Αγαπητοί Αναγνώστες,
Το περιοδικό μας «Μαθητικός Λόγος» δημιουργήθηκε για να αποτελέσει χώρο έκφρασης και λόγου των μαθητών του Γυμνασίου Μαλίων. Αντανακλώντας την ανάγκη των ίδιων των μαθητών για επικοινωνία και έκφραση, ο «Μαθητικός Λόγος» φιλοδοξεί να τους προσφέρει βήμα δημόσιου διαλόγου, ώστε να απευθυνθούν τόσο προς την τοπική κοινωνία όσο και προς την ευρύτερη σχολική κοινότητα. Στόχος μας, να καλλιεργήσουμε σεβασμό στον διάλογο και στη διαφορετικότητα, να ενισχύσουμε την κριτική σκέψη και την υπευθυνότητα, να εξοικειωθούμε με την ποικιλία εκφραστικών τρόπων που χαρακτηρίζουν την ψηφιακή εποχή μας, να αναδείξουμε την αξία του διαλόγου και της συνεννόησης στα πλαίσια μιας δημοκρατικής κοινωνίας. Όπως ολα τα αντίστοιχα περιοδικά μαθητικού δημοσιογραφικού λόγου, ο «Μαθητικός Λόγος» αποβλέπει στην καλλιέργεια ενημερωμένων, ευσυνείδητων και ευαισθητοποιημένων πολιτών.
Το παρόν πρώτο τεύχος ξεκίνησε να διαμορφώνεται κατά το σχολικό έτος 2023-2024, μέσα από την ομάδα των μαθητών της Γ΄ τάξης Γυμνασίου, που συμμετείχαν στο Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο: «Μαθητικό Περιοδικό Σχολικός Λόγος». Μέλη της ομάδας αυτής συγκρότησαν τη «Συντακτική Ομάδα» του τεύχους αυτού, καθώς τα ενδιαφέροντα και οι ιδιαίτεροι προβληματισμοί τους, αφού συζητήθηκαν στις αλλεπάλληλες συναντήσεις μας, αποτέλεσαν τον πυρήνα των άρθρων που φιλοξενούνται στο τεύχος αυτό.
Ωστόσο, το πρώτο τεύχος είναι ακόμα υπό διαμόρφωση. Καλούμε τους μαθητές που θέλουν να διατυπώσουν σκέψεις, απόψεις ή προβληματισμούς πάνω στη σχολική ζωή, αλλά και γενικότερα στα ποικίλα κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που απασχολούν την εποχή μας, να μη διστάσουν να εκφραστούν μέσα από το περιοδικό επιλέγοντας εκφραστικούς τρόπους που τούς ταιριάζουν: άρθρο γνώμης σε κείμενο ή ως ηχητική αφήγηση (podcast), μια φωτογραφία- σχόλιο πάνω στο θέμα που τους απασχολεί, κάποιο σκίτσο, ή ακόμα να συνθέσουν ένα κόμικ γύρω από το θέμα τους, να δημιουργήσουν ένα βίντεο, ή με όποιον άλλο εκφραστικό τρόπο επιλέξουν. Μπορείτε ακόμα να μάς συστήσετε ένα βιβλίο που διαβάσατε και το βρήκατε ενδιαφέρον ή μια ταινία που είδατε και σάς εντυπωσίασε, να συνεργαστείτε με την συντακτική ομάδα ώστε να δημιουργήσετε ψυχαγωγικό υλικό για τους αναγνώστες μας (σταυρόλεξα, εκπαιδευτικά παιγνίδια κ.λπ.), να παρουσιάσετε τυχόν καινοτόμες εργασίες σας στα πλαίσια των μαθημάτων της τρέχουσας σχολικής χρονιάς (σε συνεργασία με τους υπεύθυνους καθηγητές σας). Ή απλώς να διαβάσετε, να αξιολογήσετε και να σχολιάσετε τα άρθρα του περιοδικού μας!
Τα τεύχη μας δημοσιεύονται κατ΄ αρχήν σε ψηφιακή μορφή, επειδή από την φύση τους τα ψηφιακά εργαλεία μάς διευκολύνουν στις διαδικασίες μορφοποίησης επιτρέποντας προσθήκες, βελτιώσεις ή μικροαλλαγές. Όταν όμως ένα τεύχος αποκτήσει την οριστική ψηφιακή του μορφή, στόχος είναι να δημοσιευτεί και σε μία έντυπη μορφή. Έτσι εξασφαλίζουμε το πλεονέκτημα να απευθυνόμαστε σε ένα πολυποίκιλο κοινό που περιλαμβάνει τόσο ψηφιακά εγγράμματους αναγνώστες, όσο και αναγνώστες που είτε αποδίδουν ιδιαίτερη αξία στο τυπωμένο σε χαρτί (έντυπο) κείμενο, είτε δεν είναι αρκετά εξοικειωμένοι με την ψηφιακή τεχνολογία. Ταυτόχρονα βέβαια μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε στην πράξη τις συμβάσεις και τους περιορισμούς που συνδέουν αλλά και διαφοροποιούν τον έντυπο από τον ψηφιακό λόγο, και πάνω από όλα εξασκούμαστε στις επίμονες διεργασίες αυτοβελτίωσης που απαιτούνται, μέχρι ο λόγος μας (προφορικός ή γραπτός) να αποκτήσει τη σαφήνεια και την εκφραστικότητα που μας ικανοποιεί.
Με τις σκέψεις αυτές, ευχόμαστε να είναι «καλοτάξιδο» το νέο μας περιοδικό!!!
Οι Υπεύθυνες Καθηγήτριες
- Καλλιόπη Κασωτάκη
- Ειρήνη Πλατάκη