food educators

Το πρόγραμμα «Κατανόηση Ετικετών» υλοποιήθηκε σε όλα τα τμήματα του 2ου Γυμνασίου Ν. Ορεστιάδας , σε συνεργασία με ομάδα του Παιδαγωγικού Τμήματος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και ειδικότερα τους υπεύθυνους του προγράμματος Food Educators. Στόχος του ήταν να βοηθήσει τους μαθητές να διαβάζουν και να κατανοούν σωστά τις ετικέτες τροφίμων.

Η σωστή ανάγνωση των ετικετών βοηθά στην επιλογή υγιεινών και κατάλληλων τροφών. Ωστόσο, οι πληροφορίες που περιέχουν είναι συχνά πολύπλοκες και μπορεί να δημιουργήσουν σύγχυση, οδηγώντας σε εσφαλμένες αντιλήψεις.

Τι είναι το Food Educators ;

Το Food Educators στην Ελλάδα, υπό τον συντονισμό του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, υποστηρίζει την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών σε θέματα διατροφής. Εστιάζει στην ανάπτυξη τεκμηριωμένων μαθημάτων για υγεία, βιωσιμότητα και αγροδιατροφικές καριέρες, αναδεικνύοντας τη σημασία της διατροφικής εκπαίδευσης στα σχολεία. Το πρόγραμμα FoodEducators ξεκίνησε από το EIT Food το 2022 με την ονομασία «Youth Mission». Το πρόγραμμα αρχικά ασχολήθηκε με την αξιολόγηση των αναγκών και τη δημιουργία δύο εγχειριδίων για εκπαιδευτικούς, τα οποία εφαρμόστηκαν πιλοτικά το 2022 σε πέντε χώρες. Το 2024, μέσω του EIT Food, το πρόγραμμα προσεγγίζει εκπαιδευτικούς και μαθητές σε πάνω από 10 ευρωπαϊκές χώρες. Συντονιστής του του Κόμβου FoodEducators  είναι ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, κ. Αθανάσιος Μόγιας.

Το EIT Food είναι η μεγαλύτερη και πιο δυναμική κοινότητα καινοτομίας τροφίμων στον κόσμο, η οποία υποστηρίζεται από το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Καινοτομίας και Τεχνολογίας (EIT), φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχοι του προγράμματος:

  • Να μάθουν οι μαθητές να αναγνωρίζουν τα βασικά στοιχεία των ετικετών.
  • Να κατανοήσουν τη σημασία των διατροφικών πληροφοριών.
  • Να αποσαφηνίσουν διατροφικούς μύθους.
  • Να αποκτήσουν πρακτικές δεξιότητες για την επιλογή υγιεινών τροφών.

 

Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν:

  • ØΠαρουσίαση PowerPoint από την εκπαιδευτικό με παράλληλη διάδραση και συζήτηση.
  • Ø Ανάλυση ετικετών προϊόντων με βάση τα συστατικά τους. Παρατηρήθηκε δυσκολία στην κατανόηση των συστατικών.
  • Ø Ομαδικές εργασίες (ζωγραφική, παρουσιάσεις, συλλογή και ανάλυση ετικετών), οι οποίες έγιναν στο σπίτι και παρουσιάστηκαν στην τάξη.

Διασύνδεση με το μάθημα της Βιολογίας:

  • Α’ Γυμνασίου – Σύνδεση με τη διατροφή και τη σημασία των θρεπτικών συστατικών.
  • Ø Β’ Γυμνασίου – Συσχέτιση με ασθένειες που σχετίζονται με τη διατροφή.
  • Ø Γ’ Γυμνασίου – Ανάλυση των μεταλλάξεων που μπορεί να προκληθούν από τη χρήση πρόσθετων τροφίμων.

Πρόταση των μαθητών:

Να πραγματοποιηθεί έκθεση με τα δημιουργήματά τους, ώστε να ενημερωθούν περισσότεροι μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς.

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Γεωργουσίδου Μαρία- Βιολόγος