Το θέμα των εξετάεων

Μπαδιαβάς Διομήδης Γ Λυκείου

Όταν κάποιος συνήθως αναφέρει τη λέξη «εξετάσεις» σε ένα παιδί αυτό πανικοβάλλεται νομίζοντας πως είναι ο χειρότερος εχθρός του. Μπορεί να έχει και δίκιο, αλλά εγώ δε θα συμφωνήσω μαζί του. Μία άσχημη ασθένεια (χτυπήστε ξύλο) είναι ένας φριχτός εφιάλτης… όχι όμως οι εξετάσεις.

Παλαιότερα, την περίοδο 1970-1980 το εκπαιδευτικό σύστημα ήταν αδυσώπητο.  Με τις  χρήσιμες πληροφορίες που συγκέντρωσα από τον πατέρα μου κατάφερα να δημιουργήσω μία αρκετά ολοκληρωμένη εικόνα για την έννοια των εξετάσεων εκείνη την εποχή. «Θυμάμαι εκείνη την χρονιά που ήμουν μόλις πέμπτη δημοτικού, ούτε ολοκληρωμένο παιδί ακόμα, που αναγκάστηκα να γράψω εξετάσεις για να μπορέσω να προχωρήσω στην έκτη τάξη», μου διηγήθηκε. Αντιθέτως οι εξετάσεις στον 21ο αιώνα παρατηρούνται στο γυμνάσιο και το λύκειο. Το ζήτημα των εξετάσεων ανησυχεί τους περισσότερους νέους της χώρας μας. Είναι όμως αυτός ένας λόγος που αξίζει να ανησυχήσουμε πραγματικά;

Αν μελετήσουμε σε βάθος αυτό το θέμα, εμβαθύνουμε στην ετυμολογία της λέξης, αν παραμερίσουμε το φόβο και την αγωνία μας θα διαπιστώσουμε ότι οι εξετάσεις όχι μόνο οι σχολικές  δεν ήταν και ποτέ δε θα υφίστανται εχθρός μας. Αντιθέτως είναι όχι μόνο φιλικές αλλά και ευνοϊκές απέναντί μας. Με τη βοήθειά τους έχουμε τη δυνατότητα πρώτα απ’ όλα να εντοπίσουμε τα όρια και τις ικανότητές μας χωρίς κάποιο αντάλλαγμα, διότι οι εξετάσεις ως γνωστών είναι δωρεάν παρά μόνο λίγων ωρών διαβάσματος. Επιπλέον με τη διάκριση αυτή έχουμε την ευκαιρία να βελτιώσουμε στο ύψιστο προσωπικό επίπεδο τις γνώσεις και τις δεξιότητές μας. Πιο συγκεκριμένα η διαδικασία των εξετάσεων αναπτύσσει το αίσθημα της αυτογνωσίας με αποτέλεσμα να αυξάνεται και η πολύτιμη στις δύσκολες αυτές μέρες που διασχίζει η χώρα μας αυτοπεποίθησή μας. Ακόμα οι εξετάσεις διανθίζουν και πολλές άλλες αρετές που ήδη κατέχουμε ή μας βοηθάνε να τις αποκτήσουμε όπως η μεθοδικότητα και η οργάνωση, χαρακτηριστικά που απαιτούνται στις σύγχρονες κοινωνίες μας. Τέλος μας δίνει την ευκαιρία να εξασκήσουμε την ταπεινότητα και τη μετριοφροσύνη, καθώς και την αποδοχή της ήττας ή τις αποτυχίας στο μέλλον.

Ελπίζω με αυτόν τον τρόπο οι  νέοι μαθητές να συνειδητοποιήσουν την πραγματική φύση των εξετάσεων και να αλλάξουν τη στάση τους, ώστε να στρέψουν την προσοχή τους στα απειλητικά προβλήματα που μας επιφυλάσσει το μέλλον.

Σχολιάστε

Top