ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΚΑΛΑΝΤΖΗ ΝΙΚΟΛΑΟ , ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΖΗΡΟΥ.

Η δημοσιογραφική ομάδα της μαθητικής εφημερίδας του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας « Μαθητών ματιά», ευχαριστεί θερμά τον κ. Καλαντζή Νικόλαο, δήμαρχο του Δήμου Ζηρού,  για τη θετική ανταπόκρισή του στο αίτημα της για παραχώρηση συνέντευξης στην εφημερίδα.

 Οι μαθητές – δημοσιογράφοι, εκτιμώντας ότι ένας δήμαρχος αποτελεί το πιο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα« ενεργού πολίτη»  σε κάθε δήμο,  και με δεδομένο ότι στόχος της εφημερίδας είναι σε κάθε τεύχος να πραγματοποιείται μία συνέντευξη πολίτη που δραστηριοποιείται στα όρια του Δήμου μας, προκειμένου να δημοσιευτεί στη στήλη με τίτλο « Συνέντευξη με ενεργούς πολίτες», αποφάσισαν ομόφωνα την υποβολή του σχετικού αιτήματος προς τον δήμαρχο, κ. Καλαντζή Νικόλαο.

Η εκπαιδευτικός – υπεύθυνη του προγράμματος , χρησιμοποίησε την τεχνική του καταιγισμού ιδεών (ιδεοθύελλα ή brainstorming )  για τη διατύπωση των ερωτημάτων των μαθητών – δημοσιογράφων της εφημερίδας. Τα ερωτήματα  στηρίζονται απόλυτα  στον εφηβικό αυθορμητισμό και στην ανάγκη των μαθητών να γνωρίζουν καλύτερα τον τρόπο σκέψης ενός δημάρχου , χωρίς να υπάρχει καμία άλλη πρόθεση . Οι απαντήσεις δόθηκαν ασύγχρονα.

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ :

«Στην εποχή των νέων τεχνολογιών, της ψηφιοποίησης και του διαδικτύου, η κοινωνία έχει μεγάλη ανάγκη από τη “φρέσκια” ματιά των μαθητών, τον αυθορμητισμό και την ενεργοποίησή τους.», Καλαντζής Νικόλαος.

1.      Πώς γεννιέται σε κάποιον η ανάγκη να γίνει δήμαρχος;

Αρκετοί είναι οι λόγοι που μπορούν να ωθήσουν κάποιον να λάβει την απόφαση να θέσει υποψηφιότητα για Δήμαρχος, δημοτικός σύμβουλος ή και πρόεδρος της Κοινότητας, στην οποία διαμένει. Το πρώτο πράγμα που μπορεί να τον επηρεάσει και το οποίο ομολογώ ότι έπαιξε σημαντικό ρόλο και στη δική μου απόφαση, είναι το να μη του αρέσει η κατάσταση που βλέπει γύρω του, πρώτα στη γειτονιά του και μετά στην πόλη του. Να παρατηρεί βαλτωμένα ζητήματα, παραμέληση, ατασθαλίες, αλλά και την έλλειψη έργων και δράσεων που μπορούν ν” αλλάξουν την εικόνα της γειτονιάς και της πόλης και ν’ αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής των πολιτών. Στην περίπτωση αυτή τίθεται, στον καθένα νομίζω, το εξής ερώτημα: Να καθίσει στη γωνία και να ‘πετροβολά’, τη δημοτική αρχή για το ότι δεν έχει όραμα, σχέδιο και ενδεχομένως τις ικανότητες να πράξει κάτι καλύτερο για τον τόπο και τους πολίτες ή ν” αποφασίσει να δράσει; Η επιλογή της δεύτερης στάσης είναι η πιο υπεύθυνη. Κάπως έτσι πηγάζει και η αρχική ιδέα, που γίνεται απόφαση και στη συνέχεια πράξη μέσα από τη συγκρότηση μίας ομάδας ατόμων (δημοτική παράταξη) με συμπολίτες που μοιράζονται τις ίδιες αντιλήψεις και ανησυχίες για τον τόπο, κι έχουν  διάθεση για προσφορά. Συνεπώς, η διάθεση για προσφορά όσο και αν ακούγεται αυτό κοινότοπο, είναι βασικός και κινητήριος παράγοντας. Σίγουρα υπάρχουν κι εκείνοι που προσβλέπουν στην ανάδειξή τους σε υψηλότερες θέσεις και θεωρούν τη θέση του Δημάρχου ως ένα σκαλοπάτι ή εφαλτήριο.

2. Πώς θα περιγράφατε την καθημερινότητά σας ως δήμαρχος; Πώς είναι να είναι κανείς δήμαρχος;

Καταρχάς θα πρέπει να τονίσω ότι -μεταξύ άλλων- ο κάθε Δήμαρχος έχει τη σφαιρική εποπτεία όλων όσων σχεδιάζονται και υλοποιούνται σ” έναν Δήμο και συνεχώς συγκρίνεται με τις καλύτερες εκδοχές άλλων Δημάρχων και Δήμων. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να λειτουργεί πάντα υπεύθυνα και ενσυνείδητα σε μία καθημερινότητα που έχει ευχάριστες , αλλά και στενάχωρες στιγμές.

Υπάρχει από τη μία η χαρά και η ικανοποίηση της ευόδωσης των στόχων και των ενεργειών με την υλοποίηση του προγράμματος και των έργων που έχουν σχεδιαστεί, και από την άλλη οι δυσάρεστες στιγμές, όταν καλείται να λάβει δύσκολες αποφάσεις. Εκεί θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός, ώστε να αποφευχθούν τυχόν αδικίες. Προκύπτουν ζητήματα που απαιτούν τη σύνθεση, αλλά κι άλλα με τα οποία ο Δήμαρχος καλείται να συγκρουστεί για την υπεράσπιση των συμφερόντων του Δήμου και των πολιτών. Όλα αυτά συνθέτουν την καθημερινότητά του.

3. Με ποιο τρόπο μπορεί ένας πολίτης να υποβάλει μία πρόταση στο Δήμο; Ποια διαδικασία ακολουθείται προκειμένου να συζητηθεί η πρόταση αυτή στο Δημοτικό Συμβούλιο και να υλοποιηθεί στη συνέχεια;

Ο κάθε πολίτης έχει τη δυνατότητα να υποβάλει την πρότασή του προς τον Δήμο με δύο τρόπους. Είτε με αίτηση που θα καταθέσει στις υπηρεσίες του Δήμου, είτε ηλεκτρονικά στην επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου (www.dimoszirou.gr) και την επιλογή: Επικοινωνία με τον Δημότη. Στην ίδια επιλογή επίσης μπορεί να καταθέσει σχόλια, παρατηρήσεις και ό,τι άλλο κρίνει απαραίτητο. Οι προτάσεις που κατατίθενται, συγκεντρώνονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες και σε συνεργασία με τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, συμπεριλαμβάνονται στην ατζέντα των θεμάτων που τίθενται προς συζήτηση σε επόμενες συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

4. Έρχεστε καθόλου σε επαφή με άλλους δημάρχους είτε για να συνεργαστείτε είτε για να συζητήσετε κάποια θέματα;

Η συνεργασία ανάμεσα σε Δήμους και σε Δημάρχους είναι αναγκαία. Ακόμη και με Δημάρχους άλλων χωρών βρισκόμαστε σε επαφή και επικοινωνία καθώς κι εμείς συμμετέχουμε στο «ΣΥΜΦΩΝΟ ΔΗΜΑΡΧΩΝ» για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την κλιματική αλλαγή. Επίσης υπάρχουν έργα που είναι διαδημοτικά οπότε υπάρχει συνεργασία ακόμη και μεταξύ υπηρεσιών των Δήμων. Επιπλέον, οι Δήμοι όλης της χώρας είναι υπό τη σκέπη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), όπου συχνά γίνονται γενικές συνελεύσεις και ανταλλάσσουμε απόψεις για σημαντικά θέματα και δεν είναι λίγες οι φορές που αποφασίζουμε και κοινές στρατηγικές για την επίλυση ζητημάτων.

 5.      Παρακολουθείτε κάποια σεμινάρια, ώστε να επιμορφωθείτε και να βελτιώσετε το έργο σας;

Η διαρκής επιμόρφωση μέσω σεμιναρίων αλλά και κάθε άλλου διαθέσιμου τρόπου είναι επιβεβλημένη. Ζούμε σε μία εποχή η οποία χαρακτηρίζεται από ραγδαίες αλλαγές τις οποίες , εάν δεν καταφέρεις να παρακολουθήσεις στενά, δεν μπορείς ν” ανταποκριθείς επαρκώς στα καθήκοντά σου και στις ολοένα και αυξανόμενες προσδοκίες των πολιτών.  Κατά συνέπεια, η δια βίου μάθηση είναι απαραίτητη και για τον Δήμαρχο, όπως και για τον κάθε πολίτη.

 6.      Πώς μπορεί ένας μαθητής ή ένας πολίτης να συμβάλλει στη βελτίωση της ζωής στον Δήμο μας;

Ένας μαθητής,όπως και οποιοσδήποτε συνδημότης μας, έχει αρκετούς τρόπους να συμβάλλει, μέσα από την ενεργό συμμετοχή του, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στον Δήμο μας. Καταρχάς μπορεί να συμμετάσχει στη Δημοτική επιτροπή Διαβούλευσης, η οποία είναι ένα σημαντικό θεσμοθετημένο όργανο που δίνει βήμα στους κοινωνικούς εταίρους, στους φορείς, αλλά και στους απλούς δημότες, για να μπορούν από κοινού με τη Δημοτική Αρχή να καταγράφουν και να δρομολογούν λύσεις στα μικρά και μεγάλα ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία. Μπορεί επίσης να συγκροτήσει έναν σύλλογο, πολιτιστικό, αθλητικό κ.ά, ή τη δική του εθελοντική ομάδα και να επιλέξει τον τρόπο και τον τομέα που θα παράσχει την προσφορά του. Ένας επιπλέον τρόπος προσφοράς σε ατομικό επίπεδο, τον οποίο ο καθένας μπορεί να επιλέξει, είναι να προσφέρει είδη πρώτης ανάγκης και τρόφιμα μακράς διάρκειας στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου μας (στεγάζεται στις εργατικές εστίες στο Θεσπρωτικό), τα οποία μοιράζονται σε αδύναμους συμπολίτες μας. Εδώ θα ήθελα ν” αναφέρω ότι υπάρχει σχετική φόρμα στην ιστοσελίδα του Δήμου με την ετικέτα “Γίνε εθελοντής -κάνε την αισιοδοξία σου πράξη” μέσω της οποίας  όποιος το επιθυμεί, δηλώνει τη διάθεσή του να συμβάλει στο κοινό καλό.

 7.       Πρόκειται να αξιοποιηθεί τουριστικά η λίμνη Ζηρού; Τι θεωρείτε ότι θα μπορούσε να γίνει με στόχο την αξιοποίησή της;

Η λίμνη Ζηρού αποτελεί το μεγάλο μας στοίχημα. Δυστυχώς θέματα ιδιοκτησιακά, αλλά και γραφειοκρατικά, έχουν φρενάρει, μέχρι στιγμής, τα αναπτυξιακά μας σχέδια. Εδώ μιλάμε για παρεμβάσεις ήπιας ανάπτυξης που θα αφορούν την αξιοποίηση όλων των πλεονεκτημάτων της ευρύτερης περιοχής και θ” αναδεικνύουν τις μοναδικές ομορφιές της λίμνης (υγρό στοιχείο αλλά και φυσικό περιβάλλον). Πέρα από τη δική μας βούληση, που είναι έντονη και αδιαμφισβήτητη, θα πρέπει και η Πολιτεία να συνδράμει προς την κατεύθυνση της τουριστικής αξιοποίησης της λίμνης Ζηρού. Αυτό είναι ένα ζήτημα που θέτουμε διαρκώς προς τα αρμόδια Υπουργεία και αναμένουμε τη θετική τους ανταπόκριση.

 8.    Με τι ασχολείστε στον ελεύθερό σας χρόνο;

Ελεύθερος χρόνος ουσιαστικά δεν υπάρχει, αφού τα τηλέφωνα δε σταματούν να χτυπούν μέχρι αργά το βράδυ. Στις μικρές “ανάσες” που παίρνω ωστόσο, προσπαθώ να αφιερώνω χρόνο στην οικογένειά μου, αλλά και στην άθληση. Συνήθως παίζω τένις με φίλους και αυτό είναι κάτι που με χαλαρώνει και με ευχαριστεί ιδιαίτερα.

 Τη δημοσιογραφική ομάδα της εφημερίδας απαρτίζουν οι μαθητές της Β΄τάξης του 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας: Κωνσταντίνος Βέλεγκας , Κέλλυ Γαλάνη ,Μαρία Ευαγγέλου  Ελευθερία Θάνη , Αναστάσιος Κράψης , Λεωνίδας Λάμπρου  και Μαρία Νάστου .

 

Σχολιάστε