Ε1: Πόσα χρόνια ασκείτε το συγκεκριμένο επάγγελμα;
Κα Καραντίνου: Ως καθηγήτρια δουλεύω 28 χρόνια. Παλαιότερα εργαζόμουν ως γεωπόνος. Μου πρότειναν να ακολουθήσω το επάγγελμα της καθηγήτριας καθώς πίστευαν πως θα μου ταίριαζε. Αφού διορίστηκα πήγα δοκιμαστικά ,αλλά τελικά κατάλαβα πως δεν μπορούσα να το αφήσω.
Ε2: Τι είναι αυτό που σας αρέσει περισσότερο στην δουλειά σας;
Κα Καραντίνου: Σαν εκπαιδευτικός μου αρέσει η αλληλεπίδραση που έχω με τα παιδιά και η ευκαιρία η οποία μου δίνεται να συναναστρέφομαι με την νέα γενιά.
Ε3: Αν δεν ήσαστε διευθύντρια τι θα θέλατε να είστε;
Κα Καραντίνου: Το όνειρο μου από μικρή ήταν να γίνω χημικός, όμως δεν μπόρεσα να προετοιμαστώ κατάλληλα για τις πανελλαδικές. Μέσα από τις σπουδές του χημικού κατάλαβα πως έχω κλίση στην έρευνα και θα ήθελα τελικά να ασχοληθώ με αυτό.
Ε4: Πώς σας φαίνεται μέχρι τώρα το σχολείο μας;
Κα Καραντίνου: Πιστεύω πως είναι ένα υπέροχο σχολείο με καλό επίπεδο μαθητών και εξαιρετικούς συναδέλφους. Όλοι με υποδέχτηκαν πολύ θερμά παρότι ήμουν καινούρια.
Ε5: Θα θέλατε να αλλάξετε κάτι στο σχολείο μας;
Κα Καραντίνου: Θεωρώ πως είναι απαραίτητη μία ανακαίνιση στο σχολείο έτσι ώστε να υπάρχουν καλύτερες συνθήκες για όλους μας. Σε πρώτο στάδιο, έχω βάλει ως στόχο να ολοκληρωθεί η δημιουργία της βιβλιοθήκης η οποία είναι σε εξέλιξη.
Ε6: Πώς φαντάζεστε τον εαυτό σας λίγα χρόνια μετά;
Κα Καραντίνου: Δεν επιδιώκω κάποια ανώτερη θέση, καθώς και στο μέλλον φαντάζομαι τον εαυτό μου ως διευθύντρια. Θα μείνω στο σχολείο για όσο μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μπορέσω.
Ε7: Θεωρείτε πως η τιμωρία είναι αποτελεσματική μέθοδος επίλυσης των προβλημάτων;
Κα Καραντίνου: Γενικά η τιμωρία είναι κάποιο μέσο για να αντιμετωπίσουμε συμπεριφορές που δεν είναι αποδεκτές. Εγώ είμαι υπέρ του διαλόγου, όμως μερικές φορές μόνο η απειλή της τιμωρίας είναι αποτελεσματική. Από την άλλη έχω εντοπίσει πως πολλές φορές μπορεί να υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις με τις πολλαπλές τιμωρίες. Αυτό μπορεί να επηρεάσει την σχέση καθηγητή και παιδιού, χάνοντας το ενδιαφέρον τους για την μάθηση.
Ε8: Από όταν αρχίσατε να ασκείτε αυτό το επάγγελμα έχετε παρατηρήσει αλλαγές στους μαθητές;
Κα Καραντίνου: Έχω διδάξει γενιές παιδιών και θεωρώ πως σε σχέση με παλιότερα υπάρχουν αλλαγές και στην συμπεριφορά και στην μαθησιακή εξέλιξη των παιδιών. Όταν ξεκίνησα, οι μαθητές αναζητούσαν σε βιβλία, ενώ τα σημερινά παιδία δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν εγκυκλοπαίδειες παρά μόνο το ίντερνετ. Επίσης κάποια δεν έχουν υπομονή και ίχνος σεβασμού προς τους μεγαλύτερους.
Ε9: Ποιο θεωρείτε πώς είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημα και ποιο το μεγαλύτερο μειονέκτημα του επαγγέλματός σας;
Κα Καραντίνου: Τα πλεονεκτήματα του επαγγέλματος είναι πώς έχει ένα επίπεδο ευθύνης, μπορείς να παίρνεις αποφάσεις και έχεις την δυνατότητα να εξελιχθείς και να αντιμετωπίσεις προκλήσεις. Όσο για τα μειονεκτήματα, υπάρχει υψηλή πίεση και μειωμένος ελεύθερος χρόνος.
Ε10: Ποια ήταν η ομορφότερη στιγμή και ποια η δυσκολότερη στην δουλειά σας;
Κα Καραντίνου: Έχω ζήσει πολλές όμορφες στιγμές, καθώς καθημερινά έρχομαι σε επαφή με παιδιά. Όμως η ομορφότερη στιγμή ήταν πέρυσι, στην αποφοίτηση στο προηγούμενο σχολείο που βρισκόμουν. Τότε, με πήραν όλοι μια μεγάλη αγκαλιά, μου ευχήθηκαν μια καλή συνέχεια και μου έδωσαν πολλά δώρα. Η αλήθεια είναι πως δεν έχω βρεθεί ποτέ σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση, μόνο που υπάρχει το καθημερινό φαινόμενο της ανησυχίας να μην συμβεί κάτι.
Ε11: Τελευταία όλο και περισσότερο παρατηρείται το φαινόμενο του bullying στο σχολείο. Τι θα συμβουλεύατε τα παιδιά να κάνουν;
Κα Καραντίνου: Πιστεύω πώς όλοι πρέπει να είναι χαρούμενοι και να μην υπάρχει εκφοβισμός στον χώρο του σχολείου. Συμβουλεύω τα παιδιά πάντα να μιλάνε και να λένε το πρόβλημά τους σε κάποιον μεγαλύτερο. Επίσης ακόμα και οι θεατές πρέπει να είναι ενεργοί, να λαμβάνουν μέρος και να μιλάνε.
Ε12: Τι εύχεστε στα παιδιά που αποφοιτούν φέτος?
Κα Καραντίνου: Αυτό που εύχομαι στους μαθητές της τρίτης τάξης για την αποφοίτηση τους είναι να εκπληρώσουν τα όνειρα τους και να κάνουν ότι τους αρέσει στην πορεία της ζωής τους.
Βασίλης Νάκας Β4
Μαδαμοπούλου Ισμήνη Β1
Κωνσταντοπούλου Βάλια Β1
Κωστάρα Έφη Β1