Τα αλληλοδιδακτικά σχολεία που ίδρυσε ο Καποδίστριας

Τα αλληλοδιδακτικά σχολεία ήταν Ελληνικά και χειροτεχνικά σχολεία που τα δημιούργησε ο Καποδίστριας, όταν έγινε κυβερνήτης της Ελλάδας για να ενισχύσει την εκπαίδευση των Ελλήνων και να αποκτήσουν τουλάχιστον τις στοιχειώδεις γνώσεις. Η αλληλοδιδακτική μέθοδος επινοήθηκε στην Αγγλία κατά τον 19ο αιώνα. Στον ελληνικό χώρο τα πρώτα αλληλοδιδακτικά σχολεία ιδρύθηκαν στα Επτάνησα.

Πώς λειτουργούσαν:
Οι μαθητές χωρίζονταν σε τάξεις (κλάσεις), σύμφωνα με τις γνώσεις τους. Τα παιδιά που είχαν διδαχθεί τη γνώση από τους δασκάλους, ονόματι Πρωτόσχολοι, ορίζονται ως «δάσκαλοι», ώστε να μπορούν να καθοδηγήσουν τα υπόλοιπα παιδιά και να δίνουν τις απαντήσεις στις ερωτήσεις τους, πάντα με την επίβλεψη του δασκάλου. Οι πιο προχωρημένοι μαθησιακά μαθητές, ανεξαρτήτως ηλικίας, δίδασκαν μαθητές που  βρίσκονταν σε μικρότερη τάξη. Όταν κι αυτά τα παιδιά αποκτούσαν την κατάλληλη γνώση, τότε μπορούσαν με τη σειρά τους να διδάξουν σε άλλα παιδιά κατώτερα μορφωτικά.

Με την ίδρυση των αλληλοδιδακτικών σχολείων ήταν πλέον δυνατό να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση ένα μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.

Μετά τη δολοφονία του Καποδίστρια και την έλευση του βασιλιά Όθωνα, αποφασίστηκε να χωριστεί το δημοτικό σχολείο σε «κατώτερο» και «ανώτερο». Στο «κατώτερο» θα διδάσκεται η αλληλοδιδακτική μέθοδος και στο «ανώτερο» ή συνδιδακτική μέθοδος που έφεραν οι Βαυαροί από τη Γερμανία.

Πηγές:

Αλληλοδιδακτικό σχολείο – Βικιπαίδεια (wikipedia.org)

https://static.eudoxus.gr/books/11/chapter-11811.pdf

https://greece2021.gr/synergasies/3766-9o-thesmos-ton-allilodidaktikon-sxoleion.html

Χριστίνα Γράβαλη , Κωνσταντινιά Δόκα, Σεβαστή Κουρουτζίδου, Κωνσταντίνα Σωτηριάδου – Στ΄τάξη

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης