1ο άρθρο

Περιήγηση στον κόσμο των αγγείων…

Συχνά λέγεται ότι οι μαθητές , οι νέοι , είναι αποκομμένοι από το παρελθόν.

Δε γνωρίζουν  ένα πολιτισμικό περιεχόμενο , απαραίτητο για τη συγκρότηση  μιας ισορροπημένης ταυτότητας  και για τη θεώρηση του ιστορικού γίγνεσθαι  ως συνισταμένη  του  παρόντος και του παρελθόντος ,  από τη σύγκρουση και τη σύνθεση των οποίων   γεννιέται το μέλλον .

Κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί τη σημασία που έχει για έναν άνθρωπο η γνωριμία  με τον πολιτισμό του τόπου του . Εύλογα τίθεται το ερώτημα  «Ποιος όμως θα μεταβιβάσει το πολιτισμικό περιεχόμενο  του παρελθόντος στους νέους ; »

Το σχολείο είναι ο χώρος  όπου οι μαθητές θα γνωρίσουν το παρελθόν , θα αποκαταστήσουν  την ασυνέχεια  και θα μπορέσουν να  δουν το μέλλον  με μεγαλύτερη σύνεση και σοφία .

Έτσι ο  δάσκαλος , λόγω της θέσης  που κατέχει , θα αποτελέσει την αφετηρία  από την οποία θα  ξεκινήσει μια διαδικασία προσέγγισης  των παιδιών  με το πολιτισμικό παρελθόν.

Αντιλαμβανόμενος  αυτό , προσπάθησα μέσω του σχεδίου εργασίας «Περιήγηση στον κόσμο των αγγείων » να φέρω σε επαφή τους μαθητές  με την  πιο όμορφη και πιο πλούσια συλλογή εικόνων από την αρχαία Ελλάδα που σώζεται μέχρι σήμερα  και  η οποία βρίσκεται πάνω στις επιφάνειες των αγγείων που κατά καιρούς έχουν βρεθεί σε ανασκαφές .

Οι αγγειογραφίες δίνουν πληροφορίες για την καθημερινή ζωή , το σχολείο , το θέατρο , τη θρησκεία και τις γιορτές .

Αποτελούν μια ανεξάντλητη πηγή γνώσεων για τη δημόσια και την ιδιωτική ζωή των αρχαίων Ελλήνων.

Τα αγγεία « μιλάνε » για κάθε πτυχή της ζωής των προγόνων μας.

Κατά την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας  πραγματοποιήσαμε τις παρακάτω δραστηριότητες :

  • Γνωριμία με τα αγγεία

i.            Αγγεία , όνομα και   χρήση τους

  • Αγγεία του χθες – σκεύη του σήμερα

 

  • Από τον γραπτό λόγο στην εικόνα

i.            Σχεδιάζω  αγγείο με βάση  περιγραφή κειμένου

 

  • Από  την εικόνα στον γραπτό λόγο

i.            Περιγράφω τη μορφή του αγγείου από εικόνα

ii.            Περιγράφω  την παράσταση αγγείου

 

  • Αρχαιολόγος – συντηρητής έργων τέχνης

i.            Συναρμόζω   αγγείο ( χάρτινο )

ii.            Αποκαθιστώ – συντηρώ αγγείο (ζωγραφίζω – χρωματίζω ό,τι λείπει)

iii.            Συναρμόζω πήλινο αγγείο

 

  • Αγγειογράφος

i.            Σχεδιάζω μοτίβα για τη διακόσμηση αγγείου

ii.            Διακοσμώ την εξωτερική επιφάνεια αγγείου

iii.            Διακοσμώ κομμάτια  σπασμένων αγγείων

 

  • Τα αγγεία μας « μιλάνε »

i.            Αναγνωρίζω τις μορφές  παραστάσεων αγγείων

ii.            Βάζω τίτλο σε παράσταση αγγείου

iii.            Βρίσκω το επάγγελμα

 

  • Περιπέτειες έργων τέχνης

i.            Ένα αγγείο « ζωντανεύει »

ii.            Ένας κρατήρας « θυμάται »

 

Στο βιβλίο που φτιάξαμε προσπαθήσαμε μέσω των  δραστηριοτήτων  να κάνουμε μια περιήγηση στον κόσμο των αγγείων , για να γνωρίσουμε τα μυστικά που αυτά κρύβουν.

33

Μέσα από τις παραστάσεις και τα αγγεία προσπαθήσαμε να ανασυνθέσουμε την καθημερινή ζωή των αρχαίων Ελλήνων.

 

 

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης