Συνέντευξη κ.Σιμέλη Ιωάννας

Καταγραφή
Συντακτική ομάδα
Μαγνητοφώνηση: Αλεξίου Χρήστος Γ1
Απομαγνητοφώνηση: Μουρίκα Δροσούλα Γ3

Κατά την επίσκεψη της συντακτικής ομάδας στα Τ.Ε.Ι. Σίνδου πήραμε συνέντευξη από την κ. Σιμέλη Ιωάννα, Υπεύθυνη Εργαστηρίων Πληροφορικής του Αλεξάνδρειου Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονίκης.

Μπορείτε να μας αναφέρετε εφαρμογές που έχει η τεχνολογία στις τουριστικές επιχειρήσεις;

Καταρχήν, όταν λέμε τουριστικές επιχειρήσεις δεν εννοούμε μόνο τα ξενοδοχεία. Τουριστικές επιχειρήσεις είναι και οι μονάδες εστίασης, δηλαδή μία ταβέρνα η οποία λειτουργεί και εξυπηρετεί τουρίστες. Τα ταξιδιωτικά πρακτορεία ανήκουν και αυτά στις τουριστικές επιχειρήσεις. Υπάρχουν πολλών ειδών επιχειρήσεις που ανήκουν στις τουριστικές επιχειρήσεις, αλλά, βέβαια, ένα μεγάλο κομμάτι είναι και τα ξενοδοχεία. Τα ξενοδοχεία ειδικά έχουν λογισμικά όπου ελέγχουν, έχουν την λογιστική παρακολούθηση των τμημάτων και των δωματίων και των επισιτιστικών τμημάτων του εστιατορίου για το πρωινό κλπ. Ένα κομμάτι, λοιπόν, είναι αυτό. Υπάρχει το δεύτερο κομμάτι σ’ αυτές τις πλατφόρμες όπου ασχολείται με τις κρατήσεις των δωματίων. Κάποιος παίρνει τηλέφωνο, ζητάει μια τιμή, θα πρέπει να γίνει κράτηση στο όνομα του πελάτη και επίσης, στη συνέχεια, να τιμολογηθεί. Υπάρχει το κομμάτι όπου μέσα έχουμε καταγράψει όλο το προσωπικό όπου εκεί θα υπάρχει η μισθοδοσία, οι ώρες που δουλεύει ο καθένας, σε ποιο τμήμα είναι κλπ. Είναι, ας πούμε, τρία κομμάτια όπου δουλεύουν πάνω σε ένα ξενοδοχείο. Τώρα, όσον αφορά το κομμάτι της κράτησης των δωματίων, φαντάζομαι έχετε δει και τις πλατφόρμες πια που μπορούμε να κάνουμε κράτηση δωματίου μέσω ιντερνέτ, όπου αυτά τα συστήματα είναι συνδεδεμένα μεταξύ τους, όπως είναι συνδεδεμένα και μέσα από πλατφόρμες που έχουν οι διάφοροι τουριστικοί πράκτορες. Αυτή τη στιγμή για να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι σε ένα δωμάτιο, σε ένα ξενοδοχείο, η μία περίπτωση είναι να πάρουμε τηλέφωνο και να ρωτήσουμε τιμή και να μας δώσει την τιμή και να μπορέσει να κάνει την κράτηση απευθείας. Η άλλη περίπτωση είναι να μπει μέσα από το site του ξενοδοχείου όπου έχει ένα σύστημα κρατήσεων και να κάνει κάποιος την κράτηση από εκεί. Η Τρίτη περίπτωση είναι μέσω ενός ταξιδιωτικού πρακτορείου. Και η τέταρτη περίπτωση είναι να κλείσει μέσω από ιντερνέτ, μέσω από τους online ταξιδιωτικούς πράκτορες, τύπου Booking, Trivago κλπ… Κάθε ξενοδοχείο κλείνει κάποια συμβόλαια με κάποιους πράκτορες.”

Όλη αυτή η πρόοδος της τεχνολογίας γενικότερα, έχει βοηθήσει στην περεταίρω ανάπτυξη του τουρισμού τα τελευταία χρόνια;travel-pic

“Έχει βοηθήσει σε μεγάλο κομμάτι, γιατί πλέον μπορεί ο ταξιδιώτης να μπει και  να κάνει αυτό που λέμε έρευνα αγοράς. Να δει για την περιοχή που τον ενδιαφέρει πόσα ξενοδοχεία προσφέρονται και σε τι τιμές προσφέρονται. Όπως, επίσης, μπορεί να δει και για τις τιμές  των ακτοπλοϊκών ή των αεροπορικών εισιτηρίων. Ενώ παλιά ήταν πιο δύσκολο, γιατί θα έπρεπε κάποιος να επιλέξει έναν προορισμό που ήθελε να πάει ταξίδι, να πάει σε έναν πράκτορα και να αρχίσει να ρωτάει για τιμές ξενοδοχείων, για τιμές ακτοπλοϊκών ή αεροπορικών εισιτηρίων. Αν για κάποιο λόγο δεν μπορούσε να βρει ένα δωμάτιο στην τιμή που ήθελε, του γινόταν κάποια προσφορά , μετά θα έπρεπε να γυρίσει πίσω, να σκεφτεί ξανά αν τον ενδιαφέρει κλπ. Τώρα το πράγμα είναι πιο εύκολο με την έννοια ότι μπορεί κάποιος να μπει απευθείας στο ιντερνέτ να αρχίσει να ψάχνει για προορισμούς, να μάθει για αυτούς τους προορισμούς, για να δει τελικά, αν τον ενδιαφέρουν ή όχι, να κάνει σύγκριση ανάμεσα σε διαφορετικούς προορισμούς έτσι ώστε να δει τι του είναι πιο κοντά οικονομικά και μπορεί να πάει, να ταξιδεύσει. Όπως, επίσης, υπάρχουν και πολλές φορές όπου μπορεί τελικά να αλλάξει προορισμό, ακριβώς λόγο της τιμής. Και υπάρχουν και περιπτώσεις που κάποιος μπορεί να πάει σε κάποιο προορισμό και τελικά να δει ότι τον ενδιαφέρει κάποιος άλλος προορισμός ή να βρει κάποιο ξενοδοχείο εκείνη την στιγμή μέσω ιντερνέτ ή να μπορέσει να βρει κάποια μονάδα εστίασης.”

Άρα όλα αυτά είναι τα πλεονεκτήματα που έχει ο πελάτης. Οι επιχειρήσεις έχουνε κάποιο όφελος;

Οι επιχειρήσεις έχουν όφελος από την πλευρά ότι μπορούν πια να έχουν πιο άμεση επαφή με τον πελάτη. Το ένα πλεονέκτημα δηλαδή, είναι αυτό. Ενώ πριν εξαρτιόταν καθαρά από τους τουριστικούς πράκτορες και αυτό που λέγαμε, ότι, αν κάποιος περάσει έξω από το ξενοδοχείο και αποφασίσει ότι θα μείνει στο συγκεκριμένο ξενοδοχείο. Αυτήν την στιγμή τα περισσότερα πια ξενοδοχεία έχουν το δικό τους online σύστημα που μπορεί κάποιος να μπει και να κάνει κράτηση. Και, επίσης, έχουν και το πλεονέκτημα ότι, online μπορούν να διαμορφώνουν τις τιμές και να βλέπουν και τις τιμές του ανταγωνισμού, εκτός από τις τιμές τις δικές τους.

Υπάρχουν διάφορες εφαρμογές που έχουν φτιαχτεί τα τελευταία χρόνια, που αφορούν τουριστικές επιχειρήσεις, έτσι μπορεί κάποιος να δει το τι έχει κοντά του, για και να μπορέσει να δει είτε για αξιοθέατα, είτε για ξενοδοχεία είτε για επισιτιστικές μονάδες. Είναι τα λεγόμενα app. Έχουν φτιαχτεί διάφορες εφαρμογές, ακόμη και για τις αεροπορικές, από το να μας στέλνει μία ειδοποίηση για το τι φτηνά εισιτήρια υπάρχουν, μέχρι το που κάνουμε τσεκ ιν ή από ποια θήρα αναχωρούμε. Μας προτείνουν διάφορες επιχειρήσεις, οι οποίες βρίσκονται γύρω από την περιοχή που ήμασταν. Από το να σχεδιάσουμε ένα ταξίδι και να έχουμε μαζί μας εκείνη τη στιγμή έναν ψηφιακό ξεναγό, που να μας δίνει πληροφορίες για την περιοχή που βρισκόμαστε, να μας κάνει μια μίνι ξενάγηση στην περιοχή, μέχρι και να σχεδιάσουμε μια ολόκληρη εκδρομή από τα αξιοθέατα που θα δούμε, μέχρι το πού θα φάμε και πού θα μείνουμε. Έχουν φτιαχτεί πάρα πολλές τέτοιου είδους εφαρμογές τα τελευταία χρόνια.”

Σχολιάστε

Top