Έρευνα: η άποψη των μαθητών για τη λειτουργία Πρότυπων Πειραματικών σχολείων και μη Πειραματικών.

Gkalop

Ο σκοπός της μικρής έρευνας που κάναμε ήταν να διερευνήσουμε τη στάση των μαθητών που φοιτούν σε Πρότυπα Πειραματικά και μή σχολεία για θέματα που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων αυτών. Συντάξαμε, λοιπόν ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο περιλάμβανε τις ακόλουθες ερωτήσεις, τις οποίες ζητήσαμε να απαντήσουν μαθητές τριών σχολείων: του 14ου Γυμνασίου Αθηνών, του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Αθηνών κα του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Γενικού Λυκείου Αθηνών.

Οι ερωτήσεις, καθώς και οι απαντήσεις σε αυτές, είναι οι παρακάτω:

1η Ερώτηση: Ποια είναι η γνώμη σας για τις υποδομές του σχολειού σας; (Η/Υ, χώροι άθλησης)
14ο Γυμνάσιο Αθηνών:   Παντού σε όλες τις τάξεις υπάρχουν λαπτοπ οι όποιοι συνδέονται με Διαδραστικους Πινάκες. Ο αθλητικός εξοπλισμός είναι πολύ καλός, αλλά δεν υπάρχει αρκετός χώρος για όλους (Ένα γήπεδο για όλα τα αθλήματα).

1οΠρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών : Σε όλες τις τάξεις έχουν εγκατασταθεί διαδραστικοί πίνακες οι οποίοι συνδέονται με λάπτοπ. Επίσης, ο αθλητικός εξοπλισμός είναι πολύ καλός και υπάρχει ένα γήπεδο μπάσκετ έξω από το σχολείο στο όποιο πραγματοποιούνται τα αθλήματα μπάσκετ και ποδόσφαιρου. Το προαύλιο του Γυμνάσιου χρησιμοποιείται ως γήπεδο βόλεϊ.

1Ο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών : Μέτριος ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός. Μόλις μια  αίθουσα έχει έναν διαδραστικό, ενώ στο εργαστήριο και σε δυο άλλες αίθουσες γίνονται προβολές μέσω προτζεκτόρων. Δημιουργεί, ωστόσο, αναστάτωση η μετακίνηση των μαθητών από τη μια αίθουσα στην άλλη. Ο αθλητικός εξοπλισμός είναι καλός, αλλά υπάρχει μονό ένα μικρό γήπεδο μπάσκετ με αποτέλεσμα να επικρατεί ένα «πανικός» κατά την διάρκεια των αθλημάτων.

2η Ερώτηση: Είστε ευχαριστημένοι από το ανθρώπινο δυναμικό του σχολειού σας;

Άπαντες δηλώνουν ευχαριστημένοι, με μόνη εξαίρεση ότι φέτος επικρατεί μια πίεση λόγω του άγχους των καθηγητών και των μαθητών να προλάβουν να ολοκληρώσουν την ύλη λόγω της Τράπεζας Θεμάτων.

3η Ερώτηση: Πιστεύετε ότι έχουν εισαχθει νέοι τρόποι διδασκαλίας; Αν ναι, προτιμάτε εκείνους ή το παλιό κλασικό σύστημα;

Όλοι απάντησαν καταφατικά ναι, ότι τώρα πια το μάθημα είναι πιο interactive, καθώς είναι πιο ενεργή η συμμετοχή τους και συγχρόνως πολύ πιο εύκολο στο να κερδίζουν βαθμούς μέσω παρουσιάσεων PowerPoint. Και τελείωσαν λέγοντας πως είναι χίλιες φορές καλύτερες οι συγκεκριμένες μέθοδοι διδασκαλίας.

4η Ερώτηση: Λειτουργούν προγράμματα-δραστηριότητες στο σχολείο σας; Αν ναι σε ποια θέματα εστιάζουν;

14ο Γυμνάσιο: Ναι, στο σχολείο μας λειτουργούν όμιλοι μετά το σχολείο. Εστιάζουν σε θέματα της κοινωνίας όπως η υγεία, για το ιντερνέτ και πάνω στα έθιμα και τις παραδόσεις της χωράς.

1οΠΠΓ : Ναι, λειτουργούν όμιλοι στο σχολείο μας με ποικίλα θέματα. Τα θέματα που επικρατούν είναι οι ξένες γλώσσες, τα μαθηματικά και οι φυσικές επιστήμες, ο αθλητισμός, το θέατρο και ο κινηματογράφος, τα καλλιτεχνικά και τέλος, υπάρχει ένας όμιλος που εστιάζει σε μια από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της ανθρωπότητας, το ολοκαύτωμα των Εβραίων.

1Ο ΠΠΓΕΛ: Στο σχολείο μας λειτουργούν αρκετοί όμιλοι. Λειτουργεί Όμιλος που βασίζεται σε πολιτιστικά θέματα, λειτουργεί ένας όμιλος δημοσιογραφίας, ο οποίος εκδίδει ηλεκτρονικό περιοδικό, όμιλοι με θέμα την φύση και όμιλοι που αφορούν την βιολογία και την υγεία.

Συμπεράσματα

Μέσα από τις απαντήσεις που έδωσαν οι ερωτώμενοι διαπιστώνουμε τα εξής:

α) Το Λύκειό μας (1ο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών) υστερεί σε εξοπλισμό και υλικοτεχνική υποδομή συγκριτικά με τα άλλα δύο σχολεία.

β) Οι μαθητές δηλώνουν ικανοποιημένοι από τους καθηγητές τους. Το αρνητικό που διαπιστώνουν στο Λύκειο είναι το άγχος των καθηγητών και των μαθητών για να ολοκληρώσουν την τεράστια εξεταστέα ύλη των διδακτικών αντικειμένων.

γ) Οι μαθητές είναι θετικοί στη χρήση νέων τεχνολογικών μέσων στη διδασκαλία, θεωρώντας ότι και περισσότερο ενδιαφέρον δημιουργούν στο μάθημα καθώς και συντελούν στο να έχουν καλύτερους προφορικούς βαθμούς.

δ) Τέλος, σε όλα τα σχολεία λειτουργούν Όμιλοι και Προγράμματα που προάγουν τη συνεργασία και τη γνώση.

Παρόμοια ήταν και τα συμπεράσματα μιας δεύτερης έρευνας στην οποία για συναφή ερωτήματα ερωτήθηκαν μαθητές του Λυκείου μας και μαθητές από το Αρσάκειο Τοσίτσειο της Εκάλης.

Παρακάτω παραθέτουμε και τα ευρήματα της δεύτερης έρευνας, ανά σχολείο.

Σχολείο μαθητή που ρωτήθηκε: Αρσάκειο Τοσίτσειο Εκάλης

1) Το σχολείο σου διαθέτει επαρκή υλικοτεχνική υποδομή;

Ναι, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

2)Είσαι ικανοποιημένος από το ανθρώπινο δυναμικό;

Πολύ ικανοποιημένος, οι καθηγητές προσπαθούν πάντα να λύσουν τις απορίες που έχω.

3)Τα προγράμματα και οι δραστηριότητες που γίνονται είναι επαρκή;

Ναι, αν και μερικές φορές, όταν αλλάζει το πρόγραμμα, υπάρχει πρόβλημα με την ενημέρωση.

4)Τι θα πρότεινες για νέες μεθόδους διδασκαλίας;

Περισσότερη ανάλυση των θεμάτων μέσα στην τάξη.

Σχολείο μαθητή που ρωτήθηκε: 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Αθηνών

1)Το σχολείο σου διαθέτει επαρκή υλικοτεχνική υποδομή;

Από άποψη ηλεκτρονικών και διαδικτυακών μέσων το σχολείο είναι πλήρως εξοπλισμένο. Ωστόσο, οι χώροι άθλησης είναι πολύ περιορισμένοι, πράγμα που δυσκολεύει το μάθημα της φυσικής αγωγής.

2)Είσαι ικανοποιημένος από το ανθρώπινο δυναμικό;

Είναι παρά πολύ καλό και οι καθηγητές κατέχουν σε απίστευτο βαθμό το γνωστικό τους αντικείμενο. Ενώ βρίσκονται κοντά και στους μαθητές και είναι φιλικοί.

3)Τα προγράμματα και οι δραστηριότητες που γίνονται είναι επαρκή;

Ναι, συμμετέχουμε σε πολλές δραστηριότητες εκτός σχολείου, που μας δίνουν την ευκαιρία να συνδυάσουμε διασκέδαση και μάθηση.

4)Τι θα πρότεινες για νέες μεθόδους διδασκαλίας;

Πιστεύω πως θα ήταν καλό να χρησιμοποιούμε περισσότερο την τεχνολογία, η οποία μπορεί να διευκολύνει την εκπαίδευσή μας.

Σχολείο μαθητή που ρωτήθηκε: 1ο Πρότυπο Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αθηνών

1) Το σχολείο στου διαθέτει επαρκή υλικοτεχνική υποδομή;

Το κτίριο δεν είναι της τυπικής μορφής σχολείο και αυτό είναι που το κάνει ξεχωριστό. ‘Όσον αφορά τα τεχνικά μέσα, πιστεύω ότι οι υποδομές δεν είναι τόσο καλές και είναι απαραίτητο να βελτιωθούν.

2)Είσαι ικανοποιημένος από το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου;

Πιστεύω πως το ανθρώπινο δυναμικό του σχολείου είναι πολύ καλό. Όλοι οι καθηγητές είναι πρόθυμοι να βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν και παράλληλα δεν τα κάνουν να νιώθουν άβολα κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.

3)Τα προγράμματα και οι δραστηριότητες που γίνονται είναι επαρκή;

Είναι αρκετές και έχουν ως στόχο την δημιουργία, την μάθηση αλλά και την ψυχαγωγία του μαθητή.

4)Τι θα πρότεινες για νέες μεθόδους διδασκαλίας;;

Πιστεύω ότι θα ήταν ενδιαφέρον η ένταξη των Η/Υ περισσότερο στην εκπαιδευτική διαδικασία και η μεγαλύτερη συμμετοχή των μαθητών κατά την διάρκεια της διδασκαλίας.

     Γιώργος Παπαχρήστος

Χένρι Τζάφα

1 σχόλιο στο Έρευνα: η άποψη των μαθητών για τη λειτουργία Πρότυπων Πειραματικών σχολείων και μη Πειραματικών.

  1. Ο/Η Λία Παπαδημητρίου λέει:

    Παιδιά, μπράβο ! πολύ καλή δουλειά και εύστοχα ερωτήματα !

    Keep walking !!!

    Λία Παπαδημητρίου

Σχολιάστε

Top