14 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα του π

Το π είναι μια μαθηματική σταθερά που εκφράζει την αναλογία της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του. Είναι ακαθόριστος και άρρητος, δηλαδή δεν μπορεί να εκφραστεί ως κλάσμα και τα ψηφία του συνεχίζονται άπειρα χωρίς επαναλαμβανόμενα μοτίβα. Ο πρώτος γνωστός υπολογισμός του π έγινε από τους αρχαίους Έλληνες μαθηματικούς, όπως ο Αρχιμήδης. Η σύσταση να χρησιμοποιούμε τον αριθμό π ως 3,14 προέρχεται από τον αρχαίο μαθηματικό Ευκλείδη, ο οποίος πρώτος υπολόγισε με ακρίβεια την αναλογία της περιφέρειας ενός κύκλου προς τη διάμετρό του. Παρά το γεγονός ότι έχει απείρως πολλά ψηφία, τα πρώτα 6 είναι 3.14159. Ωστόσο, η χρήση του 3,14 ως προσέγγιση για τον π έγινε πιο διαδεδομένη με την πάροδο των αιώνων, καθώς προσφέρει μια αρκετά ακριβή τιμή για τους περισσότερους καθημερινούς υπολογισμούς. Το π είναι θεμελιώδης για τη γεωμετρία, τη φυσική, την αστρονομία, τη στατιστική και άλλες επιστήμες, καθώς εμφανίζεται σε πλήθος τύπων και εφαρμογών. Χρησιμοποιείται στην αρχιτεκτονική (υπολογισμός κυκλικών κτιρίων ή θόλων), στην τεχνολογία, αλλά και στην κατασκευή τροχών ή ρολογιών. Το π εμφανίζεται στη μουσική μέσω των κυμάτων ήχου. Οι ήχοι που ακούμε δημιουργούνται από ταλαντώσεις (ή κυματισμούς) του αέρα, και αυτοί οι κυματισμοί ακολουθούν μαθηματικές σχέσεις που συνδέονται με το π.

Οι διαγωνισμοί για το ποιος μπορεί να απομνημονεύσει τα περισσότερα ψηφία του π, γνωστοί ως «Pi Day Recitation Contests» ή «Pi Recitation Competitions», γίνονται σε πολλές χώρες, κυρίως γύρω από την 14η Μαρτίου, η οποία είναι η Παγκόσμια Ημέρα του Π (Pi Day). Αυτή η ημερομηνία επιλέχθηκε γιατί η γραφή της 14/3 θυμίζει τα πρώτα ψηφία του π (3.14)

Σήμερα 14/03 στο 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά, στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος «ΑθιβοΛές– Ηλεκτρονική Σχολική Εφημερίδα», γιορτάσαμε με χαρά την Παγκόσμια Ημέρα του π. Οι μαθητές & οι μαθήτριες, με χαμόγελα και ενθουσιασμό, σχημάτισαν τέσσερις ομάδες & επιδόθηκαν σε μια μοναδική και δημιουργική δραστηριότητα, γεμάτη γεύσεις, χρώματα & γέλιο. Δύο από τις ομάδες ανέλαβαν την πρόκληση να φτιάξουν πάστα φλώρα με σπιτική χειροποίητη μαρμελάδα από τα χρυσά χέρια της Διευθύντριας μας. Μια τρίτη ομάδα ανέλαβε να δημιουργήσει μία νηστίσιμη εκδοχή της πάστας φλώρα, αποδεικνύοντας πως οι γαστρονομικές προτιμήσεις και περιορισμοί μπορούν να γίνουν ευκαιρία για πειραματισμό και καινοτομία. Η τέταρτη ομάδα, ανέλαβε τη διακόσμηση ενός σπιτικού κέικ από την υπέροχη καθηγήτρια κ. Τσαϊρίδου η οποία το έφτιαξε με αγάπη & μεράκι. Η διακόσμηση του με σοκολάτα & χρωματιστές τρούφες απέδειξε πως ακόμα και τα πιο απλά υλικά μπορούν να μεταμορφωθούν σε μια μικρή τέχνη. Οι μαθητές/-τριες έμαθαν να συνεργάζονται, να σέβονται τη διαφορετικότητα & να εκφράζονται μέσα από τις δημιουργίες τους. Η συνεργασία τους, η εμπιστοσύνη που έδειξαν ο ένας στον άλλον και η χαρά της δημιουργίας, φανέρωσαν το πραγματικό νόημα αυτών των σχολικών δράσεων: την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την ενίσχυση της κοινωνικότητας & την ενδυνάμωση της δημιουργικής σκέψης. Αυτές οι εμπειρίες είναι πολύτιμες για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών, καθώς τους δίνουν τη δυνατότητα να κατανοήσουν την αξία της ομαδικότητας, της επικοινωνίας & της επιμονής, ενώ ταυτόχρονα τους προσφέρουν τη χαρά και την ικανοποίηση της προσωπικής δημιουργίας.

Συνταγή: 1 βιτάμ

1 αυγό ή 1/2 ποτ. καφέ χυμό πορτοκάλι + ξύσμα

1 φλ. τσαγιού ζάχαρη

1 φαρινάπ 500gr

1 βανίλια

μαρμελάδα

Συνταγή: Χατζηβασιλειάδου Ελένη αγαπημένη θεία της κ. Σημαιοφορίδου Κ.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τους υπέροχους γείτονες μας, το κατάστημα #oti_thes. Για ακόμα μια φορά, η τοπική κοινωνία του Λαγκαδά μας έδειξε τη στήριξή της με θερμότητα & γενναιοδωρία, ψήνοντας μας τα γλυκά που ετοίμασαν με κόπο & αγάπη οι μαθητές/-τριες μας. Η συνεισφορά σας ενισχύει το αίσθημα αλληλεγγύης & μας δίνει δύναμη να συνεχίσουμε μαζί.

                                                                                1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά