Ενημέρωση ευαισθητοποίησης για τα ασυνόδευτα παιδιά

Μια έκκληση για προσφορά βοήθειας στα ασυνόδευτα παιδιά που ζουν σε ξενώνα σε περιοχή της Θεσσαλονίκης την οποία ανάρτησε η κ. Λούστα Χριστίνα, συντονίστρια εκπαίδευσης προσφύγων Δυτικής Θεσσαλονίκης, τον Ιανουάριο του 2021, ώστε να βελτιωθούν οι συνθήκες διαβίωσής τους, ευαισθητοποίησε τους μαθητές και τις μαθήτριες του ΣΤ1 του σχολείου μας.

Με την αρωγή των γονέων τους συγκεντρώθηκαν είδη ατομικής υγιεινής, ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια και παραδόθηκαν στην κ. Λούστα

Η εμπλοκή των παιδιών στην παραπάνω δράση τους προκάλεσε πολλές απορίες και ερωτηματικά σχετικά με τον τρόπο ζωής των ασυνόδευτων παιδιών. Στοχεύοντας στην καλύτερη ενημέρωσή τους οργανώθηκε από την κ. Λούστα και την κ. Κοκοζίδου, υπεύθυνη της Ύπατης Αρμοστείας (UNHCR), μία «επίσκεψη» στην τάξη μας για να συζητηθούν όλα όσα προβλημάτισαν τα παιδιά του ΣΤ1. Λόγω των περιοριστικών μέτρων που επικρατούσαν εξαιτίας της πανδημίας η επικοινωνία έγινε εξ αποστάσεων μέσω της πλατφόρμας της Webex.

4

Πιο συγκεκριμένα, στις 18 Μαΐου 2021 τα παιδιά «υποδέχτηκαν» στην τάξη τους τις δύο κυρίες. Μετά την πρώτη γνωριμία, τον λόγο πήρε αρχικά η κ. Κοκοζίδου η οποία μέσω animation που προβλήθηκαν προσπάθησε να ξεκαθαρίσει στα παιδιά τους όρους πρόσφυγας και μετανάστης, ενώ έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στους παράγοντες που οδηγούν κάποιους ανθρώπους να γίνουν πρόσφυγες. Στη συνέχεια αναφέρθηκε στους τρόπους με τους οποίους οι πρόσφυγες φτάνουν στην Ελλάδα, καθώς και στους χώρους υποδοχής που έχουν δημιουργηθεί, ώστε να φιλοξενούνται. Η παρουσίαση της κ. Κοκοζίδου διακοπτόταν συχνά από τις εύστοχες ερωτήσεις των παιδιών, ενώ η ίδια με μεγάλη χαρά και διάθεση έδινε απαντήσεις και έλυνε απορίες τους. Η παρουσίασή της ολοκληρώθηκε με αναφορά στους οργανισμούς που ασχολούνται με τους πρόσφυγες και τις συνθήκες ζωής τους, ενώ φροντίζουν να διαφυλάσσονται τα δικαιώματά τους.

6

Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η κ. Λούστα, η οποία αναφέρθηκε στα δικαιώματα των παιδιών, στο βασικό δικαίωμα στην εκπαίδευση που έχουν όλα τα παιδιά του κόσμου, στα παιδιά πρόσφυγες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν, τον τρόπο που φτάνουν στην Ελλάδα και τα συναισθήματα που τα διακατέχουν, τα κέντρα υποδοχής όπου ζουν μέσα σε σκηνές χωρίς ρεύμα, καθώς και στις δομές που φιλοξενούνται τα ασυνόδευτα παιδιά. Μαθητές και μαθήτριες, έκπληκτοι με όσα άκουγαν, ζητούσαν να μάθουν όλο και περισσότερα πράγματα για τη ζωή των ασυνόδευτων παιδιών. Εντύπωση προκάλεσαν τα αποτελέσματα μίας έρευνας σύμφωνα με την οποία μόνο ένα μικρό ποσοστό αυτών των παιδιών πηγαίνει σχολείο, ενώ κατά τη διάρκεια της καραντίνας λόγω της πανδημίας δεν μπορούσαν να παρακολουθούν μαθήματα, καθώς δεν είχαν πρόσβαση στο διαδίκτυο και δεν τους επιτρεπόταν να βγαίνουν από τη δομή τους.

Η διαλογική συζήτηση που αναπτύχθηκε ανάμεσα στα παιδιά και στις δύο υπεύθυνες κυρίες του προγράμματος αποδείχτηκε πολύ εποικοδομητική. Ολοκληρώνοντας την συνάντηση αυτή οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1 εξέφρασαν την διάθεση να συνεισφέρουν με όποιο τρόπο  μπορούν, ώστε να συμβάλουν στη βελτίωση των συνθηκών ζωής των ασυνόδευτων παιδιών.

Με την εμπλοκή των παιδιών σε κοινωνικά θέματα και την ανάπτυξη της ενσυναίσθησής τους βοηθάμε στη δημιουργία μίας πιο ανθρώπινης κοινωνίας όπου η προσφορά και ο εθελοντισμός να αποτελούν αυτοσκοπό της.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης