Επιμέλεια άρθρου: Άγγελος Παπαλιόλιος – Α4
Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, οι άνθρωποι αφιερώνουν σχεδόν το ένα τρίτο του χρόνου που είναι ξύπνιοι στο Διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Οι άνθρωποι αφιερώνουν πολύ περισσότερο χρόνο από κάθε άλλη φορά στα κινητά τους τηλέφωνα. Το 2021, πέρασαν κατα μέσο όρο 5 ώρες ανά μέρα στο κινητό, 30% παραπάνω σε σχέση με το 2020, ασχολούμενοι με διάφορες εφαρμογές.
Αφιερώνουν δηλαδή σε αυτές σχεδόν το ένα τρίτο του χρόνου τους που είναι ξύπνιοι, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας App Annie. Κάθε λεπτό οι καταναλωτές στον κόσμο «κατεβάζουν» περισσότερες από 435.000 εφαρμογές και το 2022 αναμένεται να σημειωθεί νέο ρεκόρ.
Η έκθεση «State of Mobile» της εταιρείας εκτιμά ότι η πιο δημοφιλής εφαρμογή για «download» ήταν το TikTok, στο οποίο οι χρήστες πέρασαν πέρυσι 90% παραπάνω χρόνο σε σχέση με το 2020. Η App Annie εκτιμά ότι έως το δεύτερο εξάμηνο του 2022, το TikTok θα ξεπεράσει τους 1,5 δισ. μηνιαίους ενεργούς χρήστες.
Σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της εταιρείας, εκτιμάται πως κάθε λεπτό του 2021 «έρρεαν» στα app stores πάνω από 320.000 δολάρια, σχεδόν 20% περισσότερα έναντι του 2020. Συνεπώς, η μεγάλη οθόνη αργοπεθαίνει αφού η κινητή τηλεφωνία σπάει ρεκόρ σε κάθε καηγορία.
Οι εκτιμήσεις της εταιρείας βασίζονται στην ανάλυση στοιχείων από 10 χώρες (ΗΠΑ, Καναδά, Ιαπωνία, Ινδία, Τουρκία, Μεξικό, Σιγκαπούρη, Βραζιλία, Ινδονησία, Ν.Κορέα). Στις τρεις τελευταίες μάλιστα, ο μέσος χρήστης ξεπέρασε τις πέντε ώρες τη μέρα στο κινητό του. Από αυτό τον χρόνο, το 70% – επτά λεπτά στα δέκα(!!) – αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με το TikTok να χει τα ηνία φυσικά.
Το 2021, κυκλοφόρησαν περίπου 2 εκ. καινούργιες εφαρμογές. Παράλληλα, οι χρήστες δαπάνησαν 116 δισ. δολάρια για mobile games συνολικά, ένας τομέας με αυξανόμενο και ευρύ κοινό. Και ας μην ξεχνάμε το video streaming: YouTube και Netflix βρέθηκαν στην 1η και 2η θέση αντίστοιχα όσον αφορά την δημοφιλία τους.
Οι εφαρμογές για ηλεκτρονικές αγορές (e-shops), καθώς και εκείνες σχετικά με φαγητά και ποτά, αποκτούν ολοένα μεγαλύτερο κοινό, με αύξηση 50% έναντι του 2020. Ανοδική τάση παρουσιάστηκε και στο κατέβασμα εφαρμογών περί γυμναστικής και fitness κατα την πανδημία, μιας και τα γυμναστήρια δεν λειτουργούσαν.
Είναι εμφανές το αποτέλεσμα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην καθημερινότητά μας και εν μέσω πανδημίας, καταλάβαμε όλοι πως το μέλλον κρύβει πολλά ακόμα που δεν τα χουμε φανταστεί. Ο κόσμος έχει αλλάξει και οι συνήθειες μας επίσης.