Εκδρομή στην Αλεξανδρούπολη και στην Αδριανούπολη

Στο διάστημα 1-3 Απριλίου 2015  πολλοί  μαθητές  από το 1ο Γυμνάσιο Ευόσμου  στα πλαίσια των πολιτιστικών προγραμμάτων «Οι ρίζες μας» και «Αλησμόνητες πατρίδες» πραγματοποιήσαμε  τριήμερη εκδρομή  στην Αλεξανδρούπολη και στην Αδριανούπολη.

Την Τετάρτη 1η Απριλίου συγκεντρωθήκαμε πρωί πρωί έξω από το σχολείο, επιβιβαστήκαμε στο λεωφορείο και ξεκινήσαμε. Συνοδοί καθηγητές μας ήταν η κ. Χριστοδούλου, ο κ. Ποντίκας, η κ. Βαληλή, η κ. Τσαντήλα, ο κ. Μουστάκας και η κ. Καρρά. Η πρώτη μας στάση και ξενάγηση έγινε σ’ ένα μικρό μοναστήρι του Αγίου Νικολάου στη λίμνη Βιστωνίδα. Μάθαμε για την ιστορία της ίδρυσης του μοναστηριού και θαυμάσαμε το υπέροχο τοπίο. Μετά από αρκετή διαδρομή φτάσαμε στην Αλεξανδρούπολη. Κάναμε βόλτα στην παραλία της πόλης και είδαμε τον φάρο της. Τέλος, πήγαμε στο ξενοδοχείο μας που λέγεται ThrakiPalace, όπου και ξεκουραστήκαμε.

Τη δεύτερη μέρα (Πέμπτη) επισκεφτήκαμε το δάσος της Δαδιάς όπου και μας μίλησαν για το πόσο σημαντικό καταφύγιο είναι το μέρος αυτό για τα πουλιά που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Στη συνέχεια πήγαμε στο Σουφλί και συγκεκριμένα στο Μουσείο Μετάξης. Εκεί μάθαμε για την εκτροφή του μεταξοσκώληκα με στόχο την παραγωγή του μεταξιού. Κατόπιν περάσαμε τη νεότερη πόλη της Ελλάδας, τη Νέα Ορεστιάδα, και φτάσαμε στις Καστανιές, στα σύνορά μας με την Τουρκία. Αφού περάσαμε τα σύνορα, πήγαμε στην παλιά Ορεστιάδα (Κάραγατς). Συγκινηθήκαμε ακούγοντας την ιστορία της πόλης αυτής από τον ξεναγό μας, καθώς βλέπαμε ταυτόχρονα τα ελληνικά σπίτια που πλέον δεν τα είχαν στην κατοχή τους Έλληνες. Φωτογραφηθήκαμε στον γνωστό σε όλους σταθμό του OrientExpress και συνεχίσαμε τον δρόμο μας για την Αδριανούπολη.

Με συγκίνηση περάσαμε περπατώντας τις γέφυρες από όπου τον προηγούμενο αιώνα είχαν περάσει χιλιάδες Έλληνες στρατιώτες και χιλιάδες Έλληνες πρόσφυγες που αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους. Καταλήξαμε στο τέμενος Σελιμιγιέ, το οποίο και επισκεφτήκαμε, και κάναμε αρκετά ψώνια στη σκεπαστή αγορά της πόλης. Ακολούθησε περιήγηση με το λεωφορείο μέσα στην πόλη. Αργά το απόγευμα πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για την Αλεξανδρούπολη.

Την τρίτη μέρα (Παρασκευή) ετοιμαστήκαμε για την επιστροφή μας στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, οι ξεναγήσεις μας δε σταμάτησαν εδώ. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας που βρίσκεται έξω από την Αλεξανδρούπολη. Εκεί μας μίλησαν για ένα πέτρωμα, τον ζεόλιθο, και μας εξήγησαν τις θεραπευτικές του ιδιότητες. Επόμενη στάση μας ήταν η Ξάνθη όπου και κάναμε περιήγηση στην Παλιά πόλη. Σταματήσαμε και στην Καβάλα και καταλήξαμε για την τελευταία μας ξενάγηση στους Φιλίππους, στην αρχαία πόλη και κυρίως στο αρχαίο θέατρο που σώζεται σε πολύ καλή κατάσταση. Το βράδυ φτάσαμε στη Θεσσαλονίκη και έτσι τελείωσε η εκδρομή μας.

Πιστεύω πως μέσα από αυτή την εκδρομή γνωρίσαμε καλύτερα τον πολιτισμό μας, τις ρίζες μας και συνειδητοποιήσαμε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε το παρελθόν μας. Ήταν μια υπέροχη εκδρομή και φυσικά τα άτομα που συμμετείχαμε την κάναμε καλύτερη…!