Γράφουν οι μαθήτριες Δημητρίου Δήμητρα – Νικολέτα, Μαλίογλου Ιωάννα και Κουρταλίδου Εμμανουέλα – Μαρία της Β τάξης Γυμνασίου.
Ο καταναλωτισμός είναι όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την τάση της εξίσωσης της προσωπικής ευτυχίας με την απόκτηση υλικών αγαθών και την κατανάλωση.
Στις μέρες μας ο καταναλωτισμός είναι το κύριο χαρακτηριστικό της κοινωνίας μας διότι ο άνθρωπος έχει εξασφαλίσει ως επί το πλείστον τις βασικές του ανάγκες και ασχολείται με την ικανοποίηση ποικίλων πρόσθετών αναγκών του. Η στροφή του ανθρώπου στις εφήμερες απολαύσεις είναι ορατή παντού, ο άνθρωπος εργάζεται πυρετωδώς για την απόκτηση νέων αγαθών ενώ συχνά συμβαίνει οι προσωπικές θυσίες του καθενός να είναι μεγαλύτερης σπουδαιότητας από το αποτέλεσμα των κόπων του. Οι διαφημίσεις συμβάλουν σε αυτή τη πρακτική αφού ενημερώνουν το ευρύ κοινό για κάθε τι καινούριο κυκλοφορεί στην αγορά και κινητοποιεί το αγοραστικό κοινό. Τα πρότυπα της κοινωνίας έχουν τροποποιηθεί σε σχέση με το παρελθόν και υπάρχει πλέον μία σαφή έξαρση της ξενομανίας και του μιμητισμού. Μέσα σε αυτό το διαρκή αγώνα προς εκπλήρωση των συνέχων αυξανόμενων αναγκών ο άνθρωπος χάνει το γέλιο του, στρεσάρεται και αποξενώνεται από τους οικείους του. Συχνό είναι επίσης το φαινόμενο των ψυχολογικών και πνευματικών διαταραχών καθώς και διαταραχών προσωπικότητας λόγω του μιμητισμού. Από την άλλη πλευρά σαφέστατα ο καταναλωτισμός συμβάλει στην κινητοποίηση της οικονομίας αφού οι επιχειρήσεις παράγουν όλο και περισσότερα προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση της κοινωνίας.
Κλείνοντας ο καταναλωτισμός θεωρείται άρρηκτα συνδεδεμένος με το σημερινό τρόπο ζωής . Το αν θα συνεχιστεί η κατάσταση αυτή και στο μέλλον είναι άγνωστο γιατί η οικονομία λειτουργεί κυκλικά, έτσι όταν μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημα του πληθυσμού μοιραία πέφτουν και οι δείκτες της κατανάλωσης. Αυτό που κρίνεται σκόπιμο όμως να αναφέρουμε είναι ότι με την ικανοποίηση των υπέρμετρων καταναλωτικών αναγκών τόσο η κοινωνία όσο και οι ζωές μας φθείρονται ανεπανόρθωτα.