Διαφήμιση ονομάζεται η διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού, συνήθως για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Η διαφήμιση προσπαθεί να στοχεύσει στο συναίσθημα ή στη λογική των πολιτών και μπορεί να είναι άμεση ή έμμεση.
Υπάρχουν διάφορα είδη διαφημίσεων. Κάποια από αυτά είναι τα εξής:
Διατροφική διαφήμιση
Οι διατροφικές διαφημίσεις αναφέρονται στις διαφημιστικές προωθήσεις προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διατροφή και την υγεία. Συνήθως, αυτές οι διαφημίσεις έχουν στόχο να πείσουν τους καταναλωτές να αγοράσουν συγκεκριμένα προϊόντα. Τέτοιες διαφημίσεις εμφανίζονται σε τηλεοπτικά κανάλια, περιοδικά, διαδικτυακές πλατφόρμες και άλλα μέσα ενημέρωσης.
Υπάρχουν διάφορα ζητήματα που σχετίζονται με τη διατροφική διαφήμιση, όπως τα παρακάτω:
Επίδραση στις Διατροφικές Συνήθειες, Δυσάρεστες συνθήκες υγείας όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία, Παραπλάνηση .
Αθλητική διαφήμιση
Οι αθλητικές διαφημίσεις, είναι οι διαφημίσεις οι οποίες διαφημίζουν αθλητικό περιεχόμενο, όπως μπάλες, παπούτσια κ.α. Επίσης διαφημίζουν αθλητικές εταιρείες. (π.χ: stoiximan, novibet κ.α.).
Μορφές αθλητικών διαφημίσεων.
Τις αθλητικές διαφημίσεις μπορούμε να τις βρούμε με τους εξής τρόπους:
1) Σε κείμενο (σε εφημερίδες)
2) Σε εικόνα (σε κινητό)
3) Σε βίντεο(σε υπολογιστή)
4) Σε ακουστικά μέσα (σε ραδιόφωνο)
Διαφήμιση παιχνιδιών
Οι διαφημίσεις παιχνιδιών αποτελούν κρίσιμο κομμάτι της στρατηγικής marketing. Με τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και την αυξανόμενη ανταγωνιστικότητα στον κλάδο, οι εταιρίες παιχνιδιών επενδύουν σημαντικούς πόρους στη δημιουργία δυναμικών και κεφαλαιουχικών διαφημιστικών καμπανιών. Οι παρουσιάσεις σε διάφορα μέσα, όπως τηλεόραση, διαδίκτυο και κοινωνικά δίκτυα, επικεντρώνονται στην ανάδειξη των γραφικών, του gameplay και των νέων χαρακτηριστικών για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού.
Κοινωνική διαφήμιση
Κοινωνικές διαφημίσεις είναι οι διαφημίσεις που δεν προβάλλονται για να πουλήσουν κάποιο προϊόν ή να γνωστοποιήσουν κάποια εταιρεία. Χρησιμοποιούν ίδιες μεθόδους με τις εμπορικές διαφημίσεις, όμως χωρίς να επιδιώκουν κάποιο οικονομικό ή προσωπικό κέρδος. Το κέρδος εδώ είναι για το κοινό καλό. Στόχος αυτών των διαφημίσεων είναι να ευαισθητοποιήσουν τον λαό για κάποιο κοινωνικό ζήτημα.
Τέτοια ζητήματα είναι η προστασία του περιβάλλοντος, η άσκοπη σπατάλη νερού, η προστασία των πολιτών από σεισμούς, πλημμύρες ή πυρκαγιές, η ασφαλής οδήγηση, το κακό που προκαλεί το αλκοόλ και το τσιγάρο στον ανθρώπινο οργανισμό, η ασφαλής χρήση φαρμάκων, τα οφέλη του θηλασμού, η παροχή βοήθειας σε φτωχούς, πρόσφυγες ή κατοίκους υποανάπτυκτων περιοχών κ.ά.
Συνήθως, οι κοινωνικές διαφημίσεις χρησιμοποιούν δυνατές σκηνές, που πολλές φορές μας κάνουν να νιώθουμε άβολα. Έτσι είναι πιο δύσκολο να τις ξεχάσουμε και πιο εύκολο να ευαισθητοποιηθούμε.
Πηγές κειμένου:
Πηγές εικόνων:
Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης:
Λουκάς Βογιατζής
Κωνσταντίνος Καραλιόλιος
Ραφαήλ Μέτσιος
Χρήστος Τσακίρης