Εντυπώσεις από την εκπαιδευτική εκδρομή στην Πελοπόννησο .

πελοπ

της Στέλλας Γιωργά

Είναι λίγο μετά τις 7:00 το πρωί το αεροπλάνο μόλις έχει προσγειωθεί στο Ελευθέριος Βενιζέλος  και αφού παίρνει ο καθένας της αποσκευές του κατευθυνόμαστε στο λεωφορείο που μας περιμένει. Τώρα μόλις ξεκινάει η εκδρομή μας , για να γνωρίσουμε τα όμορφα και ιστορικά μέρη της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου και  ξεκινάμε χαρούμενοι όλοι μαζί με τις καθηγήτριές μας για το όμορφο ταξίδι μας.

Όταν φτάνουμε στην Αθήνα όμως ,   ένα απρόοπτο συμβαίνει .Σε μια ώρα περίπου από την αποβίβασή μας και ενώ ήμασταν καθ οδόν για Πελοπόννησο  ,   το λεωφορείο  μας  σταμάτησε ξαφνικά,  γιατί είχαμε πρόβλημα με το λάστιχο. Μετά από αναμονή 50 λεπτών και ,  αφού η οδηγός με ψυχραιμία  τακτοποίησε το πρόβλημα ,  ξεκινήσαμε πάλι χαρούμενοι και ανακουφισμένοι  για την Καστροπολιτεία του Μυστρά . Εκεί  , μας έγινε μια πολύ ενδιαφέρουσα  ξενάγηση στον ιστορικό τόπο και ένιωσα πολύ μεγάλη χαρά αλλά και δέος γιατί περπατήσαμε στα ίδια μέρη  όπου περπάτησε  και ο Κωνσταντίνος Παλαιολόγος , ο τελευταίος αυτοκράτορας του Βυζαντίου .

Στη συνέχεια  επισκεφθήκαμε το μοναδικής ομορφιάς σπήλαιο του  Διρού και  εκεί είχαμε μία ιδιαίτερη εμπειρία , γιατί  το διασχίσαμε μπαίνοντας  μέσα σε βάρκα . Στην αρχή φοβήθηκα κάπως,  όμως αργότερα μπροστά  στην απίστευτη ομορφιά,  έδιωξα κάθε φόβο και απόλαυσα τη διαδρομή . Συνεχίσαμε για φαγητό στη γραφική Αρεόπολη και  το βραδάκι  φτάσαμε στη Σπάρτη  μία   πόλη  όμορφη και  πολύ ήσυχη.  Αφού κάναμε μια μικρή βόλτα,   επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας για ξεκούραση .

Την επόμενη μέρα ξεκινήσαμε νωρίς για τους Μολάους και την όμορφη Μονεμβασιά. Εκεί , περπατήσαμε στα στενά λιθόστρωτα  σοκάκια με τα όμορφα αρχοντικά και τις εκκλησίες και απολαύσαμε την μαγευτική θέα . Από την  υπεύθυνη  του κέντρου περιβαλλοντικής  εκπαίδευσης Μολάων  μάθαμε επίσης πολλά για την ιστορία , τον πολιτισμό  και   γενικότερα  ζωή στην περιοχή .Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το πανέμορφο Γύθειο , όπου σύμφωνα με το γεωγράφο Παυσανία, στη νησίδα  Κρανάη   ο Πάρις πέρασε  την πρώτη νύχτα με την ωραία Ελένη ύστερα από την αρπαγή της .

Την  επόμενη μέρα  ,  αφού αναχωρήσαμε από το ξενοδοχείο επισκεφτήκαμε το Μουσείο ελιάς και ελληνικού λαδιού στη Σπάρτη . Εκεί  μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα και θαυμάσαμε όμορφα εκθέματα. Διαπιστώσαμε  για άλλη μια φορά   την αξία του ελαιολάδου για τη ζωή μας .Πόσο ευγνώμονες  πρἐπει να είμαστε, αλήθεια ,   που έχουμε τέτοιο θησαυρό στην πατρίδα μας !   Μετά την επίσκεψή  μας εκεί ,  συνεχίσαμε  με προορισμό  την Καλαμάτα. Περιηγηθήκαμε στο όμορφο  κέντρο της πόλης  και επισκεφτήκαμε  το μουσείο παραδοσιακής φορεσιάς. Ήταν πολύ συγκινητικό να βλέπεις τις  περίτεχνες παραδοσιακές φορεσιές από όλες τις πόλεις της Ελλάδας συγκεντρωμένες σε ένα χώρο . Κατόπιν επισκεφθήκαμε την ιερά μονή Κωνσταντίνου και Ελένης και αγοράσαμε τα περίφημα καλαματιανά μεταξωτά μαντήλια και στη συνέχεια χαλαρώσαμε στον όμορφο παραλιακό δρόμο της πόλης .

Κάπου εδώ ξεκίνησε και  η διαδρομή της  επιστροφής προς το αεροδρόμιο και την όμορφη Ρόδο. Μπορεί η επίσκεψή μας  στην Πελοπόννησο  να διήρκεσε  μόνο τρεις μέρες αλλά ήταν ένα  δυνατό  τριήμερο  γεμάτο εμπειρίες. Γνώρισα καινούργια ιστορικά και πανέμορφα  μέρη . Τα συναισθήματα ήταν υπέροχα .Οι καθηγήτριές μας κατέβαλαν κάθε προσπάθεια να περάσουμε καλά , να μάθουμε πράγματα και να έχουμε εμπειρίες αξέχαστες. Όλοι διασκεδάσαμε  ,γνωριστήκαμε καλύτερα  , μάθαμε πολλά και  πραγματικά  το απολαύσαμε.