ΠΟΣΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Μία έρευνα στις Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεις του σχολείου μας,

της Αναστασίας Κατσαούνη και της Ζωής Περχανίδου

 

Η ανάγνωση βιβλίων στην μαθησιακή διδασκαλία είναι πολύ σημαντική. Διότι ένα παιδί που διαβάζει εξωσχολικά βιβλία έχει περισσότερη φαντασία , μεγάλο και πιο όμορφο λεξιλόγιο και καλύτερη ανάγνωση σε σχέση με κάποιον που δε διαβάζει . Η ανάγνωση βιβλίων, επίσης, ανοίγει καινούριους ορίζοντες και μαθαίνει στον αναγνώστη πως υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι να δει κανείς τα ίδια πράγματα. Δεν έχει σημασία τι είδους βιβλία διαβάζουμε, σημασία έχει να έχουμε κίνητρα για να το κάνουμε. Το σχολικό περιβάλλον παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό.

Παρακάτω παρουσιάζουμε μια έρευνα στο ερώτημα : ΠΟΣΑ ΒΙΒΛΙΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ;

Ετοιμάσαμε λοιπόν ένα ερωτηματολόγιο και ζητήσαμε από τα παιδιά της Δ΄ , της Ε΄ και της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας να μας απαντήσουν για να δούμε πόσο διαβάζουν, εάν γνωρίζουν τα οφέλη και τι διαβάζουν. Συγκεντρώσαμε 52 ολοκληρωμένα Ερωτηματολόγια.

  • Στην ερώτηση: «Εάν τα παιδιά γνωρίζουν τα οφέλη της ανάγνωσης βιβλίων» είχαμε τα ακόλουθα αποτελέσματα:                          3

                         Καθόλου                2

                         Λίγο                      18

                         Πολύ                    32

  • Στην ερώτηση «Από πού γνωρίζουν για τα οφέλη της ανάγνωσης εξωσχολικών βιβλίων» οι απαντήσεις ήταν πολλαπλές και οι περισσότεροι απάντησαν από το σχολείο και την οικογένεια.
  • «Για ποιο λόγο νομίζετε, ότι πρέπει να διαβάζουμε εξωσχολικά βιβλία; «

Το αποτέλεσμα της παραπάνω ερώτησης είναι πολύ ενθαρρυντικό καθώς τα περισσότερα παιδιά απάντησαν ότι με το διάβασμα αναπτύσσουμε τη φαντασία μας και εμπλουτίζουμε το λεξιλόγιο μας.

Μόνο 2 από τα 52 παιδιά απάντησαν «γιατί μας το επιβάλει το σχολείο» και 1 παιδί «για να δείξουμε στους άλλους ότι διαβάζουμε».

 4

  • Στη ερώτηση «Διαβάζεις εξωσχολικά βιβλία;» Οι απαντήσεις που πήραμε φαίνονται στο παρακάτω γράφημα:

5

Τα παιδιά που απάντησαν ότι «διαβάζουν πολύ σπάνια» μας το αιτιολόγησαν στην τελευταία ερώτηση « Γιατί δεν διαβάζετε εξωσχολικά βιβλία;», ως εξής:

3 παιδιά το βρίσκουν βαρετό,

4 παιδιά δεν έχουν χρόνο και

1 παιδί δεν του αρέσει.

Τα υπόλοιπα 4 δεν μας το αιτιολόγησαν.

 

  • Στην ερώτηση «Πόσα βιβλία διαβάζετε συνήθως την εβδομάδα;» οι απαντήσεις που πήραμε φαίνονται στην παρακάτω πίτα:

6

  • Στην τελευταία ερώτηση «Τι είδους βιβλία σας αρέσει να διαβάζετε ;» οι απαντήσεις ήταν πολλαπλές . Οι περισσότερες δείχνουν ότι τα παιδία προτιμούν τα βιβλία φαντασίας και μυστηρίου. Κάποια παιδία μας απάντησαν κόμικς, θρησκευτικά αλλά και εκπαιδευτικά βιβλία. Πολλά παιδιά μας απάντησαν ότι διαβάζουν όλων των ειδών τα Βιβλια.

 7

Είμαστε πολύ χαρούμενες που τα παιδιά του σχολείου μας διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία και γνωρίζουν τα οφέλη του διαβάσματος.

Σημασία δεν έχει τι είδους και πόσα βιβλία διαβάζουμε αλλά να διαβάζουμε…και να μην ξεχνάμε…

το κάθε παιδί είναι ένας μικρός αναγνώστης που έχει δικαίωμα: να μη διαβάζει, να ξεφυλλίζει το βιβλίο ,να αφήνει στη μέση ένα βιβλίο , να διαβάζει όσες φορές θέλει ένα βιβλίο, να διαβάζει ότι του αρέσει, να νιώθει ο ήρωας του βιβλίου, να διαβάζει οπουδήποτε, να ψάχνει πληροφορίες στα βιβλία που διαβάζει, να διαβάζει δυνατά χωρίς να ενοχλεί, να απαιτεί ησυχία όταν διαβάζει.

8

 

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης