Συζήτηση γύρω από το μάθημα των Θρησκευτικών

DEBATE

 

eik1

Με αφορμή τους προβληματισμούς των μαθητών της Στ τάξης γύρω από θρησκευτικά ζητήματα και ειδικότερα το περιεχόμενο του μαθήματος των Θρησκευτικών που ήταν στην επικαιρότητα, διοργανώθηκε μια συζήτηση με επιχειρήματα και αντεπιχειρήματα για τη σημασία του μαθήματος των Θρησκευτικών στο σχολείο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε τυχαίες ομάδες, οργάνωσαν τα επιχειρήματα που θεωρούσαν ότι στηρίζουν τη θέση που ανέλαβαν να υπερασπιστούν και στο τέλος οργανώθηκε συζήτηση- debate.

Παρακάτω παραθέτουμε τα κυριότερα επιχειρήματα που ακούστηκαν

ΓΙΑΤΙ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

1.Για να μάθουμε για τη θρησκεία του τόπου μας.

2.Μας βοηθούν να μάθουμε τις αλήθειες που δίδαξε ο Χριστός.

3.Να μάθουμε για τους Αγίους της Χριστιανοσύνης.

4.Γιατί ακολουθώντας τα λόγια του Χριστού πιστά, θα γίνεις καλύτερος άνθρωπος.

5.Γιατί είναι μία θρησκεία χωρίς διακρίσεις.

6.Γιατί ο Χριστός βοηθούσε όλους τους ανθρώπους και αν κι εμείς αλληλοβοηθιόμασταν δεν θα υπήρχαν τόσοι πολλοί άνθρωποι που υποφέρουν.

7.Γιατί η θρησκεία αυτή διδάσκει αγάπη προς τους συνανθρώπους μας και όχι μίσος, οπότε αν ακολουθούσαμε τα λόγια του Χριστού θα υπήρχε λιγότερη κακία.

8.Μαθαίνουμε για διάφορες θρησκείες καθώς και τα πιστεύω τους, άρα είναι πιο ελεύθερο το μάθημα.

9.Αλλάζουμε τρόπο σκέψης και διερευνούμε το πνεύμα μας.

10.Στο μέλλον, άμα η τεχνολογία είναι το παν δεν θα υπάρχει η συναισθηματική αξία.

ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ  ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

1.Γιατί κάποια παιδιά που δεν πιστεύουν στο Χριστό, είναι αναγκασμένα να ακούνε πράγματα για αυτόν.

2.Γιατί περιορίζεται η γνώση των άλλων θρησκειών.

3.Γιατί τα παιδιά κατευθύνονται σε συγκεκριμένο τρόπο σκέψης, ενώ το σωστό είναι να έχουν δικαίωμα επιλογής.

4.Γιατί υπάρχουν παιδιά που δεν πιστεύουν σε κάποια θρησκεία και δεν θέλουν να κάνουν αυτό το μάθημα.

5.Τα θέματα που διαπραγματεύεται το βιβλίο των Θρησκευτικών, δεν κεντρίζουν το ενδιαφέρον των μαθητών, για αυτό μερικές φορές δείχνουν άρνηση για το μάθημα και δυσανασχετούν.

6.Γιατί οι επιστήμες έχουν προοδεύσει πάρα πολύ και τα παιδιά πλέον ασχολούνται με θέματα τεχνολογικής φύσεως και όχι πνευματικής και θρησκευτικής αναζήτησης.

7.Γιατί για κάποιους που δεν ενδιαφέρει το θέμα και δεν παρακολουθούν θα υπάρξει επίπτωση στον βαθμό τους.

8.Το μάθημα αυτό μπορεί να αντικατασταθεί με κάποιο άλλο, με παρόμοιους στόχους.

Σχολιάστε

Top