Ιστορία
Το σκάκι είναι ένα αρκετά παλιό παιχνίδι. Αποτελούσε αγαπημένο παιχνίδι του Ναπολέοντα και για πολλούς θεωρείται δείγμα ευφυΐας, ενώ πολλοί πιστεύουν ότι παίζοντας σκάκι αναπτύσσεται η στρατηγική σκέψη. Δεν είναι ξεκάθαρο ποιος είναι ο άμεσος πρόγονος του σκακιού. Παιχνίδια σαν το σκάκι παίζονταν ήδη από τους αρχαίους χρόνους, στην Ελλάδα και την Αίγυπτο. Όμως δεν έχει μέχρι σήμερα προσδιοριστεί ο εφευρέτης του. Από όλες αυτές τις θεωρίες, επικρατέστερη εκδοχή είναι ότι το σκάκι τελικά προήλθε από την Ινδία και ένας θρύλος λέει ότι εφευρέτης του ήταν ο Μεγάλος Βεζίρης Σίσα Μπεν Νταχίρ. Σύμφωνα με αυτόν, στον Σίσσα είχε ανατεθεί το έργο να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για την ικανοποίηση ενός ηγεμόνα. Όταν του το παρουσίασε, ο δεύτερος εντυπωσιάστηκε τόσο πολύ, που ήταν πρόθυμος να προσφέρει στον δημιουργό όποια ανταμοιβή ήθελε. Εκείνος ζήτησε τόσους κόκκους σιτάρι όσοι θα μαζεύονταν αν έβαζαν στο πρώτο τετράγωνο της σκακιέρας έναν κόκκο, στο δεύτερο δύο, στο τρίτο τέσσερις, στο τέταρτο οκτώ κ.ο.κ , διπλασιάζοντας κάθε φορά στο επόμενο τετράγωνο. Ο ηγεμόνας διέταξε την προσφορά του σιταριού, θεωρώντας το αίτημα ταπεινό. Όμως, στην πραγματικότητα ο Σίσσα είχε ζητήσει παραπάνω από 900.000.000.000 τόνους!. Τέλος, μια παλιότερη παραλλαγή του σκακιού που παιζόταν στο Μεσαίωνα ονομαζόταν ζατρίκιον.
Βασικές κινήσεις
Όπως προαναφερθήκαμε το σκάκι είναι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι στρατηγικής, το οποίο παίζεται ανάμεσα σε δύο παίχτες στη σκακιέρα. Κάθε παίχτης έχει στη διάθεσή του 16 πεσσούς: έναν βασιλιά, μία βασίλισσα, δύο πύργους, δύο ίππους, δύο αξιωματικούς και οχτώ πιόνια.
Βασιλιάς: κινείται προς όλες τις κατευθύνσεις κατά ένα μόνο τετράγωνο. ΔΕΝ μπορεί να κινηθεί σε τετράγωνο το οποίο ελέγχεται από αντίπαλο κομμάτι.
Βασίλισσα: Η βασίλισσα είναι το πιο ισχυρό κομμάτι. Κινείται σε οποιαδήποτε ευθεία κατεύθυνση είτε μπροστά είτε πίσω είτε οριζόντια ή διαγώνια.
Πύργος: Ο Πύργος μπορεί να κινηθεί σε οποιοδήποτε τετράγωνο κατά μήκος της κάθετης ή της οριζόντιας στην οποία βρίσκεται.
Ίππος: Ο Ίππος μπορεί να κινηθεί σε ένα από τα πλησιέστερα τετράγωνα από αυτό που βρίσκεται, όχι όμως στην ίδια οριζόντια, κάθετη ή διαγώνια.
Αξιωματικός: Ο Αξιωματικός μπορεί να κινηθεί σε οποιοδήποτε τετράγωνο κατά μήκος της διαγώνιου στην οποία βρίσκεται
Πιόνι: Μπορεί να περπατήσει είτε ένα πεδίο προς τα εμπρός, είτε δύο – από την αρχική θέση.