Διεθνής Ημέρα Ευτυχίας

Η Διεθνής Ημέρα Ευτυχίας καθιερώθηκε από τον ΟΗΕ στις 28 Ιουνίου 2012 και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Μαρτίου. Στην απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ (A/RES/66/281) επισημαίνεται ότι «το κυνήγι της ευτυχίας είναι βασικός ανθρώπινος σκοπός», ενώ αναγνωρίζεται «η ανάγκη για πιο δίκαιη και ισορροπημένη ανάπτυξη, που θα καταπολεμήσει τη φτώχεια και θα συμβάλλει στην ευτυχία και την ευημερία όλων των εθνών».

Όλοι έχουμε την ανάγκη να νιώθουμε ευτυχισμένοι και ικανοποιημένοι από τη ζωή μας. Μιλώντας για ευτυχία δεν αναφερόμαστε σε μια κατάσταση απόλυτης ευτυχίας κατά την οποία είμαστε πάντα ευτυχισμένοι, χαρούμενοι και γελαστοί. Μικρές καθημερινές στιγμές δίνουν πιο χαρούμενο τόνο στη  διάθεσή μας και συντελούν στην ευτυχία μας. Αυτές μας βοηθούν να έχουμε καλύτερη σχέση με τον εαυτό μας και με τους άλλους.

Μπορούμε να αρχίσουμε να οικοδομούμε την ευτυχία μας με επιλογές που μας ταιριάζουν και μας δίνουν έστω και λίγη χαρά. Αυτές σιγά σιγά θα δώσουν τη μορφή που εμείς θέλουμε στο οικοδόμημα.

Σύμφωνα με έρευνες η προσωπικότητα, ο τρόπος σκέψης, η αναγνώριση του συναισθήματος και η συμπεριφορά του ατόμου αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες για την οικοδόμηση της ευτυχίας. Μπορούμε, λοιπόν, να μάθουμε να ζούμε πιο ευτυχισμένα.

IMG_20220318_134028

Σε έρευνα που πραγματοποιήσαμε στο σχολείο μας με δείγμα 100 μαθητών/τριών  το 78% δήλωσε ότι είναι πολύ ευτυχισμένοι/ες, το 14% λίγο και το 7% καθόλου.

Τι κάνει ευτυχισμένους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας ;

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης ανέφεραν στην συντριπτική τους πλειοψηφία το παιχνίδι γενικότερα, το παιχνίδι με τους φίλους, το διάλειμμα. Μία μαθήτρια που έλειπε για πολύ καιρό από το σχολείο ανέφερε ότι είναι ευτυχισμένη επειδή έρχεται στο σχολείο.

Το παιχνίδι με τους φίλους στο σχολείο κατέχει την πρώτη θέση στις απαντήσεις των μαθητών/τριών της Β΄ τάξης και ακολουθεί το παιχνίδι με μέλη της οικογένειας. Όταν παίρνω άριστα σε όλα τα μαθήματα, όταν βλέπω Ytube, όταν παίζω στον υπολογιστή και στο play station το Σαββατοκύριακο  ήταν οι απαντήσεις τριών διαφορετικών μαθητών/τριών.

ΕΥΤΥΧΙΑ1 (1)

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Γ΄ τάξης το παιχνίδι με τους φίλους αναδεικνύεται ως κύριος παράγοντας ευτυχίας. Τέσσερις μαθητές  αναφέρουν το σχολείο και δύο την οικογένεια. Η εκδρομή με το  σχολείο, τα Χριστούγεννα γιατί φέρνει δώρο Άη Βασίλης, τα γενέθλια λόγω των δώρων, το παιχνίδι στο κινητό, η υγεία της οικογένειας και των φίλων και η μη πίεση της μητέρας για μελέτη κάνουν ευτυχισμένους έξι διαφορετικούς μαθητές.

Το ένα τρίτο των μαθητών/τριών της Δ΄ τάξης ανέφερε το παιχνίδι με τους φίλους και τέσσερις το σχολείο. Από μία αναφορά έχουν  το παιχνίδι με τη μπάλα και τη ζωγραφική, ο χορός, το λαγουδάκι, τα γενέθλιά, η καλή πράξη για το περιβάλλον, ο χρόνος με την οικογένειά. Τέλος, μόνο ένας μαθητής δήλωσε ότι όλα τον κάνουν ευτυχισμένο.

ΕΥΤΥΧΙΑ1 (2)

Σχεδόν οι μισοί μαθητές των δύο τμημάτων της Ε΄ τάξης ανέφεραν τους φίλους ως σημαντικό παράγοντα ευτυχίας, τέσσερις την οικογένεια,  δύο το σχολείο, δύο το παιχνίδι στο κινητό ή στον υπολογιστή, δύο την ανάγνωση βιβλίων. Το χιόνι, το αγαπημένο φαγητό, η ζωγραφική, η γυμναστική, το καλοκαίρι και η προσμονή των γενεθλίων  ήταν παράγοντες ευτυχίας για έξι διαφορετικούς μαθητές.

Και στην Στ΄ τάξη σχεδόν οι μισοί μαθητές ανέφεραν τους φίλους ως παράγοντα ευτυχίας, ενώ τέσσερις πρόσθεσαν και την οικογένειά τους. Το σχολείο, τα μαθηματικά, η καλή επίδοση στα μαθήματα, ο ύπνος και η μετάβαση στο Γυμνάσιο φαίνεται να κάνουν ευτυχισμένους πέντε μαθητές, ενώ δυστυχώς τίποτα δεν κάνει ευτυχισμένο έναν και μοναδικό μαθητή της  Στ΄.

Πηγές:

https://www.queen.gr/well-being/psyhologia/story/246064/pagkosmia-hmera-eytyxias-to-syndromo-long-covid-kai-to-kynigi-tis-eytyxias-en-meso-polemoy

ερωτηματολόγιο

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης