ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ – ΣΥΣΤΗΜΑ PEGI – ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

IMAGE_1      Ο όρος διαδικτυακά παιχνίδια αναφέρεται σε ηλεκτρονικά παιχνίδια που παίζονται στον υπολογιστή ή σε κονσόλα παιχνιδιών ή σε συσκευές χειρός και χρειάζονται διαδικτυακή σύνδεση. Συχνά τα παιχνίδια αυτά αναφέρονται και ως βιντεοπαιχνίδια. Τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι άκρως διασκεδαστικά όμως όπως και σε άλλες δραστηριότητες που προσφέρει η διαδικτυακή τεχνολογία, υπάρχουν κίνδυνοι. Τα παιδιά και οι έφηβοι έχουν ενστερνιστεί πλήρως τη χρήση των διαδικτυακών παιχνιδιών (83% των παιδιών στην Ευρώπη και 97% στις Η.Π.Α.). Η δημοτικότητα των διαδικτυακών παιχνιδιών έχει δημιουργήσει αυξημένο ενδιαφέρον ως προς τα κίνητρα προσφυγής των παιδιών σε αυτά, αλλά και ως προς τις επιπτώσεις που αυτά επιφέρουν στην ψυχοκοινωνική λειτουργικότητα των παιδιών.

Κίνδυνοι. Οι τρεις σημαντικότεροι κίνδυνοι είναι:

  • Εθισμός. Τα διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν συχνά να εθίσουν τα παιδιά. Απορροφούνται τόσο πολύ από τις κοινότητες των παιχνιδιών που χάνουν την επαφή με τους φίλους τους στο φυσικό κόσμο και διαθέτουν το χρόνο τους στους διαδικτυακούς τους φίλους. Πολλοί σπαταλούν πολλές ώρες τη νύχτα παίζοντας, ειδικά μετά που κοιμούνται οι γονείς τους. Για το λόγο αυτό συστήνεται ο υπολογιστής να τοποθετείται σε επιβλέψιμο χώρο. Έτσι οι γονείς θα μπορούν να ελέγχουν τα παιχνίδια που παίζουν τα παιδιά τους ώστε να σιγουρεύονται ότι αυτά είναι κατάλληλα για την ηλικία τους.
  • Παρενόχληση. Μερικά παιδιά που παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια μπορούν να βασανίσουν άλλους παίχτες. Η εκάστοτε επιθετική συμπεριφορά εμφανίζει ποικιλομορφία. Μπορεί να είναι απλά δυσάρεστα σχόλια στο δωμάτιο συνομιλίας του παιχνιδιού μέχρι τη μόνιμη νίκη και την άρνηση γνώσεων στο πώς να προχωρήσει κάποιος στο επόμενο επίπεδο. Συνιστάται στα παιδιά να συμπεριφέρονται στους αντιπάλους τους στα διαδικτυακά παιχνίδια με τον ίδιο τρόπο που θα ήθελαν να τους συμπεριφέρονται.
  • Επικίνδυνη συμπεριφορά. Υπάρχουν παιδιά που θέτουν τους εαυτούς τους σε κίνδυνο για να μπορέσουν να κλέψουν ή να ενημερωθούν για το πώς θα συνεχίσουν το παιχνίδι. Ενήλικες των οποίων οι σεξουαλικές τάσεις περιλαμβάνουν παιδιά, τα παροτρύνουν να εμπλακούν σε ακατάλληλες συμπεριφορές μέσω κάμερας ή συνομιλιών σεξουαλικού περιεχομένου ανταλλάσσοντας για τις συμπεριφορές αυτές ως επιβράβευση τις γνώσεις που έχουν. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι η συμπεριφορά τους στο Διαδίκτυο έχει συνέπειες και εκτός Διαδικτύου και ότι εάν κάποιος τα παροτρύνει να εμπλακούν σε σεξουαλικές δραστηριότητες θα πρέπει αμέσως να ενημερώσουν κάποιον ενήλικα που εμπιστεύονται.

Πηγές: https://saferinternet4kids.gr/

ΣΥΣΤΗΜΑ PEGI

Το σύστημα ηλικιακών διαβαθμίσεων με την ονομασία Πανευρωπαϊκό Σύστημα Πληροφόρησης για τα Ηλεκτρονικά Παιχνίδια Pan-European Game Information – PEGI δημιουργήθηκε προκειμένου να βοηθήσει τους Ευρωπαίους γονείς να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις σχετικά με την αγορά παιχνιδιών υπολογιστή.

Η PEGI έχει πέντε ηλικιακές κατηγορίες:

pegi

3: Κατάλληλο για ηλικίες 3 ετών και άνω. Μπορεί να περιέχει ήπια βία σε ένα κατάλληλο περιεχόμενο για τα μικρότερα παιδιά, αλλά δεν υπάρχει χυδαία γλώσσα.

7: Κατάλληλο για ηλικίες 7 ετών και άνω. Μπορεί να περιέχει ήπια βία κινουμένων σχεδίων, αθλήματα ή στοιχεία που μπορεί να είναι τρομακτικά για τα μικρότερα παιδιά.

12: Κατάλληλο για ηλικίες 12 και άνω. Μπορεί να περιέχει βία φαντασίας, κακή γλώσσα, ήπιες σεξουαλικές αναφορές και υπονοούμενα ή τυχερά παιχνίδια.

16: Κατάλληλο για ηλικίες 16 και άνω. Μπορεί να περιέχει ρητή βία, ισχυρή γλώσσα, σεξουαλικές αναφορές, το περιεχόμενο τυχερών παιχνιδιών ή χρήση ναρκωτικών (ενθάρρυνση).

18: Κατάλληλο για ηλικίες 18 ετών και άνω. Μπορεί να περιέχει εικόνες βίας, συμπεριλαμβανομένων βία κατά των ανυπεράσπιστων ανθρώπων και «πολλαπλή, motiveless θανάτωση, ισχυρή γλώσσα, ισχυρό σεξουαλικό περιεχόμενο, τυχερά παιχνίδια, χρήση ναρκωτικών (εξωραϊσμός), ή διακρίσεις.

Εικόνα1

ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗ

—Η υπερβολική ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να είναι ψυχική διαταραχή, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Η ενασχόληση με το Διαδίκτυο μπορεί να επηρεάσει  τη συναισθηματική και την κοινωνική ζωή του ατόμου.
Παραδείγματα:
  • —Αδυναμία του ατόμου να σταματήσει τη δραστηριότητα.
  • Σκέψεις για προηγούμενες online δραστηριότητες.
  • Παραμέληση ή και απομόνωση από την οικογένεια
  • —Συναισθηματικό κενό.
  • Αίσθηση ευεξίας, ευτυχίας και ευφορίας όταν βρίσκεσαι στον υπολογιστή.

Σωματικά συμπτώματα:

  • Ημικρανίες και σοβαροί πονοκέφαλοι.
  • Προβλήματα και πόνοι στη μέση.
  • —Διαταραχές του ύπνου και αλλαγές στις ώρες του ύπνου.
  • Παραμέληση της προσωπικής υγιεινής.
  • Διατροφικές ατασθαλίες, όπως, για παράδειγμα, η παράλειψη γευμάτων.

Εικόνα2

 Πηγές:

Σχολιάστε

Top