Εναλλακτικοί τρόποι διδασκαλίας και ελεύθερος χρόνος μαθητών

alt

  Στις μέρες μας, υπάρχουν πολλοί μαθητές οι οποίοι ασχολούνται με τον αθλητισμό ή με κάποιο άλλο χόμπι. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά παιδιά τα οποία αναγκάζονται να σταματήσουν τις εξωσχολικές ασχολίες τους, καθώς  δεν έχουν χρόνο λόγω των μαθημάτων και του διαβάσματος. Το εκπαιδευτικό σύστημα έχει αναγκάσει τους μαθητές να διαθέτουν όλο τους τον ελεύθερο χρόνο για τις ενδοσχολικές υποχρεώσεις, γεγονός που κάνει τον έφηβο μαθητή να κλειστεί στον εαυτό του, να χάσει την ευκαιρία να κοινωνικοποιηθεί, να ψυχαγωγηθεί. Εξαιτίας των απαιτήσεων του σχολικού συστήματος, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βοηθήσουν τους μαθητές ακόμα περισσότερο, να κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να αφομοιώσουν τις γνώσεις και να αποκτήσουν πολύπλευρες δεξιότητες. Ενδεχομένως και να αλλάξουν και τρόπο διδασκαλίας. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές μπορούν να αποφύγουν τα μαθήματα των φροντιστηρίων και να γλιτώσουν τα έξοδα. Σημασία έχει,  όμως, ότι το βάρος πέφτει στους καθηγητές, οι οποίοι για να αλλάξουν τρόπο εκπαίδευσης, χρειάζονται να πάνε σε σεμινάρια και να βρουν καινούργιους τρόπους ώστε να βοηθήσουν τους μαθητές τους αποτελεσματικότερα.

 Υπάρχουν διάφοροι τρόποι λοιπόν για να ζωντανέψει η σχολική εκπαίδευση. Ο καθηγητής μπορεί να γίνει πιο φιλικός με τους μαθητές του, με αποτέλεσμα οι μαθητές να αισθάνονται άνετα και να μην έχουν πρόβλημα στο να εκφράσουν τις απορίες τους. Επίσης, οφείλει να μεταδώσει το ενδιαφέρον στο μαθητή για το αντικείμενο που διδάσκει, βάζοντας τον να ερευνήσει για να κάνει την εργασία του. Ακόμα, μπορεί να οργανώσει κάποια εκπαιδευτική  εκδρομή σε περίπτωση που η ενότητα του μαθήματος σχετίζεται με αυτή. Ένας πετυχημένος τρόπος τα τελευταία χρόνια, για να γίνεται καλύτερα το μάθημα, είναι η δημιουργία μιας ιστοσελίδας στο διαδίκτυο, στην οποία παρέχονται «σύνδεσμοι» για την αναζήτηση πληροφοριών και έτσι ο μαθητής μπορεί να δει και επιπλέον πράγματα για το θέμα με το οποίο ασχολήθηκε. Τέλος, η δημιουργία ομάδων μέσα στην τάξη είναι μια καλή ιδέα για τη βελτίωση του τρόπου εκμάθησης, γιατί οι μαθητές αποκτούν οικειότητα, γνωρίζονται μεταξύ τους καλύτερα, παίρνουν ιδέες από τα άλλα μέλη της ομάδας και διευρύνουν τις σκέψεις τους. Αυτοί είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους ο καθηγητής θα μπορούσε να κάνει πιο ενδιαφέρον το μάθημα, αλλά και να κάνει τον μαθητή να το εμπεδώσει καλύτερα τη γνώση, με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται εξωσχολικά μαθήματα και να έχει περισσότερο ελεύθερο χρόνο.

Δημήτρης Φρουδάκης

Σχολιάστε

Top