν: Η προσωπική ανάπτυξη πάνω από την αποστήθιση.
Β. Μ.: Ευχαριστώ πολύ και τους δύο! Εύχομαι κάποια από αυτά να γίνουν πραγματικότητα σύντομα.
Μ. & Ν. : Μακάρι! Ευχαριστούμε κι εμείς!
Συντάκτης: Βασίλης Μαλακασιώτης, μαθητής Β’ Λυκείου
