ζωή χωρίς χορό δεν υπάρχει

εξωφυλλο

Ο άνθρωπος βρίσκεται σε μια κίνηση, από την ώρα που βρίσκεται  στην κοιλιά της μάνας του. Ο χορός είναι ζωή για τον άνθρωπο,  ό,τι και να κάνει στη ζωή του δεν μπορεί χωρίς αυτόν… Έχουν παράλληλη σχέση.

Από τα αρχαία χρόνια, όπως έχουμε διαβάσει, χόρευαν για να καλέσουν τα πνεύματα, να προκαλέσουν βροχή, να προετοιμάσουν το έδαφος για την σπορά ή, όταν πήγαιναν για κυνήγι και ήταν ικανοποιημένοι με την λεία τους, χόρευαν!

Στην Ιστορία έχει μείνει ο χορός του Ζαλόγγου. Στην επανάσταση οι Σουλιώτισσες  για την υπερηφάνεια τους, χορεύανε με τόλμη, λύπη και δείχνοντας σε όλο τον κόσμο πως μέσα από το χορό μπόρεσαν να αλλάξουν τα δεδομένα.

Ο χορός προσφέρει στο άτομο ένα ασφαλές ψυχοθεραπευτικό πλαίσιο, όπου μπορεί να εξερευνήσει τον εαυτό του και τις σχέσεις του με τους άλλους ανθρώπους σε σωματικό, συναισθηματικό και πνευματικό επίπεδο.

Σύμφωνα με τον Πλάτωνα οι έννοιες «χορός» και «χαρά» είναι συνυφασμένες και συνδεδεμένες με την εκδήλωση συναισθημάτων.

Έχει πολυάριθμες θεραπευτικές εφαρμογές. Ο χορός είναι η ποίηση του σώματος!

Διαβάστε παρακάτω μερικές από αυτές:

Στο χορό συμμετέχει ο καθένας ανεξαρτήτως φύλου και ηλικίας. Δεν απαιτούνται ιδιαίτερες ικανότητες ή ταλέντο. Το μόνο που χρειάζεται είναι θέληση!

  • Χορεύοντας αποκτάμε συνείδηση του σώματός μας και του τρόπου με τον οποίο σχετίζεται με τους άλλους.
  • Ενεργοποιεί τον αυθορμητισμό, την εμπιστοσύνη και να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας.
  •  Είναι ιδιαίτερα βοηθητικός για τα άτομα με ντροπαλό χαρακτήρα, αφού συνεπάγεται έναν εναλλακτικό τρόπο επικοινωνίας.
  • Είναι ένας τρόπος για αποφόρτιση εντάσεων, τόσο σωματικών όσο και ψυχικών.
  • Μας βοηθάει να γνωρίζουμε τα συναισθήματά μας, μεταφράζοντας τα σε κινήσεις μέσα στον χορό.
  • Ο χορός είναι μια δυνατότητα έκφρασης, μια διέξοδος από την καθημερινότητα και το στρες.
  • Ο  χορός είναι καλλιτεχνική έκφραση, και συνάμα γυμνάζεται  και διασκεδάζει. Είναι μια από τις καλύτερες αεροβικές ασκήσεις. Αυξάνει το ρυθμό του μεταβολισμού, βοηθάει στις καύσεις του οργανισμού και επομένως συμβάλλει στην απώλεια κιλών!

4

Μ’ αρέσει τόσο πολύ ο χορός που συμμετείχα στη χορευτική ομάδα του σχολείου μας, γνωρίζοντας  το δάσκαλό μας, τον  κύριο Χάρη Πανικίδης, την ψυχή της ομάδας μας. Έχω εντυπωσιαστεί   πολύ από το χαρακτήρα και την αισιοδοξία που τον διακατέχει και … απλόχερά τα μοιράζεται με πολύ αγάπη !

ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΔΑΣΚΑΛΟ ΜΑΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ κ. ΧΑΡΗ ΠΑΝΙΚΙΔΗ, που εθελοντικά είναι ο χοροδιδάσκαλος της ομάδας χορού του σχολείου μας. Είναι ένας σπουδαίος Δάσκαλος που τον διακρίνει ήθος, αξιοπρέπεια, εντιμότητα και σεβασμό στον άνθρωπο και αγάπη στο παιδί. Ξεχειλίζει από αγάπη και ζωντάνια για το χορό και είναι αφοσιωμένος στη διάδοση του χορού σε όσους περισσότερους ανθρώπους κάθε ηλικίας.

19489385_1056636201135710_768734502_n

Ο κύριος Χάρης Πανικίδης μου μίλησε γι” αυτήν του την αγάπη για το χορό:

«Το γέλιο, ο χορός και το τραγούδι είναι δώρα θεού. Κάντε τα παιδιά να γελάνε, να χορεύουν και να τραγουδάνε. Κάντε τα  χαρούμενα και ευτυχισμένα!

Ο χορός είναι η ιδιά κινήσεως ομιλίας της ψυχής. Είναι η πρώτη γλώσσα την οποία μεταχειρίζεται ο άνθρωπος για να επικοινωνήσει με τους όμοιους του.

Κίνηση θα πει ζωή, χορεύω σημαίνει ζω, γιατί ο χορός δεν είναι τίποτα  άλλο, πάρα μια σειρά από σωματικές κινήσεις επαναλαμβανόμενες χρονικά και ρυθμικά που συνδυασμένες με τη μουσική και την ποίηση συγκινούν και γοητεύουν την ανθρώπινη ψυχή και ταυτόχρονα εκφράζουν άμεσα την ψυχική κατάσταση του ατόμου. Με τη βοήθεια της κίνησης, ο άνθρωπος εκφράζει τις ποικίλες εκδηλώσεις της ζωής του, ατομικές και ομαδικές, χαράς και λύπη, ταπεινές, υψηλές και ευγενικές.

Η πολύχρονη θητεία μου στην εκπαίδευση  39 συναπτά έτη –ως δάσκαλος, σχολικός σύμβουλος και χοροδιδάσκαλος με δίδαξε, αυτό που έχει πει και ο Νίτσε, ότι ο χορός είναι το σημαντικότερο παιδαγωγικό μέσο γιατί επιδρά ΜΟΝΟ θετικά στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των μαθητών, αποκτούν ευγενικές φιλοδοξίες. Μαθαίνουν τη συλλογικότητα και αναπτύσσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Με το χορό και τη μουσική, οι μαθητές καλλιεργούν την ψυχή τους, διαμορφώνουν τον χαρακτήρα τους και αποκτούν ευγενικούς τρόπους. Συνηθίζουν να πειθαρχούν και να διώχνουν κάθε αίσθημα κατωτερότητας (κόμπλεξ). Ζουν περισσότερο την πραγματικότητά, γίνονται απλοί  στους τρόπους, πιο ευγενικοί και πολιτισμένοι στη συμπεριφορά τους προς τους άλλους.

Ιδιαίτερα οι ομαδικοί χοροί,  προβάλλουν και στηρίζουν το αίσθημα της φίλιας και της  συντροφικότητας.

Ακόμα στην σημερινή εποχή που τα παιδιά βρίσκονται πολλές ώρες κλεισμένα στο διαμέρισμα , όμηροί πολλές φορές της τηλεόρασης, ο  χορός είναι ενας άριστος τρόπος εκτόνωσης της εσωτερικής τους ορμής, που είναι πολύ ισχυρή και πρέπει να διοχετευτεί κάπου. Μέσα από την διαδικασία του χορού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με την ιστορική τους παράδοση, που πέρα από την κοινωνική της λειτουργικότητα έχει αισθητική αξία και εθνικό ενδιαφέρον. Έτσι γνωρίζουν καλυτέρα τον ίδιο τους τον εαυτό και μπορούν να δημιουργήσουν ιστορική συνέχεια, στοιχείο απαραίτητο για κάθε λαό. Άλλωστε, το νέο προϋποθέτει  την ύπαρξη του παλιού. Το μέλλον χαράσσεται από το παρόν που αποτελείται από κατάλοιπα του παρελθόντος και τάσεις του μέλλοντος.

Κάτω από αυτό το πρίσμα, ο χορός αποκτά μια ιδιαίτερη παιδαγωγική, ανθρωπολογική και κοινωνιολογική σημασία, αφού είναι στενά δεμένος με τη ζωή του ανθρώπου και την εξέλιξη της κοινωνίας στην οποία εκτελείται».

*** το αίσθημα της φιλίας, της συνεργασίας και της συντροφικότητας ***

3

Ορισμένες μαρτυρίες συμμαθητών μου για  τον κύριο Χάρη:

«Ξεκινώντας η σχολική χρόνια είχαμε να επιλέξουμε διάφορα εργαστήρια. Μέσα σε αυτά υπήρχε και ο χορός. Εμείς επιλέξαμε τον χορό, γιατί μας αρέσει πάρα πολύ. Έτσι είχαμε την ευχέρεια  να γνωρίσουμε έναν υπέροχο άνθρωπο και χοροδιδάσκαλο, τον κύριο χάρη Πανικίδη. Ο οποίος μας δίδαξε ποντιακούς και παραδοσιακούς χορούς. Μας δίδαξε την επιθυμία για ζωή και τον ευχαριστούμε μέσα από τα βάθη της καρδίας μας γι΄ αυτό».

«Όταν τον πρωτοσυνάντησα έδειξε τόσο σεβασμό απέναντι μας ήταν ό,τι καλύτερο, άψογος χαρακτήρας, έχει αξιοπρέπεια, ήθος, σεβασμό».

«Συγκροτημένη, δυνατή ,  προσωπικότητα έχει ευχέρεια με πολύ άμεσο τρόπο να μεταδίδει της γνώσεις του, κοινωνικός, επικοινωνιακός».

«Άψογος δάσκαλος, πάνω απ’ όλα άνθρωπος, διδάσκεσαι ανθρωπιά και καλοσύνη, σου περνάει άλλα μηνύματα, να μην   το βάζεις κάτω και πάντα με το χαμόγελο».

Γιάννα Λυκούργου, εκπαιδευόμενη α΄ κύκλου

1 2

Σχολιάστε

Top