ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ

Το πέρασμα από το δημοτικό στο γυμνάσιο αποτελεί μια ιδιαίτερα αξιοσημείωτη αλλαγή στη ζωή των παιδιών, καθώς η αλλαγή σχολικής βαθμίδας σημαίνει κάτι παραπάνω από μια απλή αλλαγή τάξης. Για πολλούς μαθητές αυτή η μετάβαση συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα και προσδοκίες για το μέλλον αλλά και με ανησυχίες για το νέο σχολικό περιβάλλον.

Στην διαδικασία της μετάβασης στο γυμνάσιο, κάθε παιδί προσαρμόζεται διαφορετικά. Όσον αφορά εμένα, η πρώτη μου γνωριμία με το Γυμνάσιο ήρθε τον Μάιο, στην εκπαιδευτική επίσκεψη που κάναμε τα δύο τμήματα της έκτης δημοτικού. Παρατήρησα τις σχολικές εγκαταστάσεις, γνωρίστηκα με κάποια παιδιά της Α” Γυμνασίου, τα οποία μας μίλησαν για τους νέους κανόνες και τις προκλήσεις που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε την επόμενη σχολική χρονιά.

Το καλοκαίρι μετά την αποφοίτησή μου από το δημοτικό, στο μυαλό μου τριγυρνούσαν πολλά ερωτήματα που με άγχωναν και ζητούσα τις απαντήσεις από την οικογένειά μου… «Με ποιους συμμαθητές μου θα είμαστε στην τάξη; Θα έχω τους φίλους μου ή θα μου είναι όλοι άγνωστοι; Θα είναι εύκολο να κάνω καινούριους φίλους; Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων πώς θα μας συμπεριφέρονται;  Πώς θα είναι οι καθηγητές και ποια μέθοδο διδασκαλίας θα χρησιμοποιούν; Θα έχουμε απαιτητικές εργασίες; Θα είναι εύκολα τα νέα μαθήματα; Θα προλαβαίνω να διαβάζω και να συνδυάζω και τις εξωσχολικές μου δραστηριότητες; Πώς θα είναι η διαδικασία των προαγωγικών εξετάσεων»;

Μετά από λίγους μήνες – θέλοντας και μη-, ήρθε η μέρα του αγιασμού και η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς. Συνάντησα τους παλιούς μου συμμαθητές κι ένιωσα αμέσως πιο άνετα όταν είδα ανθρώπους που γνώριζα από παλιά. Αν και στο τμήμα μου γνώριζα μόνο δύο παιδιά, γρήγορα έγινα φίλος με όλους. Κάθε μέρα βέβαια μαθαίνω και κάτι καινούριο. Για το σύστημα απουσιών, την νέα κλίμακα βαθμολόγησης, τις διαφορετικές μεθόδους διδασκαλίας των καθηγητών χωρίς να αντιμετωπίζω ωστόσο καμία απολύτως δυσκολία. Αναφορικά με τους καθηγητές μας, νιώθω ότι είναι πρόθυμοι να μας βοηθήσουν και να λύσουν κάθε μας απορία. Είναι φιλικοί, ανεκτικοί, ευγενικοί και εισάγοντας χιουμοριστικά στοιχεία στον τρόπο διδασκαλίας κάνουν το μάθημα πιο διασκεδαστικό και λιγότερο βαρετό. Τέλος, δεν άργησα να προσαρμοστώ στα νέα μαθήματα κι έχοντας αντιληφθεί την μέθοδο του διαβάσματος που πρέπει να ακολουθώ, ανταπεξέρχομαι ικανοποιητικά στις υποχρεώσεις μου και στις νέες συνθήκες.

Συμπεραίνοντας, αντιλήφθηκα ότι η βοήθεια που είχα από τον δάσκαλό μου, η καθοδήγηση του μεγαλύτερου αδερφού μου καθώς και οι συζητήσεις με τους γονείς μου ήταν τα απαραίτητα εφόδια που είχα και με έκαναν να διαχειριστώ με τον κατάλληλο τρόπο και πιο εύκολα την μετάβασή μου στο γυμνάσιο. Εύχομαι η  κάθε χρονιά να προσθέτει όλο και πιο ξεχωριστές εμπειρίες ώστε να  κάνουν την φοίτηση μου στο Γυμνάσιο αξέχαστη για μια ζωή.

 

Γιώργος Γρατσίας, Α4